Reklama

Reklama

Na kometě

  • angličtina On the Comet

Obsahy(1)

Poslední z trikových hraných filmů Karla Zemana, které vizuálně vycházely ze starobylých rytin provázejících romány Julese Verna. Tentokrát příběh začíná na zapadlém místě kterési francouzské kolonie, které od zemského povrchu odloupla obrovská kometa a vyvrhla do vesmíru. Ale i tam pokračují malicherné spory, řevnivost i přípravy k povstání... Režisér tu dospěl k výrazné komediální nadsázce, ke karikatuře nejrůznějších úředníků a vojáků, když již odmítal řešit jakékoli "nadčasové" záležitosti. Je to poslední film, v jehož titulcích směl být jako scenárista uveden Jan Procházka. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (186)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Príbeh sa aj napriek stopáži celkom vleče, ale rovnako je to film, ktorý dokáže svojím vizuálom a pôvabnou Magdou niekoľko krát vyraziť dych. Zeman patril určite k tým vizuálnejším režisérom, čo je v rámci doby a politickej situácie pomerne rarita. Využitie farebných filtrov, animácie a prostoduchého herectva Emila Horvátha ml. tvorí filmu komplexnosti( až na toho Horvátha), kde aj na malom poli a s malým množstvom postáv môžme hovoriť o premyslenom a niekoľko vrstvovom svete. Na kométe je síce v mnohom nelogický, ale určite pôsobivý film. Na Cestu do Praveku to ale v rámci akejsi rozprávkovosti a premyslenosti nemá. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Nemůžu se rozhodnout mezi *** a ****. Nakonec se přikloním ke čtyřem z několika důvodů. 1. Skvělá sestava herců a jejich výborné výkony. 2. Doba ve které tento příběh J. Verne napsal a K. Zeman natočil. 3. Úžasný humor a nadsázka. Oproti tomu však stojí moje materialistické založení, které (a navíc Verna moc nemusím) se bouří proti absolutní nesmyslnosti příběhu. Mínusem jsou i (na dnešní dobu) spíše komické scény (dinosauři, bortění stěn...) a hlavně podivná romantická linie. Takže to pro mě jsou maximálně 3a1/2 *. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Geniálne, ako to vedel len Karel Zeman. Predlohy sa to síce veľmi nedrží, ale o to viac posolstva aj do dnešného sveta prináša. Pôvodný román stavia na postupne odhaľovaných tajomných sci-fi udalostiach, ktoré sú jednými z najviac neuveriteľných zo všetkých verneoviek. Zemanov film je skôr vojnovou komédiou na pozadí sci-fi udalosti, ktorej presnejšie zobrazenie by dalo zabrať aj dnešným počítačovým trikovým géniom Hollywoodu. Zeman sa s tým vysporiadal po svojom, a čo sa inak nedalo, je nakreslené a ja to beriem všetkými desiatimi. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Stejně jako Verneova předloha i Zemanova adaptace se satiricky naváží do kolonialismu, opakovaných lidských chyb a kulturních stereotypů. Výtvarně je to celkem velký posun od estetiky rytin k trochu realističtějšímu pojetí. Dříve všudypřítomné čáry jsou tu přítomny pouze sporadicky, většinou na kostýmech, nebo když evokují dřevo (loď). Film mě baví možná o trochu víc, než Ukradená vzducholoď, a jedinou čmouhu na kráse vidím v gumových dinosaurech, kteří jsou tu pouhým odleskem těch z Cesty do pravěku. Evokují spíš ještěry z nějakého béčkového amerického filmu. Dinosauři tu totiž už neslouží jako cíl poznání, ale jako "hrozivá" atrakce. ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Ceskoslovenske prekvapenie z roku pana 1970 . Ked si clovek pozrie takmer 40 rokov stary film ktory obvplyva takymto vyzualom a naviac zaujimavym podtextom, nemoze ho nenapadnut otazka, ako to ze podobne inventivne, umne a na vysokej urovni spracovane diela, nevznikaju u nas aj dnes. Odpoved hladat nebudem, ale vrtat v hlave mi to bude asi stale. Vyzualna stranka sa sice neda nazvat dokonalou, avsak vyzualne finty a vysledny efekt je skutocne udivujuci. Jedna sa prevazne o staticke obrazy (kamera sa hybe len vynimocne), avsak zo zvolenej formy trikari vytazili hadam maximum. Niektore obrazy su naozaj pamatihodne a prekvapuju svojou majstrovskou kompoziciou. A vobec cely vyzual je jeden svojsky, kompaktny celok, a aj ked to znie mozno smiesne, priam sa mi nuka zrovnanie s filmom Sin city, ktory podobne kombinuje hercov s kulisami a kreslenymi pozadiami. Az by som povedal, ze Na komete ma komixove ladenie (na seba navezujuce staticke, precizne komponovane obrazy). Spolu s velmi podarenym a zabavnym satirickym podtextom film vytvara unikatny celok, a teraz sa mi v hlave vynara dalsia spojitost a tou je...Terry Gilliam a jeho Brazil (ci aj ine jeho snimky) . S divokou fantaziou Terryho Giliama sa sice da zrovnavat maloco, avsak ona podobnost tu je a som si takmer isty, ze Terry by si tento film naozaj oblubil. Poklad narodnej kinematografie. (8.5/10) ()

Galerie (45)

Zajímavosti (12)

  • Aby před normalizátory utajili, že spoluautorem scénáře filmu je tehdy režimem pronásledovaný Jan Procházka, kolonku scénář v titulcích filmu vynechali. (raininface)
  • Pre film bola dohodnutá ešte aj medzinárodná spolupráca so zahraničným partnerom pre natáčanie niektorých scén pri mori vo Francúzsku, táto spolupráca však bola vzhľadom k časovej tiesni, do ktorej sa výroba filmu dostala, zrušená. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno