Režie:
Rudolf HavlíkKamera:
Václav TlapákHudba:
Ondřej KonvičkaHrají:
Jiří Langmajer, Anna Polívková, Marek Taclík, Tereza Kostková, Pavel Šimčík, Zuzana Kronerová, Radek Holub, Leoš Noha, Oskar Hes, Ondřej Kavan, Jiří Maryško (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V prvním filmu se hlavní hrdina Karel Král ocitl v ženském těle. V druhém díle poznáváme na počátku Irenu Kopáčovou (Anna Polívková), psycholožku, specialistku na partnerské vztahy. A nutno říct, že neprožívá zrovna dobré období. Její doporučení klientům se trochu míjejí účinkem, Irena dostává výpověď z nájemní smlouvy v domě, kde má ordinaci a vzápětí přistihne svého přítele při nevěře. Nejlepším lékem na životní trable je vyrazit s kamarádkou Marcelou (Tereza Kostková) na víno. Kroky opilé Ireny následně vedou do stanu vědmy Zoltany (Zuzana Kronerová), kde vysloví osudové přání: Chci bejt chlap! Ráno se Irena probudí a ocitne se v podobné situaci jako Karel Král. Je v těle, které nenávidí, ale poté, co opadne prvotní šok, má možnost zjistit, jací muži vlastně doopravdy jsou.
Irena/Iren (Jiří Langmajer) se musí o sebe postarat a není nikdo, kdo by jí zpočátku uvěřil, že je to pořád ona. Nakonec jí podá pomocnou ruku soused Radim (Marek Taclík), který je odjakživa do Ireny zamilovaný. Věří jí a doufá, že někde tam uvnitř toho postaršího chlapíka je jeho milovaná a on ji jen musí, jako správný princ, osvobodit. Udělat z ženy muže není snadný úkol, a tak má Radim ve výcviku pořádné obtíže.
(CinemArt)
Videa (4)
Recenze (177)
Osobně bych čekal, že když má nějaký film v názvu číslo "2", tak že bude na jedničku nějak navazovat. Tenhle zparchantělý sequel ale nemá s původním filmem společného nic víc, než herecký výskyt Langmajera s Polívkovou a motiv nadpřirozené změny pohlaví přes noc (tentokrát navíc otočené naruby - minule se muž změnil na ženu, tentokrát se žena změní na muže). Langmajer s Polívkovou zde ztvárnili zcela jiné postavy než v jedničce a také dějově to nemá s původním filmem absolutně nic společného, takže je otázka, nakolik lze ten film považovat skutečně za sequel, a zda je něčím víc než jen komerční snahou vytřískat ze stejného nápadu (jen v trochu jiném kabátě) další prachy - už jen kvůli tomu bych jím osobně opovrhoval (stejně jako pro tu otravnou prolezlost product placementem a permanentně hrající generický hudební podkres ve všech scénách), nejvíc mi zde ale vadilo to stupidní přiživování těch nejotravnějších/nejohranějších genderových stereotypů o tom, jak mají vypadat typičtí muži a ženy a jak se mají chovat, to jsem si skutečně zoufal a měl pocit, že takový film by musel působit trapně snad už před 20 lety, natož dnes - lepší doklad provinční ubohosti současného českého filmu aby pohledal. Btw. překvapilo mě, že to šlo na Voyo už 4 měsíce po premiéře v kinech. ()
těžko říct jestli se dá jako druhý díl označit něco co na ten první vůbec nijak nenavazuje, ale budiž. Opět tu tak máme Langoše a Bolka v sukni, akorát si teď prohodí role a zatímco v "jedničce" se super šovinista Langoš stal za trest ženou, tady se militantní feministka stane mužem aby zjistila že i ti to mají někdy těžké. Tvůrci na to celé pak jdou opět přes stereotypy nejhrubšího zrna a tak Polívková hraje tu nejblbější možnou variaci moderní ženy (jak se tady sama nazývá) a Langoš to po převtělení zase pojal jako karikaturu homosexuálů. Plus samozřejmě nesmí chybět klasiky typu - chlapi jsou jednoduchá líná stvoření co prdí a smrdí a ženy jsou zase pomlouvačné slepice, se kterými třískají hormony od rána do večera. Nic z toho sice - většinou - není pravda, ale tady musí být humor a evidentně nikoho nic lepšího nenapadlo. PČMT2 má každopádně to štěstí že má Marka Taclíka, který sem přináší alespoň trochu normálnosti a ve chvíli kdy se mu podaří Langoše srovnat trochu do latě se z toho najednou stane celkem snesitelný film, u kterého sem se dokonce i párkrát pousmál a ve výsledku mi tohle vadí méně než ty obligátní vztahovky, které sdělují ženám, že musí být rády že mají nějakého chlapa a je jedno jestli jim zahýbá nebo je mlátí...50% PS : Polívková fakt neumí zahrát někoho podnapilého. Vůbec. ()
Perfektně a realisticky zobrazuje, čím se liší chlapi od ženskejch a dělá si z toho prču, taky se klidně vychechtá i transkám a 150ti pohlavím, je to lepší, než jednička, to rozhodně. Asi ten film ale brzy v tv zakáží kvůli woke libtardům, feministkám a podobným ychtylům, co jich dnes bohužel školy chrlí po k*kot. Každopádně top komedie ze staré školy! Perfektní práce. Zatímco woke trotlové, zejména asi chlapi, kritizují, rozumné ženské si to užily, ostatně cituji jednu místní spokojenou recenzentku: "Sasulka3 **** Opet jsme se nasmaly s holkama.. A nejen my, ale cele plne kino :).... Pan Langmajer dokaze zahrat opravdu vsechno, ale ze vystihne bravurne strihnout i zenskou.... :D" ()
Jednička mě jaksi minula a na tento díl mě přesvědčila moje ženuška. Očekávání jsem měl minimální, nejsem takový fanda českých novodobých komedií. Ale tohle bylo pro mě fakt osvěžující a velkou část filmu protlemený zážitek, který si užíval celý kinosál. A že je to primitivní a že to vytahuje všechny manželské stereotypy? Vůbec mi to nevadilo, super oddechovka v této spíše smutné době. ()
Ze studijních důvodů mám zhlédnuto – ačkoliv vzhledem k reakcím mojí socbubliny bych to neměla ani přiznávat veřejně. Jak zde už píšou jiní, je to čistá Troškařina. Měšťané s vysokoškolským vzděláním by měli tenhle film minout velkým obloukem. Protože jsem ale 20 let žila v Třinci, o těch mluvit nebudu – ani nejsou cílovka. A není těžké si představit, že ve zbytku republiky se celé kinosály válejí na zemi smíchy. Má to několik úrovní, takže zaprvé: fantastické herecké výkony i mě kolikrát přinutily k hlasitému smíchu. Jak Polívková, tak Langmajer z toho dělají řemeslně výbornou podívanou. Zadruhé ale, k celému scénáři: Je to bordel. A nebojím se ani tolik o to, že je v hlavní roli transvestita, jako o to, že ve filmu padlo několik roztomile vtipných momentů, které diváka nebezpečně utvrdí v jeho maloměstských stereotypech. "Takže ty seš psychouš? Moje stará taky chodila k nějaké psychoušce, která jí nakecala, že jsem debil, tak jsem ji seřval, řek jí že je kráva a je klid vole!" - "Vidíš? Já jsem ti říkal, že ti psychologové jsou jenom pro nemocné hysterky," může po skončení filmu uzavřít libovolný manžel svojí ženě při odchodu domů, a definitivně tak pohřbít mnohaleté úsilí lékařské osvěty, že s problémy se chodí k odborníkům. A co dalšího nás ve filmu čeká? Hlavní hrdinkou je psychoterapeutka, vážená žena, oblečená výhradně do kostýmků, jezdící v Karlíně luxusním elektromobilem. Samozřejmě jako každá vysokoškolačka je vykreslená jako nekompetentní kráva, která o mužích nic neví, ale mohutně ženám radí, aby se na ta zvířátka vykašlaly. Pak se probudí v mužově těle a začíná cesta za poznáním pravdy. Zjišťuje díky tomu, že se v nich mýlila a že jsou muži také složitá stvoření, která mají lidské IQ a jsou schopni běžné seberegulace? Ani omylem. Na stavbě u kamaráda film diváka utvrzuje úplně ve všem, co na začátku postuloval: muži jsou jednoduchá, nekontrolující se prasata, která prdí, říhají, ničemu nerozumí, navzájem se šťouchají do ramene a po práci se zajímají jenom o fotbal. Polívková tak v mužském těle novým přátelům radí, že mají ženě koupit kytku, anebo se zeptat, jak se má, aby si večer vrzli a svět se beze změny točil dál. "Vidíš, být chlapem není žádná prdel." - "Už vám rozumím..." dodává v závěru filmu Irena, ačkoli vůbec není jasné, čím ji měli muži překvapit. Je to film pro současné padesátníky, kteří nerozumí novým směrům emancipace a stále složitějšímu světu kolem. Těm film nabízí nezměněný výklad jejich světa – s chlapama je to sice těžké, ale stačí jim dát jídlo a sex a moc je neotravovat, aby byli v pohodě. A se ženama je to sice zatraceně těžké, ale stačí jim jednou za čas koupit kytku a ony půjdou spokojeně drbat sousedy ke kámošce. Úplně nejhorší na tom ale je, že z filmu budou zase statisíce Čechů odcházet s poselstvím, že být nevzdělaným buranem je "normální", zatímco každý pokus o kultivaci člověka je zženštilým projevem neschopnosti. Opovažte se projevit, že vás zajímá něco jiného než fotbal a manuální práci. "Ty seš nějakej chytrej, debile!" říhnou vám kolegové do ksichtu. České buranství má nový charakteristický film. Děkujeme, Havlíku! () (méně) (více)