Reklama

Reklama

Mia a Brian se radují z narození dítěte a oddávají se rodičovským starostem. Miin bratr Dom se probouzí vedle Eleny, bývalé parťačky federálního agenta Hobbse, který šel celé partě po krku. Právě on Doma vytrhne z jeho poklidného života. Kupodivu mu nechce nasadit želízka, ale přichází s nabídkou, která se neodmítá. Hobbs se už dlouho snaží dopadnout bývalého příslušníka speciálních jednotek SEALs Owena Shawa a jeho gang, který svých schopností za volantem využívá k páchání zločinu. V Owenově analyticky chladnokrevném mozku vznikl plán na krádež nebezpečné technologie sloužící k výrobě zbraně hromadného ničení. Je potřeba mu v tom zabránit, proto se Hobbs obrátí na Doma a jeho parťáky s žádostí, aby své schopnosti tentokrát využili ve prospěch něčeho užitečného a protivníka porazili jeho vlastními zbraněmi. Výměnou za pomoc jim nabízí čistý trestný rejstřík pro všechny a možnost vrátit se domů. (TV Nova)

(více)

Videa (64)

Trailer 1

Recenze (1 357)

Matty 

všechny recenze uživatele

Vsazení vysokooktanové akce do melodramatického rámce bylo vzhledem ke směřování série a k jejímu pojetí zlodějského týmu jako rodiny zřejmě nevyhnutelné. Melodramatické konvence jsou důvodem, proč film končí až na druhý pokus, proč má problémy s rytmem a proč se postavy řídí mentálními schématy na úrovni tříletých dětí. Rodinná tématika filmu brání v rozběhnutí, neboť po každé větší akční scéně následuje plkání o důležitých hodnotách, kterým je pouze nahrazována důmyslnější zápletka. Jediný, kdo dokáže nápadnou melodramatičnost reflektovat, je hlavní padouch, uvažující ze všech postav filmu nejracionálněji. V kontextu filmu poháněného nelogičnostmi a sentimentem představuje anomálii, která musí být odstraněna. ___ Jasný cíl filmu i přibližný způsob jeho dosažení je představen krátce po nostalgických úvodních titulcích (akcentujících logicky především "parťáckou" rovinu předchozích filmů) a teprve po jeho dosažení dochází k drobné modifikaci nevzrušivě přímočarého vyprávěcího vzorce: Torettova parta vymyslí, jak se dostat Shawovi na kobylku – Shaw je chytřejší a dopadnutí se vyhne, při čem exploduje několik drahých aut a zemře pár anonymních civilistů – Torettova parta vymyslí jiný plán, při jehož realizaci exploduje více drahých aut a zemře více anonymních civilistů... . Namísto postupného rozvíjení motivů a promyšleného dávkování informací jsou karty zbrkle vyloženy na stůl a jde se hlava nehlava za cílem (ani dvě malá "ženská" příběhová překvapení, jedno laciné, druhé hloupé, nijak nezvrátí dosavadní průběh událostí). Film je ještě víc narativně „dezintegrovaný“ než pětka, ale nerušené sledování v relaxačním „standby“ módu neumožňuje – požitek z atrakcí narušují ony často a ve vší vážnosti vedené dialogy. Kruciální problém pak představují samotné akční scény, rozbité množstvím zbytečných střihů a doražené očividnými digitálními triky (jediná automobilová honička z Jacka Reachera je zrežírovaná mnohem přehledněji než libovolná honička zde přítomná). __ Zatímco ženy jsou ve filmu nebezpečné, zrádné, bezbranné, po amnézii nebo pro pohled, mužům byly přisouzeny role neocenitelných ochránců, schopných milenců a excelentních řidičů. Šestý díl Rychle a zběsile je jednou velkou chlapskou pózou, filmem, z něhož je příliš patrná jistota sebou samým a hodnotami, které vyzdvihuje: pokud máte dost peněz, fyzické síly nebo zbraní (ideálně kombinací všeho uvedeného), můžete si dovolit na kohokoliv prakticky cokoliv. Jenom tím nesmíte ohrozit rodinu. Relativizace padoušských a hrdinských rolí skrze sebereflexivní poukázání na podobnost týmů, které proti sobě stojí (a jejichž členové se spolu utkají víceméně dle toho, jak je Roman spáruje), je nakonec jenom další z falešných gest, jimiž se Lin snaží zastínit skutečnost, že tentokrát vsadil na velké svaly, prázdné fráze a nabubřelou rétoriku více, než kolik je stotřicetiminutová žánrovka schopna unést. Nepopírám, pořád je to pleasure, ale po pětce, jejíž testosteronová přepálenost byla ještě vcelku přijatelná, mnohem více guilty. 70% () (méně) (více)

TedGeorge 

všechny recenze uživatele

4/10 a hate Tak. A mám toho právě dost. Nepovažuju se za nějak extra náročnýho diváka. V kině jsem schopnej mnoha filmům odpustit hodně. Prostě ten zážitek, velký plátno, zvuk... Tak trochu i ten davovej zážitek má něco do sebe. Domácí kino mi (narozdíl od mnoha přítomných) ani jedno z větší části nenahradí. Když už je tohle řečeno... Před pár týdny mě zklamal Oblivion, pak mě proti všem předpokladům zklamal i Iron Man (ne tolik, naštvanej už nejsem), no a teďka završilo můj černej měsíc v kinech Rychle a Debilně. Asi za to trochu můžu já sám. Nepatřím k fandům týhle oktanem nasycený značky. Viděl sem akorát první díl, který se mi docela líbil, a pak až díl pátý. Auta a tunning mě nic neříkají a tak mě nalákalo ono odbočení k heist movie. A musím říct, že se mi pětka dost líbila a osmičku bych jí napařil okamžitě. Takže jsem dal šanci v kině i šestce. Do kina jsem si to přifrčel svou epesní deset let starou Fabií 1.4 MPI (bez nitro úpravy), zasedl do sedačky, pohledem změřil vyprodaný kino (Weekend, I guess) a sledoval. V trailerech mě nejvíc překvapila World War Z, která na plátně působila asi tak 3x líp jak na monitoru počítače. A pak to začlo. Jelikož sem četl první dojmy Hlada a Imfa, tak sem věděl, že musím vypnout mozek. S tím už sem do kina šel, takže sem neměl problém zařadit neutrál a mozek sem odložil v podzemním parkovišti ve Fabii. Film začal, a já sem se těšil na debilní zážitek, kterej bude protkanej nezapomenutelnejma akčnímá scénama, kde prim budou hrát dlouhý a přehledný záběry a kinetika na druhou. Ne, nešlo to. Už cca po dvaceti minutách sem se cítil jako kdybych byl v zajetí a po vzoru Mechanickýho Pomeranče musel čumět na vymejvárnu. Měl sem pocit, jako kdyby můj mozek byl oblek Tonyho Starka a snažil sem se ho vzdáleně přivolat ze vzdáleného zamknutého auta. Ale mozek nechtěl být nikde v blízkosti tohodle. Ok, je to debilita, ale ta akce je přece skvělá, ne? Není. Když už po pár minutách nesnáším úplně všechny charaktery na plátně (líbila se mi Gal Gadot, ale za to nemohla), tak jim logicky nemůžu fandit. Ty vole, Jirko, když nemůžeš fandit charakterům, tak aspoň fandi těm autům, ne? Ne, každý druhý fáro mi přišlo stejný a fajn zvuk a občasnej libovej záběr nemohli zabránit v tom, že sem jasně začal pociťovat syndrom Transformers 2. Všeho bylo strašně moc, nevyznal sem v tom, po chvíli mě to nezajímalo. Nebyla tam jediná scéna, která by mi naježila chloupek na bradavce. Nebylo tam prostě nic kulervoucího. Jenom konstatní přísun dalších a dalších aut, závodů, honiček, romlácenejch aut, dalších rozmlácenejch aut, a pak jednoho letiště, který bylo dobře 50 kilometrů dlouhý. Říká se, že každá recenze je subjektivní. Můžete si říct, že sem zmrd, co jezdí Fábií, sní o tom, že si koupí pilotní kurz na ultralight a zbytek investuje do psího žrádla pro jednoho 16 let starýho jezevčíka. Ale tohle jde prostě komplet mimo mě. Závidím lidem, který si to dokážou užít. Já vypnul mozek a dal sem tomu šanci, ale ten film mě dokázal iritovat jako už dlouhou dobu žádnej snímek. P.S To upozornění na konci vyvolalo největší salvu smíchu za celý promítání filmu. Všude po světě se řeší, že akční filmy a herní střílečky jsou na plátnech nebezpečný, protože nějakej zmrd si sežene zbraň a napodobí to, co ve filmu vidí. Když už chcou něco řešit, tak ať neřeší to, že v Americe mají špatný zákony a každej si tam zbraň může koupit (zatímco ve většině světa ne). Ať řeší to, že auto má dneska každej osmnáctiletej jouda a je mnohem pravděpodobnější, že si vystřihne závod ve městě a někoho zabije. Auto má každej, pistoli nikdo. P.P.S Už se nemůžu dočkat, až do kina přijde novej Star Trek a Superman. Už chci v kině narazit (pro změnu) na kvalitní a nářezový filmy. () (méně) (více)

