poster

Gladiátor

  • USA

    Gladiator

  • Slovensko

    Gladiátor

Akční / Dobrodružný / Drama / Historický

USA / Velká Británie, 2000, 149 min (SE: 171 min)

  • Dragoni
    *****

    Velkolepý historický film se vším všudy, tak jak to Hollywood umí. Úžasný příběh od David Franzoniho i hudba od Hanse Zimmera. Jeden z těch mála filmů, který vám vyrazí dech. Film který získal 5 Oskarů za nejlepší film, nejlepší mužský výkon v hlavní roli, zvuk, kostýmy a vizuální efekty.(22.6.2010)

  • Lima
    ****

    Po prvním zhlédnutí jednoznačné zklamání. Jako velký Scottův fanoušek jsem čekal velký návrat Mistra. Což o to, vizuálně to bylo "scottovské" a také hudba byla monumentální. Ale plytkost scenáře nemile překvapila a stupidní dialogy tahaly za uši. A jako člověk, který se trochu zajímá o dějiny, jsem se musel mnohdy smát. Ale už jsem si zvykl. Přistoupil jsem na fakt, že to je obyčejná "popkorňárna", vizuálně je to bomba, Jaquin Phoenix je skvělý a tak pod čtyři * nepůjdu.(24.5.2002)

  • Marigold
    ***

    Ridley Scott vzkřísil hollywoodský "hstorický" velkofilm ve vším lesku... ve vší barevnosti, pompéznosti, schematičnosti, patosu, plytkosti. Stvořil dílo, které apeluje na divákovo oko, jakmile se však uchýlí k myšlenkám, připadal jsem si jak na nepovedené hodině "římské státnosti pro začátečníky" (nikdo mi nevymluví, že v jádru je Gladiátor naprostý nonsens). Jakmile se "děje", funguje Scottovo dílo brilantně, během dialogů však sklouzává do typické prázdné užvaněnosti a nebýt toho, jak mistrovsky svá schemátka naplnilo duo Crowe-Phoenix, zůstávalo by po Gladiátorovi sotvaco hodnotného. Ridley Scott mě svým přístupem hrubě zkalamal. Jeho režie je rutinní, profesorsky chladná, snad jen v bitevním sekvencích lze hovořit o svojském přístupu (byť roztřesená ruční kamera a "vynechávání" okének není mistrův vynález). Co mi na tomhle filmu chybí, je skutečný duch... neustále se žvaní o Římu, ale ten bohužel pro kvalitu snímku zůstává skutečně pouhým snem (vyrenderovaným pozadím). Proto dávám přednost ideám Williama Wallace či kapitána Nathana Algrena. Jejich boj má pro mě větší náboj nežli stokrát ohraná pomsta za smrt blízkých. Ridley Scott prostě rozehrál pompézní symfonii podle starých not. Je stejná jako hudba Hanse Zimmera – vzbuzuje žádané emoce, zní mohutně, heroicky... To je koneckonců to, co se od velkofilmu čeká, ne? Jenže já tvrdím, že to očekávané už tu bylo několikrát ztvárněno lépe, byť možná ne tak megalomansky.(2.10.2004)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • - Scéna, která znázorňuje Maximovo (Russel Crowe) vnímání smrti své rodiny, byla původně ztvárněna jinak, než vidí divák ve filmu. Maximus měl mít při cestě pouští vidění, při kterém sledoval usmrcení rodiny, aniž by byl na místě vraždy fyzicky přítomen. Tato scéna byla natočena, ale v konečné verzi filmu nepoužita. (FIBO)

  • - Scénář byl mnohokrát přepracováván a jeho konečná podoba se neustále měnila. Dle vyjádření autora Davida Franzoniho jednou ze zásadních změn bylo zavržení záměru, že Maximus (Russel Crowe) měl původně přežít. (FIBO)

  • - Práci s živými tygry zajišťovala slavná krotitelka Monique Angeon, také jinak známá jako Félindra z televizního pořadu Klíče od pevnosti Boyard (od r. 1990). (Zdroj: hollywood.com) (CANNIBAL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace