Jak utopit Dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách
- Ako utopiť dr. Mráčka alebo Koniec vodníkov v Čechách (více)
Režie:
Václav VorlíčekKamera:
Vladimír NovotnýHudba:
Vítězslav HádlHrají:
Libuše Šafránková, Jaromír Hanzlík, František Filipovský, Miloš Kopecký, Vladimír Menšík, Zdeněk Řehoř, Stella Zázvorková, Eva Hudečková (více)Obsahy(2)
Fantastickou komedii o lásce mladé vodnice Jany k nesmělému právníkovi a o tom, jakými možnými způsoby se z vodníka stane člověk, natočil V. Vorlíček v roce 1974. Dr. Mráček chce Janinu rodinu, nic netušíc o jejím původu, vystěhovat z mokrého domku na Kampě a ten nechat zbourat. Pro poslední dynastii vodníků v Čechách by to ovšem znamenalo jistou záhubu. Musejí proto všemi prostředky zabránit asanaci domu - i kdyby měli dr. Mráčka utopit... (Bontonfilm)
(více)Recenze (451)
Jedinečná a dokonalá práce dalšího geniálního spojení československé kinematografie Macourek-Vorlíček. Triky používané v tomto snímku, by se mohly pouštět jako názorná školní pomůcka v Holywoodu. Tohle byli a jsou mistři svého oboru. Vše co dokázali vymyslet, zamotat a zase dějově rozplést, dokázali i natočit. Pomocí zrcadel, kamery, trpělivost a optického klamu dokázali vše, co je napadlo. "Copak se stalo, Karlíčku, ále Lojzik mu usek nohu, ale neni to nic vážnýho" ()
Když není tlačenka, tak bude Růženka! :) A z vodníka je člověk. Opět další bláznivá komedie pana Vorlíčka a opět na vysoké úrovni, Míla Myslíková ve své zřejmě životní roli nepříjemné megery, skvělý Menšík, nádherná Trejtnarová - tito tři hrají opravdu nadprůměrně. Naopak nepřesvědčil mě zde výkon Jaromíra Hanzlíka, v hlavní roli bych si představil někoho dravějšího a ne tak mdlého - třeba si mohl roli prohodit se zde výborným Jiřím Hrzánem, který tu hrál pouze malou roličku vodníka. Šafránková a Kopecký podávají své standardní výkony, oba však mají na svém kontě lepší role. ()
nostalgických -5* další moderní pohádková klasika jako Dívka na koštěti, která i po letech stále baví. Zábavný příběh, skvělé herecké obsazení a spoustu kouzel a triků. Co si víc přát a ty občasné rádoby socialistické kecy mi nevadí. Tak proto nechávám i tomuto dílku svých 5 hvězdiček. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 2 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 2+ /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()
Další skvělá československá komedie, která potěší i po letech, i když některé scény jsou zde zbytečně natahované (především s prof. Ikebanou, ale taky než bytovému referentovi dojde, s kým má tu čest). Vlastně je to smutná komedie, když ji vezmeme jako podobenství o tom, jak se vytrácí fantazie z našich životů a její místo zaujímají všední a obyčejné věci, nejlépe znormované a oštemplované. Líbí se mi trio sloužících vodníků, líbí se mi ta letní pohoda, ta touha žít naplno. Ano, je to pohádka, ale i pohádky mají svůj význam. ()
Vorlíčkova klasika nezestárne pravděpodobně nikdy a to zcela zaslouženě, protože to množství originálních nápadů a nezapomenutelných scén na jeden metr pásky je skutečně obrovské, vše navíc za přispění skvělých speciálních efektů, kde obzvlášť vynikaly zlaté ručičky a vynalézavost. Jaromír Hanzlík a Libuše Šafránková jsou skvělý pár, o hvězdném složení vedlejších rolí není třeba hovořit, každý kdo se narodil v této zemi to musí vědět dobře sám! ()
Galerie (19)
Photo © Filmové studio Barrandov / Alena Červená
Zajímavosti (62)
- Z úsporných důvodů nebyli během produkce najati herci či dabéři na namluvení duší v hrnečcích. Profesora Ikebaru při postsynchronech namluvil Miloš Vavruška. (funhouse)
- Keď točili scénu pred domom Vodičkových ako sa doktor Mráček (Jaromír Hanzlík) mení na kapra, bola vedľa domu stena zo zábradlím, ktorú kamera nazberala, končila park, kde chodili mamičky s kočíkmi. Pri tejto scéne sa mamičky zbehli a pozerali na herca čo to robí, keď v podrepe otváral ústa. Herec si to všimol, išiel za režisérom Vorlíčkom a povedal mu: "Prosím ťa Vašku, nech idú tí ľudia preč, ja sa hanbím." (Raccoon.city)
- Když Matylda (Míla Myslíková) mění Janu (Libuše Šafránková) v jelito, lze vidět, že tužka na papíře mění polohu. (tyna97)
Reklama