Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když přijíždí podplukovník Frank Slade (Al Pacino) do New Yorku, je právě víkend Díkůvzdání. Chce si v tyto dny opět užít života na vysoké noze - vybraná jídla, nádherné ženy, vozy se šoférem a apartmá v hotelu Waldorf - Astoria. Slade je skutečně originální drsný chlapík, který má v sobě něco z básníka. Těžko se ale vyrovnává s tím, že nedávno oslepl. Na jeho cestě ho proto doprovází student Charlie Simms (Chris O'Donnell). Je to slušný mladík, který se však ocitl na svízelné životní křižovatce. S Frankem projde školou života a zažije něco, co se dá prožít jen jednou. Jejich drsná, objevná a často až přemrštěná dobrodružství, je oba navždy změní. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (523)

Arx 

všechny recenze uživatele

Citlivé, dojemné, příjemné. Neodolatelný Al Pacino v roli slepého plukovníka a ODonnellův nejlepší film. V podstatě celý film, jsem si snad každých 5 minut stále dokola v hlavě opakoval, jak je to krásný film. Proto mi nezbývá nic jiného, než uznale kývnout hlavou a ohodnotit tento skvost nejvýšším možným hodnocením. Kež by bylo takovýchto filmů víc. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Existuje kategorie filmů, která v první řadě člověka donutí vrátit se ke dříve hodnoceným titulům, změnit na ně pohled a opravit počet hvězdiček jim přisouzených. V případě Vůně ženy jsem nejdřív shlédl italský originál a přisoudil mu čtyři silné hvězdičky, po nynějším shlédnutí amerického remaku musím přidat pátou hvězdičku a u Brestova filmu nemůžu jít víc než na tři. Což o to, snímek je to pořád dobrý, jenže v té konfrontaci člověk pochopí, co to znamená umytý, vyžehlený a navoněný komerční titul proti syrovému uměleckému dílu, které se neohlíží na úspěch u nejširší divácké obce a podřizuje se především tvůrčím záměrům scénáristy a režiséra. Al Pacino svého plukovníka hraje skvěle, jenže Vittorio Gassman v italské verzi svého kapitána Fausta nehraje, on jím prostě je. A je jím proto, že mu scénář nepředepisuje patetické kecy, předvídatelné sentimentální chování a žvásty. Gassmanův důstojník autenticky nenávidí, závidí, ponižuje, touží a miluje, jeho americký protějšek se pohybuje v rámci přeslazeného scénáře, který se mění v závěrečné půlhodině v typicky hollywoodský kýč. Pistole v americké verzi je jen rekvizita, která slouží k efektní scéně, kde divák spolu s Al Pacinovým společníkem počítá, za jak dlouho rozebranou zbraň dá slepý důstojník dohromady, k několika dialogům a ke zdánlivě vyhrocené scéně, kde už divák dopředu ví, že musí v duchu očekávání publika dopadnout dobře. V italské verzi je to skutečná zbraň, která může kdykoliv ublížit a zabít. Italský kapitán chlastá a kupuje si děvky, jeho americký protějšek o tom maximálně mluví a zmůže se na pár vulgarismů. U amerického filmu se vlastně divák nemusí bát ani o plukovníka, ani o studenta Charlieho, protože je jasné, že vše se nakonec musí v dobré obrátit. Ten rozdíl mezi evropským a americkým pojetím dramatu je zkrátka drastický. Celkový dojem: 65 %. ()

Reklama

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Ani slepej by nezahrál slepýho tak dokonale jako Al Pacino. V jeho společnosti si báječně zatančíte tango, zajezdíte ve Ferrari ulicema New Yorku a navštívíte pětihvězdičkové hotely a navečeříte se v nejluxusnějších restauracích. Máte-li po ruce Johna Danielse (Al ví, že je to Jack, ale z přátelství mu říkejme John), budete se báječně cítit. Pacino má navíc v závěru filmu jednu z nejkrásnějších řečí odehrávajících se v "soudních síních". Ani na chvíli neváhám s hodnocením - 5* ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Emoční rozmrdávačka v největší kvalitě. Závěrečnou řeč Al Pacina bych vytesal do kamene a ten bych pak ukazoval všem moralistům, pokrytcům a maloměšťákům. Al Pacino zde předvedl doslova zlatoolympijský herecký výkon. Při scéně kdy nasává Al Pacino vůni žen se mě vybavilo, jak některé dámy za komunistů používaly tehdá módní sovětský parfém a když se postříkaly touhle chemickou zbraní a prošli se pak po Václaváku, tak naše nejslavnější náměstí bylo na týden toxicky zamořeno. Tam kdyby tenkrát chudák Al nasál, tak by svět přišel o jednoho z nejlepších herců téhle planety. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Fakt hodne mily prekvapeni, protoze jsem cekal jen nejaky prumerny drama se skvelym Pacinem, jelikoz Brest nepatri mezi rezisery, ktery by meli naky vyborny filmy, ale nakonec jsem videl po vsech strankach vyborny film. Samozrejme to je vsechno o dokonalym Alovi, kterej predvadi skutecne jeden ze svejch nejlepsich vykonu, za kterej absolutne po pravu dostal oskara (jen nechapu, jakto, ze nekdo, jako je Pacino, ma jen jednoho). Jeho kreace slepyho valecnyho veterana je fakt dokonala, trocku mi pripomnel postavu Jacka Nicholsona z Lepší už to nebude, taky takovej parchant, kterej se umi zachovat fer. Navic i O'Donnel se snazi, predvadi taky uzasnej vykon, a dobre Alovi nahrava. Dej filmu sice nepatri mezi nejpromakanejsi, jde si az prilis primocare za vcelku jasnym koncem, ale vubec mi to nevadilo, navic film svizne ubihal (cemuz pomohla i super hudba) a ja se za ty dve a pul hodiny vubec nenudil. Navic, i kdyz to je drama, tak minimalne pulka filmu je ladena spis do komedie, ale ne nic prehnaneho, obcas naka hlaska, semtam naka scena a vsechno to hezky pasuje. Mozna, ze zaver byl trochu prehnanej (dorazila me ta zenska), ale me hodnoceni to nijak nezmenilo. Asi nejlepsi Brestuv film. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (26)

  • Al Pacino tu proměnil až osmou nominaci na Oscara. Díky tomuto filmu současně patří mezi jedenáct herců, kteří byli v jednom roce nominováni na dva Oscary - Pacino vedle Vůně ženy získal nominaci za vedlejší roli v Glengarry Glen Ross. (casyy)
  • Al Pacino (Frank) se na svou roli připravoval ve škole pro slepce. Řekl, že předstíral slepecký pohled tím, že se očima na nic nesoustředil a nezaměřoval. Vytvářel si jen zastřený pohled a tikal pohledem. (don corleone)
  • Všechny scény v hotelu, kde se ubytovali Frank (Al Pacino) a Charlie (Chris O'Donnell) při návštěvě New Yorku, se točily v noci, aby mohl hotel během dne normálně fungovat. (casyy)

Reklama

Reklama