VOD (1)
Série(6) / Epizody(63)
Obsahy(2)
Tenhle prequel Perníkového táty nominovaný na Emmy sleduje život začínajícího advokáta Jimmyho McGilla a jeho proměnu na morálkou nesvázaného právníka Saula Goodmana. (Netflix)
Videa (13)
Recenze (437)
Zo začiatku som si Saulom nebol istý. Epizódy boli síce slušne natočené i napísané, ale neustále ma odrádzalo, že viem koniec príbehu, pretože ide o prequel k Breaking Bad. Navyše som mal pocit, že sám seriál nevie, ktorým smerom sa chce vydať (krimi, či právnická dráma). Ako sa však prvá séria blížila ku koncu, podarilo sa jej čosi výnimočné - všetky smery sa zliali do jedného a mňa do deja vtiahli natoľko, že som si zjavne podvedome vytesnil z pamäti udalosti z BB a v napätí čakal, ako sa všetko vyvŕbi. Bol som zvedavý, ako skončí čosi, čoho koniec poznám. Klobúk dolu Better Call Saul! ()
Seriál táhne sympatická postava, která tak trochu vlastním přičiněním a tak trochu nepřízní osudu klouže po šikmé ploše. Gilligan je mistrem budování očekávání, neustále diváky provádí retrospektivami či výhledy do budoucna, nebo situacemi, kdy nelze poznat, co přesně postavy právě dělají, případně publikum naopak ví, kam se dostanou, ale neví jak. Vyzívá to pesimisticky. Better Call Saul možná nepůsobí tak okázale a nemá takový prvoplánový kritický osten jako jiné aktuálně vyzdvihované seriály , ale působí emočně. ()
Mít nějaké nesnáze nebo problémy se zákonem a bydlet v půlmilionovém Albuquerque, tak si určitě zavolám Saula Goodmana a ten už to nějakým určitě zákonným způsobem zařídí. Vidíme zde jeho cestu, jak se chtě nechtě protlouká různými procesy a setkává se s postavami, které můžeme vidět v budoucím seriálu Perníkový Táta. Je to dobře vymyšlený a propletený, aby to navazovalo.Jsou zde navíc dvě postavy, které neuvidíme v Pernikovém Tátovi, ale které tu hrajou důležitou roli, jeho švihlej starší alobal bratr Chuck a jeho skoro přítelkyně Kim Wexler. A taky uvádím jeden paradox, že i když se tento seriál odehrává před událostmi Perníkového Táty, tak se natáčel až jako druhý, tzn., že herci, kteří hráli v obou seriálech jsou zde starší. Těším se na šestou sérii..., ale zatím po pěti zhlédnutých sériích dávám 100%. ()
Už po pilotu je zřejmé, že se Gilligan v Albuquerque opět cítí jako ryba ve vodě. Důvtiplný scénárista a režisér zde skrze obrazovku dává jasně najevo, jak i jemu samotnému svět Waltera Whitea strašně chyběl. Což je pro diváka pochopitelně ohromná výhra a uvidíme, kam tenhle s citem natočený mix "85% drama a 15% komedie" povede. P.S. Dokud nebude ČSFD stejně pružné jako IMDb - kde lze seriály dávno hodnotit po jednotlivých epizodách - jsou veškeré subjektivní nářky jeho nedospělých a netolerantních uživatelů o předčasných hvězdičkových soudech bohužel irelevantní. Zdravim pilot The Leftovers. ()
Tak na tento počin jsem se vrhla přímo střemhlav. Snažila jsem se k tomu přistupovat bez přehnaného očekávání a nekoukat na to jen jako na určitou připomínku Breaking Bad, ale již po chvíli jsem se přesvědčila o tom, že se to nedá. Tento seriál má totiž uplně stejnou kvalitu, teda alespoň co se scénáře týče. A o co jde? Máme tu příběh právníka jménem Jimmy McGill, kterému se příliš nedaří. Jeho kancelář se nachází v zadním kamrdlíku jednoho zkrášlujícího salónu, jezdí v rozbitém autě a klienti ho nechtějí. Výplata mu stačí tak akorát na péči pro svého nemocného bratra, natož na jeho dluhy, kterých má více než klientů. Rád by se dostal výš, udělal si jméno. K tomu se po krátkém čase nebojí použít trochu těch špinavých triků. Problém je, že mu to moc nevychází. Zatím. Dlouhé a megalomanské Saulovi proslovy se mi líbí a dodávají tomuto seriálu na originalitě. Člověk má pocit, že Saul (ehm, Jimmy) stojí na jevišti a všechny světla míří na něj. Určitě přesně to si myslí hlavně on. Opravdu je o co stát. Odrazový můstek je vynikající, pomalé tempo a pečlivé odkrývání Saulovy minulosti. Vrátila se atmosféra Nového Mexika a některé známé postavy. Tak nastupte a sledujte Jimmyho na jeho cestě, při níž se pomalu ale jistě bude měnit v toho skoro 'všemocného' vyvrhele práva. "You don't need a criminal lawyer. You need a 'criminal' lawyer." ()
Galerie (1 471)
Photo © American Movie Classics (AMC)
Zajímavosti (90)
- Farby v seriáli hrajú taktiež rolu. Scenárista Peter Gould trval na tom, aby kriminálnici mali oblečenie teplých farieb a právnici tak pôsobili tlmeným dojmom. (readan)
- Howard (Patrick Fabian) má na SPZ auta napsáno: „Namaste,“ což je také název epizody. (griph)
- David Costabile (Gale) potvrdil, že i po několika letech si stále pamatuje a nemůže dostat z hlavy písničku „The Elements“ od Toma Lehrera, kterou se musel naučit kvůli své roli. Jedná se o písničku, ve které jsou mimo jiné vyjmenovány všechny prvky periodické tabulky. (ArsenalEagle)
Reklama