poster

Nesmiřitelní

  • anglický

    Unforgiven

  • slovenský

    Nezmieriteľní

Western / Drama

USA, 1992, 131 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • flanker.27
    **

    Nevím proč, ale osud nájemného zabijáka s velkým srdcem Clinta Eastwooda, který přes své povolání nájemného zabijáka je vlastně hrozně citlivý, mi nějak slzy do očí nenahnal. Nota bene když minimálně ten první kovboj v tom byl naprosto nevinně. Prostředí je sice vylíčeno dobře, ale tradiční problém Eastwoodovek, tedy dost podivný zvrat na konci, celý ten jakoby realismus naprosto shazuje. Celkové vyznění je díky tomu takové nijaké a divné. Ne že bych shlédnutí filmu nějak litoval, ale výjimečný zážitek to teda nebyl.(29.10.2008)

  • Xmilden
    *****

    Clint Eastwood se zase jednou vytáhl. Sedl si na režisérskou stoličku, schrastil něco peněz, vzal do ruky kolt, jenž se 11 let povaloval kdesi v koutě a jal se dávat své spravedlnosti za dost. Jeden z mých nejoblíbenějších westernů. Někomu by se mohl zdát trošku komornější a nudnější, ale zdání klame. Starý bídák William Munny, jinak také nelítostný vrah žen a dětí je ideální postava pro Clinta. Tento film by jistě utáhl i sám, ale vzal si na pomoc dva osvědčené pardály, kterým to s bouchačkou u pasu neméně sluší. PS: Závěrečná řežba v knajpě je hotovou třešničkou na dortu!(2.6.2007)

  • DaviD3141
    ***

    Po 40 rokoch vo filmovom priemysle sa Clint Eastwood vďaka tomuto strhujúcemu westernu dočkal oscarového uznania. Návratom k morálnym a tematickým koreňom žánru, ktorý ho preslávil, vdýchol tento herec-veterán westernu nový život. Film je venovaný „Sergiovi a Donovi“, režisérom nízkorozpočtových westernov Sergiovi Leonemu a Donovi Siegelovi, ktorí boli Eastwoodovými najväčšími vzormi. Napriek tomu snímka Unforgiven vďačí zrejme oveľa viac Johnovi Fordovi ako im. Film na jednej strane skúma temnejšiu stránku mýtov o starom Západe a zároveň je pozoruhodný ochotou porovnávať dôsledky násilia na tých, čo ho páchajú, a tých, čo ním značne trpia. Pre Eastwooda neexistujú hrdinovia, pretože aj tí dobrí sú schopní zla. Film rozbíja ilúzie o hrdinstve tým, že zobrazuje ohavnosť a bolesť, ktoré spôsobuje násilie. Eastwood podľa vlastných slov v Unforgiven „zhrnul všetky svoje pocity o westerne, kde sa ponaučenie týka streľby“. 70%(13.6.2010)

  • cheyene
    ****

    Western plný tváří drsných mužů. Stárnoucí Eastwood jako obávaný bývalý zloduch Munny, jenž to opravdu se zbraněmi umí a není radno si říkat o demonstrování jeho umu. Morgen Freeman je obdobou parťáka Munnyho a společně s ním tak doprovází mladíka Schofielda Kida. Nad tím vším by měl spravedlivě dohlížet šerif Gene Hackman...Vše je ovšem trochu jinak a western je nasáklý atmosférou, kterou Eastwood přenáší do více svých počinů - ponurost, tvrdost, tíživost, pomíjivost.(12.2.2010)

  • Morien
    ***

    (1001) Dobrý film (ale dobrý je za tři! než bys řek švec), ale pořád tak nějak musím přemýšlet nad těmi přívlastky "realistický, nemilosrdný, bez příkras" a podobně. Některé části byly drsnější, ale mlácení hrdinů i řezání prostitutek už tady bylo i předtím. A zbytek mi stejně přišel velmi silně "ideologicky", rozuměj eastwoodovsky zabarven. Romantické záběry na vlahou tvář pořezané kurvy, která se zřejmě marně zamilovává do stárnoucího kovboje? Hrdlo prdlo. Krátkozraký křehký mladík, který se schovává za slupku chladnokrevného zabijáka? Hajzl z povolání v důchodu, který při pohledu na sviňskou "slušnou" společnost rezignuje na snahu vymanit se z dřívějších škatulek? Šerif drsňák-dobrák, podle toho s kým zrovna mluví? Pokud tohle nejsou typická příkrasová schémata, tak co to je? Nejvíc se mi líbily scény, ve kterých se hlavní protagonisté vůbec nevyskytovali, nebo byli jaksi postaveni mimo střed zájmu - zabití v lomu/písku/co-to-bylo (postava Roba Campbella mi vůbec byla sympatická, ten jeho jeliman mi asi jediný přirostl k srdci) nebo třeba krystalický strach v očích šerifových pohůnků, když se připravují na příjezd nájemného zabijáka.(26.12.2009)

  • - Scénář si Eastwood uschoval, protože chtěl, aby hlavní hrdina byl o něco starší. Tak scénář čekal na své zfilmování dalších devět let. (ClintEastwood)

  • - Matka Clinta Eastwooda se účastnila natáčení jako kompars - nastupovala do vlaku. Clint však scénu později vystřihl s omluvou, že film je “příliš dlouhý a něco musí jít pryč“. Vše bylo odpuštěno, když matku osobně přivedl na vyhlašování Cen Akademie a při přebírání sošek jí před všemi poděkoval. (džanik)

  • - Ve scéně, kde jeden ze šerifových poskoků prohledává kabelu spisovatele Bosana a následně vytáhne knihu, kterou ukazuje Malému Bilovi (Gene Hackman), je vidět, že ji z pohledu kamery na jeho záda drží za dolní roh, ale jakmile se scéna prostřihne na pohled zepředu, drží ve stejnou chvíli knihu za horní roh. (MartinM)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace