Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Česká filmová komedie o kanadském žertíku, který mohl přijít hodně draho. Velmi pracovitý, ale také velmi naivní úředník pojišťovny Valentin Plavec se stává terčem nekonečných legrácek, vtípků a recesí svých kolegů Bejšovce a Voborníka. Poslední vydařený kousek se jim však poněkud vymkl z ruky. Připsali totiž k výhernímu číslu 8456 jedničku a namluvili Valentinovi, že vyhrál v loterii milion. Jelikož si však Valentin nemůže vyzvednout výhru okamžitě, vybere dvacet tisíc, což jsou veškeré úspory, které našetřil společně se svou snoubenkou Helenou a začne nakupovat na zálohu. Koupí auto, najme personál do vily. Jako čerstvý milionář je práci povýšen a dokonce se k němu začne hlásit i lakomý strýc Kudrna. Pravda však brzy vyjde najevo a když mu kolegové prozradí, že šlo jen o žert, všichni ho opustí, jen věrná Helena zůstane a dokonce pomůže nešťastnému snoubenci zrušit všechny zálohované a domluvené obchody. Když vyjde v novinách zpráva, že došlo k chybě a vítězný los má číslo 18456, rozhodne se Valentin oběma vykutáleným vtipálkům pomstít... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (121)

monolog 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mám rád nejen proto, o čem je nebo jaký je, ale spíš proto, co jsem se dočetl v biografické knize o Oldřichu Novém. Tuto historku vám předkládám vlastními slovy. K natáčení VALENTINA DOBROTIVÉHO se váže tragická událost, která přesně vystihuje nasazení herců a jejich touhu dávat trochu toho zapomnění lidem za války. Jedna z hereček, Anna Letenská (manželka zřízence, kterému O.N. donese pět tisíc) nechala ve svém bytě o pár dnů dřív přespat své přátele, doktora a jeho manželku, které hledalo Gestapo. Až při pozdějším rozhovoru vyplynulo, že lékař ošetřoval jednoho z Heydrichových atentátníků. Což znamenalo spoluvinu a automaticky trest smrti. Dva příslušníci Gestapa ji ráno dovezli do ateliérů na natáčení, nechali ji odehrát její part, sledovali případné spoluagenty a pak ji odvezli rovnou na popraviště. Celý štáb z toho byl samozřejmě hodně rozrušený, ale ve filmu je to znát jedině tím, že si Oldřich Nový zapomněl přezout bačkory a aniž si toho někdo z ostatních povšiml, přišel jako Valentin Plavec do kanceláře v bačkorách. A protože se to později již nedalo přetočit, je to ve filmu dodnes. Tomuhle se podle mě říká hrdinství. Jak tehdy říkal Mac Frič, byli z toho všichni notně vyjevení, a v takové atmosféře museli točit komedii. A to heydrichiáda sotva začala. Film se mi líbil, stejně jako většina filmů Oldřicha Novýho. Lidičky, vy ani nevíte, co já bych dal, kdybych se mohl podívat na nějaký představení v Novém divadle ještě před válkou nebo za okupace. Bylo to prý jedno z nejlepších divadel v Praze (co se týká jemnýho inteligentního humoru, zajímavých příběhů a pěkných písniček a samozřejmě Oldřich Nový). ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Chvíli trvalo, než jsem se do toho dostal a než mě to začalo bavit, ale po té půl hodině, možná trochu později, už jsem zase jel na tom krásném humoru našich černobílých filmů "pro pamětníky". Ale co si budeme povídat, jejich premiéru už si opravdu tolik lidí pamatovat nebude. Ale to nevadí, protože tyhle filmy mají co nabídnout i nám. Ten konec je skvělý. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Škoda, že je to pohádková kombinace Popelky a Milionové bankovky. Vůbec jsem zjistil, že tvůrci komedií 40. let tak trochu vykrádali anglosaské vzory, ale na jejich obranu musím říct, že vždy s grácií a velmi často tak, že téma povýšili, obměnili nebo úplně otočili (viz Pygmalion a jeho otočená verze ve Falešné kočičce). Tady mi ale žel přijde, že se povedlo tak napůl, navíc jsem nechápal, jak by mohla tak atraktivní dívka chodit s takovým ňoumou a co na něm viděla? A opravdu si nemyslím, že by ho podržela, ale jak znám ženské, udělala by mu hysterickou scénu a maminku už by nikdy neviděl. Ale jako což, je to pohádka a má alespoň dobré morální poselství, že každý by chtěl vaše prachy, když je máte, a tak si hraje na kamaráda, ale ve skutečné nouzi ty opravdu skutečné přátele teprve poznáte. ()

BeranSon 

všechny recenze uživatele

Jeden nevinný fóreček a co všechno dokáže změnit. Po všech těch letech a přes všechen čas co uplynul od doby vzniku tohoto snímku, je jeho nestárnoucí atmosféra tak citelně euforicka a podmanivá... Až jsem dojat . To je kouzlo naší postarší výtečné kinematografie ,které naneštěstí stihlo rychle vymizet. Není co dodat - staré a dobré. - 7/10 - ()

domirovec 

všechny recenze uživatele

Áno áno, začátek byl trošičku slabší, ale sakra fix, pak se to příjemně rozjelo. Opět prostě další příjemný, povedený snímek Maca Friče, který jsem si náramně, díky hromadě úžasných gagů užil. Po tom, co jsem si ale přečetl tadyhle recenzi od uživatele monologa, o tom, jaká věc se během natáčení stala (doporučuji jeho recenzi, je skvělá), tak doopravdy všech, v tu dobu zúčastněných hodně lituju. Atmoška totiž musela v tu chvíli těžce upadnout, stejně jako v snímku samotném, když Valentin zjistí, že vlastně nic nevyhrál, a že (skoro) všichni parchanti žijící a pracující okolo něj, byli vlastně falešní kamarádi. Dobrý konec to ale stejně spravil! Tenhle snímek tedy krásně ukazuje tu, pro některé chudáky hnusnou, ale zároveň v podstatě dobrou skutečnost, že opravdového, správného a nic nepředstírajícího přítele poznáme opravdu až v nouzi. 5/5 ()

Galerie (5)

Zajímavosti (4)

  • Valentin Dobrotivý bydlel v Praze na Malé Straně poblíž Kampy, konkrétně v dnešní Všehrdově ulici v domě číslo 562/6. Když se na konci filmu potají přiblíží ke svému bytu a vidí, že se před domem vytvořilo hotové shromáždění, utíká opačným směrem (opět dnešní Všehrdovou ulicí) kolem kostela Jana Křtitele Na Prádle. Většina staveb v záběru, ve kterém se Valentin dívá ke vchodu svého domu (směrem k dnešní Vítězné ulici, tehdy Knirschova), stále stojí a pohled zůstal v podstatě nezměněn (Google mapy). Pohled na opačnou stranu, kudy Valentin utíkal (Google mapy), je dnes sice už trochu jiný – hlavně díky tehdy malému stromku, který na dvoře domu za kostelem od té doby značně zmohutněl – ale nejvýraznější dominanty, včetně zmíněného kostela jsou stále na svém místě a jasně rozpoznatelné. (Luxocculta)
  • Automobil, o který měl Valentin (Oldřich Nový) zájem, byl Aero 50 Dynamik. Malosériový, na zakázku vyráběný vůz ze slavné vysokomýtské Carrosserie Sodomka. Z původních asi 9 kusů vyrobených mezi lety 1939–1941 jsou k vidění už pouze dva, jeden v Kalifornii a druhý ve vysokomýtském Muzeu českého karosářství. (Saur.us)
  • K natáčení Valentina Dobrotivého se váže jedna tragikomická zajímavost. Souběžně se točil film Přijdu hned, v jehož průběhu byla gestapem zatčena (a později popravena) herečka Anna Letenská. Její tragický osud zasáhl do práce všech ostatních filmařů, následující den po zatčení Anny Letenské pracoval Martin Frič na scéně odchodu Valentina Plavce do úřadu. Oldřich Nový byl stejně jako všichni členové štábu rozrušen zprávami o Letenské a při snímání scény se sice převlékl, ale zapomněl se přezout a do úřadu odešel v bačkorách. Na tuto chybu se přišlo až později ve střižně a z provozních důvodů nešla již přetočit. I když scéna v podstatě logicky do děje zapadá (a pozorní diváci si jí jistě všimnou), její vznik měl zcela jiný podtext. (argenson)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno