Reklama

Reklama

Hranaři

Trailer 1

Obsahy(1)

Ve filmu sledujeme osudy dvou podnikatelských manželských párů, manželů Hložových a Slámových, které si rozhodně nemohou na nic stěžovat. Manželky vedou společně agenturu s hosteskami, Sláma má stavební firmu a Hlož zase bezpečnostní agenturu. Sláma se rozhodne získat stůj co stůj velkou stavební zakázku a zatáhne do toho i nic netušícího kamaráda. Proti Slámovi však stojí Spolek pěti, kterým sekunduje radní s přezdívkou Lulu. Sláma se rázem ocitne ve světě sledování, odposlechů, nedůvěry a nevyjasněných vražd. Atmosféra mrazivě houstne, nikdo nikomu nevěří. Hlož bojuje o záchranu přítele Slámy a poté vezme spravedlnost do vlastních rukou. Vše zpovzdálí sleduje podivný pan Bishop. Proč asi? (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (399)

Pilda17 

všechny recenze uživatele

Už jsem viděl horší český film, ale bohužel i daleko lepší. Herecké výkony tady jsou otřesné, což se dalo čekat a ani napětí není žádné. Takový snímek by měl mít nějaké napětí, trošku vytříbený děj a nebo aspoň něco. Myšlenka je tak jediné, co si z toho divák může vzít, ale za cenu silného utrpení.. 3/10 = 30% ()

Rosalinda 

všechny recenze uživatele

Plné známých až hvězdných ksichtů tak horem dolem propagované v telce v autobusu, kterým téměř denně musím jezdit... Takže bych čekala něco víc. Potkala jsem jen nudu, nudu, nudu k uzoufání, kterou jsem už dlouho nikde nepotkala. Jediné milé překvapení se ukázalo v podobě Kateřiny Brožové; zdá se, že je to snad opravdu herečka a nejen podivně dokonalá blondýnka. Přidává mi hvězdičku spolu s vždy dokonalým Jiřím Langmajerem; to už je snad stoprocentní jistota. Udrželi mne u toho jen herci a zvědavost, zda se opravdu nezačne něco dít, jinak bych zdrhala po čtvrt hodince. ()

Reklama

BitlDjus odpad!

všechny recenze uživatele

Viděno dvakrát, nemůžu říct, že na zhulený stav existuje něco více tragicky směšného, než tento vražedný bonbónek z pravé kapsy Tomáše Zelenky. Pointa filmu je asi tak stejně na přes držku, jako odporně zvraštělý xicht Jiřího Langmajera, který se sere do záběru v každé druhé minutě a rajcovně po vás mrkne přes své rejbeny, dokud mu hlavou neprolítne kulka spravedlnosti. Naopak životem zhrzený Šáša Rašilov, snímku dodává tu pravou depresi a temnou atmosféru, která by se dala krájet. Filmem si protančí jako květinka, a ke konci si odletí do bezpečí soukromým raketoplánem. Svůj tupý výraz alá zaražený prdy neodhodí do posledního záběru, kdy ho vystřídá sladkým úsměvem Katka Brožová. Tímto náš příběh končí, a já nedočkavě očekávám pokračování, kde z mrtvých povstane Martin Dejdar a bude se chtít pomstít. ()

Ony 

všechny recenze uživatele

Celý děj je odvyprávěn v hudebním podkresu (ze kterého mi bude hučet v hlavě ještě asi týden). Obraz a dialogy jsou tu jen tak mimochodem, čemuž odpovídá jejich kvalita a důmyslnost. Herci, když už je jim rozumět, mluví v pořekadlech, prokládaných "vole" a "kurva". Bavilo mě sledovat kulisy a rekvizity (kancelář Alexe Holého je hotový Rudův byt ze Zítra se bude tančit všude), ale jinak to nemá v kinech co dělat. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"To je můj indikátor vkusu.." - "Co kus, to hnus !!" ;) Rozhodně nelze nesouhlasit s faktem, že Hranaři velmi symbolicky coby takřka dokonale narativně zmatený, do jisté míry i ideově si, zejména svou formou, naprosto protiřečící a především neskutečně odpudivě zahraný snímek - Což platí zejména dík skutečnosti, že debut Tomáše Zelenky takřka nedopřeje divákovi odhalit, v jaké žánrové rovině se chce vlastně vůbec pohybovat, když ho navíc třeba ohyzdně absurdní kreace Jiřího Langmajera, byť ten jediný zjevně skutečně nezkouší bavit nechtěně, prakticky láme do polohy sebeparodie.. - balancují na té pověstné hraně toho, co ještě český divák dokáže snést.. Mimochodem dlouho nepamatuji tak vzácnou shodu konzumního většinového diváka s náročnějším, ba dokonce s kritickou obcí !! Nicméně odhlédneme-li od té samotné uřvané monstrkampaně i již vlastně zmiňovaného faktu, že tvůrci blábolící cosi o nastavování zrcadla tuzemské politice, potažmo zejména zkorumpovanému systému, naopak pouze bulvárně a pokrytecky využívají obecné nasranosti stáda nad stavem věcí, byť z téhož vlastně cynicky přímo samoúčelně těží, mohou Hranaři nabídnout dokonce i celkem slušné řemeslo, povětšinou výborná Fairaislova kamera však obludně kontrastuje například s Mertovým naopak nefunkčním, přepjatým a veskrze redudantním hudebním motivem či učebnicově psychopatickým střihem, ba dokonce jistou optikou pohledu platí za vlastně nesmírně zajímavý projekt, který vlastně dostává svému smyslu až při Bishopově finále, kdy by bylo možné zamlžený Třískův charakter vnímat jako v druhém plánu nadinterpretační a symbolický prvek jak strážce samotných hollywoodských žánrových konvencí, tak i jakousi božskou vševidoucí a všudypřítomnou sílu, která staví celý snímek do úplně nových souvislostí, činí ho navíc překvapivě nesmírně sebeuvědomělým, když vlastně naznačuje smysl i logiku všeho toho narativního bordelu ve svém pozoruhodném přístupu ke konspiračním teoriím, když zkrátka říká, že ta kontrola i samých mafiánů, politiků a jiných zkorumpovaných mocipánů nad vlastními životy je nakonec také pouze iluzorní, protože se sami stávají loutkami v hrách daleko větších hráčů, agentur a velmocí, mezi něž však nelze jakkoli nahlédnout, čímž vlastně jakékoliv pokusy o objasnění veškerých motivací, totožností či pravidel postrádají jakýkoliv další smysl.. Hranaři navíc coby nástupce třeba takové Olmerovy porevoluční Nahoty na prodej vytváří velmi zajímavý pohled na to, jak na první dojem nečekaně se vlastně za těch dvacet let samotný žánr exploatace - A rozhodně nejen on !! - vyvinul, když se vlastně staví proti vlastním subžánrovým konvencím, díky čemuž se vlastně stává exploataceprostou exploatací, tedy takovou, jak rád říkám, exploatací bez kofeinu, čímž se vlastně dostáváme k obrovskému paradoxu, kdy v době, kdy především internet skýtá nekonečné možnosti sledování všemožného hardcore porna či násilí, i takto drsně se tvářící film před podobnou explicitou uhýbá, což dokumentují třeba veskrze (a)sexuální scény Rašilova s Brožovou či smrtelný skok Vilmy Cibulkové, a tak vlastně i tato bezkofeinová exploatace diváka šokuje, byť nečekaně, ale logicky, naprosto antagonistickou cestou, minimálně velmi nezvyklým snímáním.. A tak jsem velmi zvědav, zda právě čas a budoucí diváci nebudou právě na Hranaře nahlížet úplně jinak, což rozhodně ve filmovém světě neplatí za nikterak ojedinělý jev, byť se právě zde rozhodně nedomnívám, že by se jednalo o cílené tvůrčí motivace, jako třeba v případě žánrově velmi blízké Ondrušovy Vendety.. () (méně) (více)

Galerie (47)

Zajímavosti (4)

  • Film se původně měl jmenovat Česká ruleta. (LentilleLily)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v Prahe a Unhošti. (dyfur)

Reklama

Reklama