Reklama

Reklama

Terminator Genisys

  • USA Terminator Genisys (více)
Trailer 1

Budoucnost je temná. Soudný den v devadesátých letech minulého století zlikvidoval polovinu lidstva a ti, kdo přežili, se od té doby snaží marně vzdorovat počítačovému systému Skynet. Nejsilnější hnutí odporu se zformovalo kolem Johna Connora (Jason Clarke), jenž pro Skynet představuje největší hrozbu. Problém má vyřešit Terminátor, stroj na zabíjení s lidskými rysy (Arnold Schwarzenegger), kterého Skynet vyšle do minulosti, aby zabil Connorovu matku Sáru (Emilia Clarke) dřív, než svého syna stihne počít. Jenže i lidští rebelové mají přístupu ke stroji času a za Sárou pošlou vojáka Kylea Reese (Jai Courtney), aby ji pro změnu chránil před Terminátorem. Až do tohoto okamžiku se výše uvedený popis shoduje s dějem prvního dílu. Návratem do roku 1984 však dochází k zásadnímu bodu obratu. Kyle Reese zjišťuje, že Sára není bezbranná a vyděšená servírka, ale pořádná ranařka, kterou žádný Terminátor nemůže vyděsit, zvlášť když jí jeden takový stroj už pár let dělá společníka a ochránce. Jenže tahle zdánlivá výhoda může být k ničemu, protože Skynet má „prsty" všude a rozhodně chce zabránit tomu, aby tahle nesourodá trojice namalovala lidstvu růžovou budoucnost. (CinemArt)

(více)

Videa (18)

Trailer 1

Recenze (1 539)

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Ten základní koncept je v podstatě zajímavý, ale co mohlo provedením pokazit, to se pokazilo. Herci se do svých rolí nehodí, všechno se řeší v dialozích, akce je jenom akce pro akci a žádná zranění se jich doopravdy nemohou dotknout, pokusy o humor jsou hodně rozpačité a hodně mimo úrodnou půdu, snaha vyrukovat s něčím novým ústí v pitomě působící překomplikovanost a co je snad nejhorší: hudba je úplně příšerně nudná a nezajímavá. I Salvation si občas pustím znova, když mám na něj náladu, ale Genisys jde rovnou do propadliště dějin. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

A příchod Windows 10 začíná budit novou vlnu obav... Zábavný mišmaš prošpikovaný akcí se zajímavým námětem, ale mizerným scénářem, který místy zabíjí toporné dialogy a nevyvážené triky. Celkově mám z pátého dílu lepší pocit než z trojky a čtyřky, protože se alespoň snaží provázat děj s Cameronovými majstrštyky, i když jim nesahá ani po malík na noze. Courtney je pořád mizerný, ale už méně otravný než v předchozích filmech, Clarkeovci zářili spíš někdy jindy, někde jinde, ale taky si svoje uhrajou. Dokonce bych řekl že jsme se dočkali nejzajímavější verze Johna Connora vůbec a ten v trailerech propálený twist považuju za jeden z největších kladů Genysis. Taťka Arnolda Schwarzeneggera je samozřejmě diváckým miláčkem a tím nejlepším co ve filmu uvidíte. Opakuje se, hláškuje tak jak to máme rádi, ale už to není ten Terminátor. Ten byl jenom jeden - respektive dva - od Camerona. Celkově ale překvapivě slušná zábava, která updatuje (velice podobně jako Jurský svět jen s diametrálně odlišnými výsledky - lidi nechodí), ale už ne plnohodnotný díl ságy, spíš přívěsek. ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

He promised, he´ll be bak...now he is back!. O čem je vlastně Genesis? Teda vlastně pardón, to by se americkým vyznavačům protestantismu moc nelíbilo, Genisys. Nedostala se tato série tak trošku do slepé uličky? Slovy Jamese Camerona, duchovního otce série, T-800 má ještě hodně příběhů, které lze vyprávět a tento byste měli vidět. Osobně nevím, co tohoto miliardáře vedlo k vlídným slovům o tomto filmu, či se prostě jen unáhlil. Faktem ale je, že Hollywood našel nový trend v polorestartu, přičemž v podstatě akceptuje jen děj těch nejlepších dílů, v tomto případě prvních dvou. U Mad Maxe se to povedlo, u Jurského světa taktéž...skoro jsme až věřili, že to bude fungovat i u další legendární série. Však k tomu má taky proporce, ať už ty Arnoldovy či ty Emilie Clarke. A bohužel taky toho největšího slizouna, který zde ztvárnil Kylea Reese. Ale co, "pětka" je zkrátka mix a zároveň remix všech starejch dobrejch hlášek, některé kupodivu fungují, některé působí strojeně jako onen přehršel T tisícovek. Scénář se snaží být chytrý, starou terminátoří tkáň a alternativní realitu obsáhleji ospravedlňuje fakty, na které by Kyle Reese a většina humanistů potřebovala "přepínač" a vůbec se snaží být velkým skoro rebootým otvírákem nové trilogie. Zda-li se nejedná o derniéru jedné dlouhotrvající série potvrdí až následující týdny. Žádné neskutečné rekordy typu Jurského světa se však nekonají a Paramount s produkcí se budou muset poklonit Železnému Jimovi. Film by však měl umět stát sám o sobě a nemá v nás vyvolávat strach (nebo možná tužbu) o tom, jestli vůbec vznikne další díl. Na obranu musím říct, že ačkoliv promo kampaň byla naprosto příšerná a vyzradila prakticky všecko, ačkoliv jsem se tomu snažil vyhnout, má tento kousek vlastní ksicht, tempo, přijatelnější cgi než v trailerech a celkově ten příběh jako celek alespoň má nějaký smysl a nejedná se o myšmaš katastrofálních rozměrů. Napopáté se nejedná o kulervoucí dílo, nýbrž vesměs o sterilní avšak alespoň trošku zručné řemeslo, které po všech směrech rozšiřuje terminátoří mytologii. Ortogoxní fanoušky rozlítí, ty benevolentnější potěší, že se Arnold na stará kolena ještě pořád dokáže postavit i mladším a působit při tom cool...70%...[11.7.2015_Kino Šumava_Klatovy] ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Tím horší film, čím lépe znáte zákonitosti jeho vyprávění. Co začíná jako slibná zábava, která od diváka odvážně vyžaduje dobrou obeznámenost s předchozími filmy a orientaci v několika časových rovinách, se poměrně záhy překlopí v únavné recyklování již použitých nápadů a téhož vyprávěcího vzorce. Tvůrci ani neměli snahu zamaskovat rozdrobenost epizodického vyprávění. Po likvidaci padouchu v jednom období následuje přesun do období jiného, kde je zlikvidován další padouch, aniž by se příliš řešilo, k čemu došlo v uplynulých minutách. Vrcholem scenáristické laxnosti a celkové strojovosti filmu, v němž kromě Arnolda nenajdete mnoho upřímného, je dodatečné zalepování děr v logice dialogy vysvětlujícími, co se událo za nepřítomnosti kamery. Proč se namáhat se šikovnějším zapracováním vysvětlivek do probíhajícího dění, když můžete všechno ex post vyřešit několik strašlivě šroubovanými replikami. Drsná osmdesátková stylizace je z podstaty mírného ratingu polovičatá a hlavně se týká pouze toho, jak film vypadá. Tuctová melodramatická linie s „taťkou“ a jeho adoptivní dcerou (která se z drsňačky rychle změní v oběť, která musí být ochraňován a zachraňována) ani snaha dodávat motivacím postav hloubku nefunguje kvůli odbité charakterizaci a nevýrazným hercům (resp. hercům výrazně špatným, což platí hlavně pro Courtneyho, který složitější emoce prostě zahrát nezvládá). Arnold, který je jako jediný z herců viditelně nad věcí, se může šklebit sebevíc, ale pevný tvar, řád a smysl tomuto smetišti použitých blockbusterových nápadů dát nedokáže. Film bohužel nevytrhávají z bídy ani akční scény, na nichž je postaven a které jsou natočené zcela tuctově, bez napětí, překvapení a ohledu na 3D technologii. Jestli někomu ke štěstí stačí dvouhodinová poznávací hra „najděte všechny (vizuální) citace z Cameronových filmů“, jeho radost mu přeju. Osobně si ale namísto tohoto odtučněného mash-upu ony Cameronovy filmy raději pustím v plnohodnotné podobě. 40% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Každé další přepisování notoricky známé historie je riskantnější, ale tímhle směrem vede cesta více než slibná. Kalogridis s Lussierem totiž konfrontují ikonické scény přímým střetem, kdy nám explicitně ukážou použití stroje času a Arnoldovi dají šanci rozbít plechová ústa sám sobě - a tenhle smrtící úkol plní na jedničku. Ve chvíli, kdy je jasno, že Herr Schwarzenegger neodejde z žádné scény bez toho, aby ji pořádně vyhláškoval, se tak z Genisys stává téměř až rodinná podívaná, která dokonale sedí k faktu, že se změny týkají právě těch linií, které mě svého času svým pesimistickým vyústěním mrzely. Dokonce mi hlavou proběhla i kacířská myšlenka, že právě tenhle konec by mohl být koncem úplným a s třicetiletým odstupem celou ságu zakončit. Pokud jsem opravdu jen naivní a další díly můj optimismus rozmělní, bude to velká škoda. Terminátor už dávno nemrazí tak jako kdysi, ale vzhledem k tomu, že si to ani nedává za úkol, se takový přerod akceptuje vzhledem k nulovým očekáváním až překvapivě snadno. Tím spíš, že Emilia Clarke zahazuje všechny trůny daleko za sebe a je z ní Sarah Connor jako z nejodvážnějších fanouškovských snů. ()

