Nastala chyba při přehrávání videa.
  • xxmartinxx
    *

    Bajgar má smysl pro timing (byť má dvě pointy ve sto variacích), ale předně je to nejvíc misogynní film, co jsem snad viděl, který tlačí zcela uměle slabošské, v zásadních věcech pasivní a sobecké mužské postavy, jež pouze lžou a utíkají a znovu lžou, do kladné role a naopak ženy, které obětují své ambice a dělají vše pro to, aby vůbec existovalo v jejich domě něco jako "rodina", do role směšných fúrií. Ideál ženy je tu podán buď jako fotografka, která zcela bez kontextu a důvodu věnuje muži absolutní přízeň a obdivnou pozornost, nebo kámoška-manželka, která "mu do ničeho nemluví, a když si možná s někým jiným udělá dítě, tak jí do toho zas nebudu mluvit já". Je snadné smát se tomu, jak dcerka přebírá "móresy" matky a babičky v hodnocení mužů - ale méně vtipné je podívat se, jak se otec vůči své dceři chová, jak k ní mluví a jak se před ní předvádí, aby měla důvod tuhle optiku nepřijímat. Teorie tygra je šílená manipulace, kde filmový svět funguje vůči mužům absolutně alibisticky a vůči ženám agresivně a útočně, aniž by měl potřebu nechat muže dělat dobré a ženy v důsledku špatné věci. Protože muži jsou tak v právu, že mají nárok chybovat, a ženy tak špatné, že je jedno, že to myslí dobře. Manžel přesvědčí svojí ženu, že umírá, že na ni brzy zapomene kvůli neexistující nemoci, ale jako horší čin je prezentováno, když mu pak manželka po tom, co se bez omluvy vrátí, udělá místo kafe čaj (a on jí opět neřekne, že mu to vadí, jen s rozhořčením zjišťuje, že "se nepoučila", tak odchází). Tohle je opravdu svět, kde nárok na štěstí má jen muž, a to štěstí spočívá v tom, že mu žena uvaří jídlo, které mu chutná, nebude po něm vyžadovat, aby na to koupil správnou mouku, pak odvede dítě, aby nerušilo, a nechá svého pána odejít, kamkoliv bude chtít, aby měl klid. A sama bude pasivně šťastná, když toto bez výhrad přijme. A na štěstí má muž nárok automaticky -- nedejbože, aby své ženě musel říct, co mu vadí nebo proč není šťastný. Když mu žena nečte myšlenky, je třeba utéct a buď tím v ní ubít jakoukoliv osobnost a přijmout ji zpět (postava Vilhelmové, která se ve filmu zoufale snaží ze svého slabocha vyždímat alespoň nějakého otce pro svou rodinu, ale nakonec ji místo toho chytí pod krkem, opustí ji a ona ho chce z nějakého důvodu získat zpět s tím, že "se teda napravila" a už od něj nejspíš nikdy nic chtít nebude), nebo ji opustit. Postava Koháka, která měla toto snad alespoň trochu relativizovat, je (i kvůli tragickému Kohákově antiherectví - probůh, kde se tenhle nevtipný neherec vzal?) nedodělaná, polovičatá a nakonec uhne, aniž by z jediného momentu, kdy málem někdo Bartoškovi vysvětlil, že je sobecký hajzl, něco vyplynulo. Vlastně to vše ještě podtrhne svou představou ideálního soužití, kde nikdo na nikoho neklade žádné nároky ohledně ničeho. Musím říct, že z málokterého filmu jsem měl (bez ohledu na jeho filmařské kvality) tak silnou morální kocovinu a musím upřímně říct, že Bajgar napravil moje naivní přesvědčení, že postavení žen je už v naší společnosti natolik rovnocenné, že řešit přespříliš feminismus je trochu přežitek. Tohle člověku opravdu otevře oči.(31.3.2016)

  • anli
    ****

    Českých komedií opravdu moc není.A těch dobrých vůbec ne.To víme.A proto se na každou těšíme ,zvláště ,sejde-li se tam tolik hereckých skvostů jako tady.Je opravdu radost vidět opět Jiřího Bartošku v plné síle a vůbec celé trio Bartoška-Balzerová-Janžurová je vynikající a stojí na nich celý film.A skvěle jim k tomu sekunduje mladší herecká sestava v podání Kohák-Beretová-Vilhelmová-Havelka.Začal jsem naschvál hereckou sestavou ,protože tu jsem si v tomhle filmu opravdu užil(včetně Jakuba Koháka ,o kterém spousta lidí tvrdí ,že hrát neumí a umět nebude ,což je neobjektivní pohled ,neb je to prostě takový typ ,ale i ty film potřebuje).Komedie o manželích nejen pro manžele v každém věku je totiž svižně napsaná ,skvěle a s citem režírovaná a navíc oparvdu vtipná.Ví ,kde se má trochu pozastavit a kde trochu přidat.Je tu spoustu vtipných situací i těch ,z kterých mrazí a které píše sám život.Místy je trochu vidět Bajgarova režisérská naivita(malinko je přece jen vidět ,že jde o režijní filmový debut) nebo to ,že malinko přešlapuje na místě při srovnání napřííklad s "Vratnými lahvemi".To je ale dáno tím ,že Bajgar prostě není Svěrák.Což není výtka ,jen konstatování reality."Teorie tygra"je po dlouhé době opravdu příjemně natočená ,vtipná a zábavná komedie plná skvěllých herců.Myslím ,že se zařadí mezi filmy ,nna které se budeme rádi dívat zas a znovu a stále se budeme dojímat a smát ,protože Jiří Bartoška je prostě Jiří bartoška.Jen díky srovnání s "Vratnými lahvemi"nemohu dát plný talíř a dávám tedy tygřích 90% a ještě ,že mám na hlavě ty sluchátka a tak si moje ženuška může povídat co chce ,stejně jí neslyším.(24.9.2016)

  • LiborGondek
    ****

    "...časem budu do toho hrobu dávat starou pani. Jo a ona bude překvapená, že je tam sama..." 80%(11.9.2016)

  • schizmo
    ***

    Tak tohle je velká depka, u které jsem, jakožto svobodomyslný člověk, trpěl jak zbědovanej pes a popravdě jsem se na konci nezmohl na víc, než na vír otazníků v hlavě. Celkem by mě zajímalo, jak autor tenhle snímek vlastně myslel. Jestli jako sociálně kritickou satiru, vlastní katarzi a pohled na vnímání partnerského soužití nebo jako fullhouse pomstu ženám? Těžko říct, nicméně v mém případě jsem dostal naservírovanou živou (a životní) noční můru o tom, kam až může zajít lidské společnost v rámci chápání a budování manželských poměrů. Příběh je postaven sice dost jednostranně a velmi kriticky vůči ženám, bohužel však reflektuje určité zažité klišé, které je především u starších generací dost hluboce zakořeněno a ba co víc (jak film barvitě ukazuje), se dědí z generace na generaci. Nebudu vám lhát, jednomu se z toho svírají vnitřnosti, protože tento filmový model je čiré peklo na zemi a z hlavy se mi vybavuje nespočet příkladů z reálného života, takže zapomeňte na nějaké přemrštěné sci-fi. Ono už jen fakt, že hlavní hrdina se raději nechá zavřít do blázince, jen aby utekl od despotické rodiny, je docela síla - to se pak není čemu divit, že se slabší povahy uchlastají nebo si vemou život. Komediálního na filmu spatřuju opravdu málo, naopak si troufám tvrdit, že tohle je solidní reflexe společenské degenerace a jako pomyslný zvednutý ukazováček varuje všechny ať jsou důslednými strůjci své vlastní reality. Zatraceně hořká podívaná...(26.9.2016)

  • cheyene
    ****

    Povedený český film, který nastavuje zrcadlo ženám a jejich chování, které často omezuje, sekýruje a znepříjemňuje život mužům, přičemž si něžné pohlaví své jednání neuvědomuje a domnívá se, že koná to nejlepší pro blaho chlapa. Snímek potěší jistě nejen ženskou část publika (určitě se v tom mnohé poznají či jim připomene někoho z okolí), ale i tu mužskou (i muži se v tom mohou najít). K hereckým výkonům není moc co dodat, protože mě potěšili všichni protagonisté. Vyzvednout bych však chtěl Jiřího Bartošku, jehož role je vskutku skvělá a charismatická stejně tak jako samotný herec.(30.9.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace