Kamera:
Roger DeakinsHudba:
Carter BurwellHrají:
Josh Brolin, George Clooney, Alden Ehrenreich, Ralph Fiennes, Scarlett Johansson, Tilda Swinton, Frances McDormand, Channing Tatum, Jonah Hill (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Někteří lidé mají úžasnou schopnost vyřešit i ten největší problém. Prototypem takového člověka je Eddie Mannix, jehož polem působnosti jsou hollywoodská filmová studia. Den „žehliče problémů" Eddieho (Josh Brolin) začíná brzy ráno riskantní záchranou pověsti mladičké hvězdičky, která už už padá do morálního bahna a do spárů policie. Hned nato smiřuje rozzuřené církevní představitele, které naštval scénář připravovaného biblického velkofilmu. Režisérovi sofistikovaných dramat (Ralph Fiennes) musí do hlavní role vnutit hvězdného představitele kovbojů, který sice umí házet lasem, zato neumí mluvit. A to není všechno. Problémy mu dělá i hvězdná plavkyně Anna (Scarlett Johansson), jež má choulostivé osobní trable, a slavný tanečník Burt (Channing Tatum), jenž se z ničeho nic začal chovat divně. A to pořád není všechno. Největší vrásky na čele mu vykloubila superstar Baird Whitlock (George Clooney), který byl unesen neznámou organizací, jež si říká Budoucnost, uprostřed natáčení velkofilmu Ave, Caesar! Pro ostříleného Eddieho ale sebevětší krize není problémem, nýbrž výzvou. (Cinemart)
(více)Videa (25)
Recenze (363)
Scénáristickou, potažmo filmovou tvorbu bratří Coenů mám ve velké oblibě. Líbí se mi na ní skvěle načrtaná přímočarost a břitké dialogy, které ji doprovázejí. U Hail Caesar ale jakoby na všechno tohle zapomněli. Film je totiž zbůhdarma poslepovaný koktejl nepochopitelných scén a nevyužitého potenciálu látky a zúčastněných herců. Typický "Coenovský" humor zde funguje jen v několika málo vzácných příležitostech, jelikož většinu stopáže zaberou dialogy o politice a ekonomii, ze které mi šla až hlava kolem. Je velká škoda, že to dopadlo takto. Potenciál zde byl, nicméně se ho tentokrát nepodařilo chytit a ukočírovat. „Tell them, "Thanks, but no thanks." That short enough for you?“ ()
No pěkný galimatyáš. Napřed mě ten shon bavil. Chápal jsem ho i jako metaforu pro filmový produkční život. Jenže struktura vyprávění díky tomu vlastně neexistuje. Coeni k sobě slepili pár scének, do nich zasadili množství ujetých gagů a asi doufali, že to získá nějaký funkční patvar. A ač jsem se opravdu snažil, asi jsem žádný nenašel. 4/10 ()
Filmový bonbonek pro poučeného diváka. Naprosto skvělá podvratná satira a zároveň okázalá a přiznaná pocta klasickému Hollywoodu, té legendární továrně na sny. Pastiš hned několika žánrů, které jsou tak skvěle natočené, mají ten správný oldschoolový švih a přitom jejich záměrná prostoduchost je ozbrojující - Ježíš, jenž není na plátně vidět a jehož představitel si není jistý, jestli je hlavní hrdina filmu, typický unifikovaný historický hollywoodský kostýmní velkofilm, který má ,,umělecké" ambice změnit svět, ,,pásová výroba" westernových nicotností, vyprázdněná vztahová konverzační dramata ze života společenské smetánky, skrytý homosexuální podtón v muzikálovém čísle stepujících námořníků, choreograficky dokonalá muzikálová čísla s aquabelami, některé scény a nasvícení jakoby z temných noir detektivek...to vše zasazeno do hlubšího kontextu mccarthistického honu na čarodějnice (na toto téma doporučuji skvělý film Na černé listině s excelujícím Woody Allenem) a odkaz právě na známou černou listinu (na které bylo nejdříve 10 a později stovky osob - zejména scenáristů, ale i herců, režisérů atd.), kterou vytvořil Výbor pro neamerickou činnost...aneb aktuálněji píchnutí do salónního marxismu, který i u nás má i dnes živnou půdu... Osobně kvituji i fakt, že roli komunistickými ideály pomatené hollywoodské hvězdy hraje právě George Clooney, v civilu známý coby levicový politický aktivista...minimálně coby projev oceněníhodné sebereflexe...(sám Clooney na téma mccarthismu před deseti lety režíroval skvělé drama Dobrou noc a hodně štěstí) Po formální stránce pečlivá rekonstrukce filmů hollywoodské zlaté éry, která ovšem po coenovsku vždy a všechno shodí (v jejich podání kupříkladu tzv. desítka opravdu kolaborovala s Rusy) a nebere se ani trochu vážně... Inu, taková typická coenovština... PS: Na téma mccarthismu byl natočen o rok dříve ještě další film, totiž skvělé životopisné drama Trumbo. ()
Vážně nevím, co tímto hvězdně obsazeným žánrovým hybridem chtěli bratři Coenové říci, nicméně mě účinek tohoto filmu minul hodně velkým a odstředivým obloukem, což je škoda, protože na první pohled se zdálo, že půjde o komickou pecku, která bude stavět na hercích a scénáři. Bohužel se žádný humorný herecký koncert nekonal, čímž ale neříkám, že všichni hráli mizerně - spíš hráli podle mizerného (resp. nedostačujícího) scénáře. I když šlo o komedii, tak jsem se upřímně od srdce zasmál opravdu málokrát - nejvíce asi u scény ve střižně s Frances McDormand (škoda, že nedostala víc prostoru). Film, u něhož zamrzí jalové zpracování, vezmu-li v potaz všudypřítomná zvučná jména a potenciál, který tam kdesi dřímal. ()
Hollywood sobě. Filmové obchodní centrum, kde seženete úplně všechno od spodního prádla přes kolečkové brusle a dveře z masivu až po motorový člun nebo hypotéku. Vařila myšička kašičku a Pepincovi to nejelo. Užil jsem si tak leda homostepování Tátuma a one-fish show Scarlett, která nezklamala a opět i tady žvejkala tak, že jsem se viděl v odraze jejích osmiček. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (13)
- Fiktívne filmové štúdio Capitol Pictures sa taktiež objavilo v jednom zo starších filmov bratov Coenovcov, Barton Fink (1991). (beso74)
- Josh Brolin (Eddie Mannix) v jedné scéně skutečně George Clooneyho (Baird Whitlock) několikrát udeřil. Clooneyho reakce jsou tedy autentické. (DavKom)
- Muž, který přemlouvá Eddie Mannixe (Josh Brolin), aby vzal práci ve firmě Lockhead, se zmíní, že test na atolu Bikini proběhl před třemi týdny. To znamená, že se film odehrává v březnu roku 1954. (DavKom)
Reklama