Reklama

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"PLAN B? WE NEED A PLAN C, D, E. WE NEED MORE ALPHABETS." --------- Šestka alias jediný film z celej série, na ktorý som sa tešil, najmä teda na rozuzlenie toho scenáristického výplodu z konca piateho filmu s Letty. Ťažko to celé hodnotiť. Zhovievavé prižmúrenia očí sú aktuálne prítomné a dosť mi zahmlievajú úsudok. Mohlo to byť aj za štyri nebyť tej stupídnej scény s tankom a hlavne nebyť toho ultra stupídneho (priam sa mi chce použiť už vulgarizmus) finále s lietadlom na dvesto kilometrov dlhej ranveji. Za to by sa im patrilo pacnúť odpad na čelo. Musím však nechať za tri kvôli návratu späť na adresu 1327. Podradný dôvod, viem, uvedomujem, žiaľ, slabosť pre prvý diel je silnejšia... ♪♫ ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Chris Morgan s Justinem Linem věděli, jakou jistotu mají v rukách a je proto jen dobře, že ani tentokrát nemají důvod se opakovat. Zatímco dialogy se po minulém zjednodušení definitivně mění pouze v hesla, moudra a hlášky, tempo překvapivě zvolnilo a oproti předpokladům se na žádnou atrakci přehnaně nespěchá. Na jednu stranu je to dobře, protože Brian může i díky vězeňskému intermezzu fungovat jako hlavní postava, na tu druhou se toho v první půlce stane až nečekaně málo. Přesto ale zběsilá parta bez problémů míří do nadprůměru. Některé epizody totiž vlezou pod kůži už jen svým audiovizuálním pojetím (závod Doma s Letty plný hypnotické atmosféry i zasloužené nostalgie) a finální inferno vezme dech už definitivně. A ne, ve filmu, kde testosteron a benzín přehluší absolutně cokoli, délku ranveje opravdu řešit nebudu. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Ještě trochu větší náhul než pětka. Titulková sekvence pěkně shrne minulé díly (kromě trojky) a hodí nás do pohodového života, který si novopečení miliardáři Torreto/O'Connor užívají plnými doušky. Dokonce tu máme rodinného přírustka. Pak příjde Hobbs a celé to skazí fotkou. Přichází destrukce, akce, bitky chlapské i ženské a jak už je zvykem spousta parádních aut a s nimi neskutečné už ani ne tak honičky jako spíš věci překračující zákony fyziky. V podstatě jde o tři gigantické a opravdu dlouhé a promakané, po staru natočené akční scény, kde se ohýbá plech i lidi. A je tam TANK! Diesel s Linem se hecli a ještě dupli na plyn. Navíc našláp do posledního(?) dílu je hodně slibný a konečně ospravedlňuje vznik mdlé trojky. ()

Galerie (82)

Zajímavosti (62)

  • Úvodné preteky sa odjazdili na severozápadnej časti ostrova Tenerife zvanej Teno. Vo filme sa zdá, že autá pretekajú obrovskou rýchlosťou, ale v skutočnosti je táto cesta úzka a nedá sa po nej jazdiť rýchlejšie ako 40-50 km/h, okrem iného aj kvôli ostrým zákrutám a zlému stavu vozovky. Niektoré tunely v smere cesty nie sú spevnené ani osvetlené a vjazd do nich je označený upozornením "na vlastné riziko". Touto cestou sa dá dostať k majáku Punta de Teno. (monalisa69)
  • Natáčení mělo probíhat původně společně se sedmým dílem zároveň, ale několik měsíců před začátkem výroby se rozhodlo, že šestý a sedmý díl budou vznikat zvlášť. (S.W.A.T)

Související novinky

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

29.04.2019

Sérii Rychle a zběsile není teasování velkých záporáků ke konci filmů nijak cizí. Šestý díl měl jako hlavního antagonistu Owena Shawa (Luke Evans), na konci filmu se ale představil jeho bratr Deckard… (více)

Justin Lin a samurajští zabijáci

Justin Lin a samurajští zabijáci

18.10.2017

Po 4 dílech Rychle a zběsile utekl Justin Lin ke Star Treku a dosud nevíme, co bude točit dál. Z jeho bourneovky s Jeremym Rennerem sešlo a Space Jam 2 nezní dvakrát reálně, slušnou šanci na… (více)

Z Raidu do Star Treku

Z Raidu do Star Treku

27.07.2015

Třináctým celovečerním Star Trekem se bude slavit padesáté výročí celé značky. Režisér Justin Lin (Rychle a zběsile 5) si tak musí připravit spoustu trumfů, aby uspokojil širokou fandovskou základnu.… (více)

Nejúspěšnější herec roku 2013: Dwayne Johnson

Nejúspěšnější herec roku 2013: Dwayne Johnson

20.12.2013

Magazín Forbes uveřejnil tradiční výroční žebříček herců, kteří zajistili Hollywoodu nejvyšší zisky. Na prvním místě poměrně překvapivě trůní Dwayne „The Rock“ Johnson, jehož filmy souhrnně utržily… (více)

Reklama

Reklama