Galerie (314)

Zajímavosti (54)

  • Po skončení natáčení byl název snímku změněn z původního Terminator: Genesis na Terminator Genisys. Informaci poprvé potvrdil Arnold Schwarzenegger (Ochránce) na svém Twitteru. (Lokitre)

Související novinky

Miguel Sapochnik opouští Rod draka

Miguel Sapochnik opouští Rod draka

01.09.2022

Režisér Miguel Sapochnik, mimo jiné tvůrce nejlépe hodnocených epizod Hry o trůny, se původně do světa Západozemí vracet nechtěl. Museli ho nakonec přemlouvat scenárista Ryan Condal a autor předlohy… (více)

Terminátor v kinech narazil

Terminátor v kinech narazil

03.11.2019

Den zúčtování je tady a Terminátorovi k vítězství tentokrát nepomůže ani Sarah Connor. A byť nemám nejmenší tušení, jestli ta věta ve skutečnosti dává smysl, protože tahle značka upřímně nikdy nebyla… (více)

Prequel Sopránových se hýbe kupředu

Prequel Sopránových se hýbe kupředu

05.07.2018

Fanoušci kultovního seriálu Rodina Sopránů mohou být klidní. Tedy, jak se to vezme. Prequelový film o mafiánské rodině v čele se zesnulým Jamesem Gandolfinim (Pravdivá romance, 8 MM) se po rocích… (více)

Terminátor po mexicku?

Terminátor po mexicku?

22.11.2017

Tim Miller (Deadpool) se chystá režírovat nového Terminátora v produkci Jamese Camerona. Zapomeňte na Salvation a Genisys, jež se ukázaly být slepými uličkami. "Šestka" se vydá vlastní cestou a… (více)

Reklama

Reklama