• argenson
    ***

    Přes všechny výhrady k socialistické kinematografii nutno přiznat, že v té době u nás vznikla řada různých životopisných filmů, byť s různými kvalitami. Tenhle portrét Karla Čapka je jedním z těch posledních záslužných počinů a pokud mě paměť neklame, řekl bych, že od té doby se u nás v životopisném žánru nic pořádného nenatočilo. Přesto si myslím, že jako film pro velké plátno to bylo zbytečné, klidně by si to vystačilo s televizním formátem. Což ale nic neubírá na kvalitách, sympatické filozofické mudrování má své kouzlo a Abrhám s Maciuchovou jsou výborní.(15.2.2012)

  • Niktorius
    ***

    Zase snímek, který by se hodil spíš pro TV. Josef Abrhám je dobrý i když již pěkě okoukaný, jenže co trojice scénář-režie-kamera? Tady najdeme výrazné mezery.(22.8.2007)

  • Tosim
    *****

    Velký spisovatel, doba končících třicátých let a hrozba války - to všechno spolu s kvalitními hereckými výkony sálá z tohoto kvalitního snímku.(21.8.2002)

  • - Dramatik František Langer (Periferie, Obrácení Ferdyše Pištory) byl povoláním vojenský lékař, proto má ve filmu uniformu (na což je také naráženo). (gjjm)

  • - Osamocená stopa ve sněhu v závěru filmu je narážkou na Čapkovu slavnou povídku Šlépěj ze sbírky Boží muka. (gjjm)

  • - Štěpán Skalský režíroval filmovou část, Jaromír Pleskot úryvky divadelních představení Čapkových her Bílá nemoc a Matka, která se ve filmu objevují. (gjjm)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace