Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyři lidé, kteří spolu nemají nic společného. Žena úspěšného muže, které chybí ke štěstí jediné – dítě. Pro jeho získání je schopna udělat téměř cokoliv. Sportovní trenér zasvětil svůj život atletice, nyní je za zenitem a má čas zjistit, co všechno promeškal. Stará žena, žije sama ve velkém prázdném domě, bez lidského kontaktu, který hledá ve vyšších sférách. A konečně mladá matka se dvěma dětmi. Malý plat a drsný život jí nehrají příliš do karet. Bojuje a zápasí, ale možná musí přijít moment, kdy všechno vzdá.

Vizuálně podmanivý film Proměny sleduje čtyři různé postavy, jejichž život se prolíná jen pozvolna a nahodile. Jednotlivé osudy i děj gradují a odvážný koncept filmu směřuje neodvratně až k závěrečnému střetu. Co všechno se musí stát, aby život nebyl takový, jako dřív? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (95)

smrt.ka 

všechny recenze uživatele

Distributoři lákají na ohromně suprózně mladého (talentovaného!) režiséra. Kritici píší v novinách o ohromně suprózně mladém (talentovaném!) režisérovi. Diváci jim na to skáčou jako sup na mrtvolu a rochní se v jejich "ohromně" a suprózně" a jak už to tak u Čechů bývá, tak se rochní i ve slově "český". Myslela jsem, že film se hodnotí pouze jako film, aniž by lověk studoval biografii režisérovu nebo někoho jiného. Přitom jde o dost podprůměrný, zřejmě také vykradený film, za který by Coppolovi rozbili pusu. Každopádně pořád jsem si to užila víc, než matiku, kterou jsem kvůliškolní návtěvě oželila. Dvě hvězdy bez rochnění (odpad to zase rozhodně nebyl, alespoň určitá snaha něco sdělit, i když to něco nebylo nic nového, je dost patrná) - s přivřeným okem. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Domácí video je snesitelné v okruhu nejbližších, experimentální filmy patří spíše do muzea moderního umění, pornofilmy plní svůj účel nejlépe v kabince - a školní filmy vyniknou, když je sledují spolužáci a učitelé, kteří vědí, jak je těžké pracovat s omezeným rozpočtem a hodnotí spíše splnění úkolů než celkovou uměleckou hodnotu. Úplně od počátku: syndromem studentských filmů bývá nejčastěji to, že se věnují příliš obecným tématům, jež nevycházejí z vlastní zkušenosti. Začíná to hned u názvu, které jsou abstraktní a nicneříkající. Proměny znamenají všechno i nic; a jak se název vztahuje k ději? Nevidím v tom poezii, ale bezradnost. Syndrom pak pokračuje tím, že mladý autor čerpá inspiraci ze zrádných zdrojů. Před pár lety byly všude klony Pulp Fiction, teď Amores Perros. V Proměnách máme mladý pár, který nemůže mít děti, svobodnou matku se dvěma caparty, mladého trenéra atletů, jemuž odchází fyzička, a aby té mladosti nebylo příliš, i jednu opuštěnou starou ženu. Do toho dvě bouračky a synopse je na světě. ()

Reklama

honzii 

všechny recenze uživatele

Naprostý úžas a velikánský obdiv Tomášovi Řehořkovi. Dovedu si představit, kolik práce ho to stálo, musel ukočírovat příběh, režii a zároveň formální stránku filmu (kamera a střih). Jeho Proměny jako celek přitom podle mě nevyznívají trapně, autor se dokázal do velmi závažných témat opřít s odvahou, jako by byl o deset let starší, a vést své herce mnohdy k velice dobrým výkonům. Propojení všech postav dohromady zde sice nemá význam, je to bonbónek, který autor ve svém filmu prostě "chtěl", ale já to beru. Chybek a nedokonalostí se najde hodně, tomu se nedalo vyhnout, avšak pozitiva je překřičí a já mám z výsledku skvělý pocit. Proměny ve mně dokázaly vyvolat emoce a jeho témata a postavy mě zaujaly (nejvíc asi trenér). Jsem zvedavý na další kroky tohoto mladého talentu. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Viděli jste Jurský park?“ - „Příroda si vždycky najde cestu.“ Úvodní srovnávání neplodnosti s děním v Jurském parku mě docela vykolejilo, chvíli jsem si naivně myslel, že teda asi budu sledovat černou komedii, ale pak jsem se srovnal s náladou filmu a smích mě definitivně přešel. Z Proměn budete mít všechno, jen ne dobrý, uspokojivý pocit. Konstantní deprese, tíživá samota, ubíjející beznaděj…na těch jsou Proměny celé postavené. S čímž bych ostatně problém neměl, stejně jako s proplétáním příběhů jednotlivých hrdinů (nebo teda spíš trosek), i když někdy byly ty náhody už trošku na sílu. Horší je to s postavami a jejich dialogy. Bohužel je „zdobí“ přívlastky jako „nepřesvědčivé“ či „šustící papírem“. Naštěstí ne pořád, jen některé a místy, ale v daný moment vždy trošku zamrzí. Smířlivý závěr je pak kapánek jako pěst na oko…ovšem nevadí, jedná se Řehořkův debut, žádný učený z nebe nespadl. Určité, hlavně technické libůstky se naopak vydařily, za ty palec nahoru, navozovaly pocit svěží invence. Slabší průměr je tak akorát. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Na české poměry je nebývale kvalitní zvuk. Film sám je místy hodně překombinovaný, setkání podnikatele s trenérem je hodně navíc. Jinak pokus o mozaikový film vyšel. Oceňuji neokoukané tváře herců, kteří umí hrát, sympaticky dynamický střih a dialogy, které se nebojí občasného vulgarismu, leč nejsou postaveny jen na něm. Film si nezaslouží pět hvězdiček, je na čtyři, ale vzhledem k tam nepochopitelně nízkému hodnocení ostatních, se pokusím mu trochu pomoci. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (11)

  • Mladík, který v několika scénách skáče do dálky, je sám Tomáš Řehořek. Jednalo se o "cameo z nouze" - atleti, s nimiž byl štáb domluvený, se nedostavili. (c.tucker)
  • Světovou premiéru měly Proměny za hranicemi, a to v Paříži v hlavní soutěži Evropského festivalu nezávislých filmů (ÉCU), zúčastní se také filmové přehlídky v Piemonte a dvou filmových festivalů ve Spojených Státech, ve Phoenixu a v Atlantě. (hippyman)
  • Film Proměny natočil pravděpodobně nejmladší český režisér celovečerního filmu všech dob. Vznik filmu připomíná „americký sen“. Talentovaný režisér a kameraman Tomáš Řehořek začal pracovat na filmu v době, kdy mu bylo dvacet let. Jeho práce a první sestřihy byly tak nevšední, že silně oslovily českou filmovou producentku. Víru, že vzniká ojedinělý snímek, sdíleli i producenti v Itálii, distributor a další tvůrci. [Zdroj: HCE] (POMO)

Reklama

Reklama