poster

Proměny

Drama

Česko, 2009, 79 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • asLoeReed
    **

    Zlínští Samotáři se nepovedli v celku, už když začal doktůrek s tím Jurským parkem, dalo se tušit cokoli. I když to Tomáš Řehořek nezamýšlel, příběh mu přebil tu nevkusnou, vyumělkovanou formu (ale to není věc kamery, spíš toho, jak to pak Tomáš upekl blbě dohromady). Ale dobré scény tam jsou, hlavně ty se vztahem černovlasé a atleta (hlavy obrácené, sdělující své traumatické příběhy, ležící na posteli za výslužku pět kil pro ní). Když jsme u té atletiky - jak to vedl?, to musel být hodně špatný trenér, takový ty pokyny: "Dejte si ještě kolečko, vyklusejte si a do sprch!" jsem teda fakt neslyšel, to nevzbuzuje moc dojem spořádaného tréninku. A když už je atlet, proč by se měl divit, že mu na vyšetření chcou holit chlupy na hrudníku, to by to spíš sám už měl vyhlazené:) (i pak klukům jen volá mobilem, že si maj jen strečovat a dát výběhy dokud se zas neozve, co ňáký tréninkový plán, kór když je očividně (jarní/letní) čas hlavní sezóny...). A vůbec: ta nelinearita je l'artpourl'artistní, taky umím takový slova:)(18.12.2009)

  • ssfan
    odpad!

    Na film Proměny jsem se do kina dostal úplnou náhodou. A po zhlédnutí musím říct, že to byla škoda peněz. Již samotné téma je velmi zvláštní. Proč se vůbe takovéto filmy točí. Vždyť takovéto situace vídame všude kolem sebe, tak proč na ně chodit ještě do kin. Stát naprosto nesmyslně svými financemi podporuje takovéto filmy. ...Od úvodu velmi ponuré a nesympatické prostředí mi sledování pěkně zhnusilo. Výkon všech herců byl naprosto tragický. Způsob vyprávění mě taky nezaujal. Navíc dialogy jsou ve filmu na tak špatné úrovni, že by je zvládlo dítě ze šesté třídy určitě vytvořit lépe. Na filmu mě zkrátka nezaujalo vůbec nic, a tak jsem se nudil od začátku až do konce. Proto dávám odpad.(25.6.2009)

  • crass.48
    ***

    Mám-li seřadit iñárritovské filmy, které jsem zatím viděl, od nejlepšího, bude to takto: 1. 21 gramů, 2. Proměny, 3. Babel, 4. Amores Perros. Proměny se z nich zaměřují odděleně na člověka jako ústřední postavu jeho prostředí, křehkou individualitu s vlastním světem. Ostatní filmy jsou ve stylu všechno souvisí se vším, žánop?(12.11.2009)

  • Slarque
    ***

    Tomáš Řehořek se ve svém celovečerním debutu předvedl jako lepší režisér, kameraman a střihač než scenárista, ale i tak se mu tuhle mozaiku povedlo poskládat docela dobře. Postav bylo ze začátku celkem hodně a společného neměly prakticky nic, takže jsem se čím dál víc obával, že je nakonec autor bude chtít všechny propojit. Stalo se, ale kupodivu mi to ani tolik nevadilo. Jako plus se mi v českém prostředí zdá, že je ve filmu málo dialogů a vypráví se hlavně obrazem.(30.8.2012)

  • Master19
    ***

    Nakonec po chvilce vnitřních bojů dám tři hvězdičky, ačkoliv jsem se dosti nudil. Scénář nestojí za moc a je hodně poznat, když tvůrci dokonale neznají prostředí (a lidi) o kterém točí. Proto budou latinskoamerické filmy pojednávájící o smutku a beznaději tak nesrovnatelně lepší... Na druhou stranu vizuální stránka je přinejmenším zajímavá - i když je místy trochu EdWoodovská (mám tu pěkný záběr rybiček, ale moc se tam nehodí... nevadí, dáme ho tam... :-) ). Je ovšem nutno říci, že to celé drží pokupě, dá se na to dívat a některé pasáže se mi dokonce hodně líbily, takže nakonec objektivní tři *. Subjektivně je první za Zlín, druhá za Petru a třetí za scénu z pošty, protože jsem jí byl zcela náhodou osobně přítomen... a bylo to super! :-)(12.4.2010)

  • - Mladík, který v několika scénách skáče do dálky, je sám Tomáš Řehořek. Jednalo se o "cameo z nouze" - atleti, s nimiž byl štáb domluvený, se nedostavili. (c.tucker)

  • - Světovou premiéru měly Proměny za hranicemi, a to v Paříži v hlavní soutěži Evropského festivalu nezávislých filmů (ÉCU), zúčastní se také filmové přehlídky v Piemonte a dvou filmových festivalů ve Spojených Státech, ve Phoenixu a v Atlantě. (hippyman)

  • - Tomáš Řehořek napsal scénář, stál za režií, kamerou a dokonce film sestříhal. Když se začal natáčet tento projekt, nikdo z účinkujících nevěděl, že se jedná o celovečerní film. To byla pouze představa režiséra, která se mu nakonec vyplnila. (Yardak)