Reklama

Reklama

Šíleně smutná princezna

  • angličtina The Incredibly Sad Princess (více)

Obsahy(1)

Šíleně smutná pohádka plná nádherných písniček. Tato hudební pohádka je dalším z klenotů, jež má na svém kontě režisér Bořivoj Zeman. Před jejím vznikem se už proslavil Pyšnou princeznou a snímkem Byl jednou jeden král, ale ani Šíleně smutná princezna, jejímuž obsazení vévodí pěvecké hvězdy Helena Vondráčková a Václav Neckář, dodnes neztratila nic ze svého půvabu. Dva spřátelení panovníci se dohodli, že by bylo dobré, kdyby spolu jejich děti uzavřely sňatek. Ovšem když královské ratolesti něco nechtějí, dokážou si postavit hlavu - a třeba i na špalek. Z věčně rozesmáté princezny je potom najednou strašlivě smutná osůbka, a mladý princ? Ten se dokonce ocitne za mřížemi! Jenomže co by to bylo za pohádku, kdyby špatně dopadla. A tak i zde nakonec zazvoní ten správný zvonec. (TV Prima)

(více)

Recenze (509)

F.man 

všechny recenze uživatele

Jedna z mých nejoblíbenějších. Hlavně díky povedenému mixu klasické pohádky, moderního světa, inteligentních dialogů a samozřejmě muzikálu. Nikdy bych netušil že to řeknu, ale Vondráčková a maličký Neckář jsou zde vynikající. Vlastně stejně jako všichni ostatní. Kdo by kdy zapomněl na dvojici Kemr - Vostřel nebo krále Záhorského a Marvana? Prostě jedna z těch velmi mála pohádek, které můžu každý rok. A miluju a maluju. ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Není snad názornější způsob, jak si udělat představu o proměnách poválečné společenské atmosféry v českých zemích, než na vývoji tzv. klasické české filmové pohádky. Budovatelská Pyšná, zavile protiaristokratická, protigermánská a proticírkevní Se zlatou hvězdou, opatrně kritický Jasného Kocour a spousta dalších, hrajících všemi odstíny ideologie podle toho, kam zrovna politický vítr zavanul. Šíleně smutná se začala natáčet v šedesátém sedmém a dokončovala se někdy kolem pražského jara; krátké svobodné nadechnutí národa před srpnovým příjezdem bratrských tanků z ní přímo čiší. Oblíbená figurka popleteného krále, tentokrát zdvojená, už nekarikuje feudální ani buržoazní, ale soudobou domácí vrchnost; válečné nebezpečí už nemá tvář souseda Kazisvěta, ale vysoce postavených pletichářů na obou stranách; silné pacifistické ladění nepůsobí jako úlitba stranické linii, ale jako autentický odraz dobových nálad; lidový humor se mísí s povážlivě intelektuálním; ryze současnou hudbu nedodávají prověření vousatí akademici, ale devatenáctiletý(!) Jan Hammer ml., kterého po srpnu a emigraci čeká kariéra světového progresivního jazzmana a rockera. — No a teď bych se mohl pustit do výčtu desítek jednotlivostí, kterých se na téhle pohádce / rodinném filmu asi nikdy nenabažím, ale už je to nějaké dlouhé, tak jmenuju jenom Dibarborova šarmantního francouzského kata (a hlavně jeho dialogy s králem Dobromyslem), přiznám se, že z princeznina songu o tom, že slza z tváře padá, mě proti mé vůli a veškeré logice pokaždé mrazí (chci věřit, že je to závrať ze zatáček té prapodivně vystavěné a přitom tak přirozeně plynoucí melodie, ale skoro mi navíc přijde, že Vondráčková tady ze sebe jedinkrát v životě dokázala dostat stejně intenzivní výraz, jako její pěvecká i lidská antipodka Marta Kubišová ve svých nejlepších kouscích), a zbytek si už nechám pro sebe. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Tohle je tak notoricky známá pohádka, že ani nepotřebuje komentáře, ale negativních ohlasů má méně. A jeden ode mě. Je totiž tak kýčovitě pojatá, herecky nezvládnutá, dějově nevyrovnaná, a tedy zcela příšerná. Mně se na ní líbila jen úvodní čtvrthodina a dvě písničky. Nikdo nikdy zřejmě neřekl Vondráčkové, že neumí ani trochu hrát, ale ani ovládat hlas. Její neznatelný, unylý hlasový projev byl opravdu šíleně smutný pro mě jako diváka neustále mačkajícího volume doprava, abych vůbec rozuměl, co právě řekla. Neckář sice tančí a zpívá se 40 kily docela solidně, ale k Vondráčkové se nehodí už jen svým malým vzrůstem, a poněkud rádoby přirozeným herectvím, které sice nepostrádá jiskru, ale současně je znát amatérismus v jeho hereckém projevu. Ostatní herci jsou pochopitelně herecky vyzrálí (Vostřel, Kemr, Marvan), ale vydržet například neustálé narušování děje rádci ustavičně kujícími pikle, to dalo taky docela zabrat. Nic jsem si z filmu nevybral. Vondráčková asexuální a vojet ji jen v představách, tak je mně mdlo. Výsledkem je pseudopohádka, kterou řadím na pomyslný konec žebříčku pohádek z dob bolševika. 40% ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

V pozoruhodné pohádce scénáristy a režiséra Bořivoje Zemana nenarušené dobovou cenzurou - blížilo se Pražské jaro - , v níž se snoubí hudební a herecké obsazení ve vzácné syntéze, která navazuje na to nejlepší z humoru své doby, se divák ocitá na duchovní pastvě. Nápadů, jemností a fines je tu přehršel stejně tak jako mladické svěžesti. Klasičnost je tu dovedena do maximální dokonalosti a myšlenková hloubka je odlehčena celou řadou nápaditých gagů; cítíme tu stopy STARCŮ NA CHMELU. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Podľa môjho skromného názoru je "Šialene smutná princezná" šialene preceňovaný snímok. Nie som a ani som nikdy nebol priaznivcom Heleny Vondráčkovej a neľúbi sa mi ani umrnčaný hlas Václava Neckářa. Takže vidieť ich spoločne v hlavných úlohách v starej, hudobnej rozprávke nie je pre mňa žiadným lákadlom. Skôr naopak. To, že sa mi nepáči ich spev je iba môj sujktívny pocit, ale to, že sú ako herci veľmi slabí musí predsa vidieť každý. Preto mi nejde do hlavy tak vysoké hodnotenie u tohoto titulu. ** ()

Galerie (52)

Zajímavosti (37)

  • Keď Helena Vondráčková na výstave uvidela jeden kostým z filmu, ohradila sa, že v takých šatách nikdy nehrala. Boli totiž prešité. Niektoré kostýmy sa použili aj do iných filmov, takže ich upravili a originál sa nezachoval. (krasomama)
  • Oba hlavní protagonisté pohádky Václav Neckář a Helena Vondráčková se měli spolu sejít před kamerou už o pár let dříve, a to v oscarovém snímku Ostře sledované vlaky (1966). Helena tehdy však i přes úspěšné absolvování kamerových zkoušek z obsazení vypadla, a to protože svou výškou převyšovala Neckáře, což se nelíbilo režisérovi Jiřímu Menzelovi. (Lynette)
  • V pohádce všichni jezdí na koních nebo v kočárech, ale když se promítá film s Charlie Chaplinem, tak tam jezdí už i auta. (Jan.Kanak)

Reklama

Reklama