Režie:
Paul McGuiganKamera:
Alasdair WalkerHudba:
Dan MudfordHrají:
Stephen McCole, Maurice Roëves, Irvine Welsh, Kevin McKidd, Alison Peebles, Ewen Bremner, Arlene Cockburn, Martin Clunes, Jemma Redgrave, Niall Greig Fulton (více)Obsahy(1)
Film ACID HOUSE je složen ze tří povídek:
MASAŘKA - Boab má fakt těžkej den; opustila ho holka, vyhodili ho z práce, vyloučili z fotbalového týmu a navíc je vyhozenej z bytu. Ještěže Bůh chodí do stejnýho baru jako on...
MĚKKEJŠ - Johnny je prostě "měkkejš"... Stará se o nevlastní dítě své manželky, která klidně spí se sousedem. Když s ním přijde do jiného stavu, je to zase Johnny, který neumí říct ne...
ACID HOUSE - Narkoman Coco se při jednom drogovém tripu převtělí do těla nově narozeného dítěte. Duše dítěte se zase dostane do Cocova těla. Coco si tak dudlá palec a novorozenec mluví na svou matku sprostě...
Irvin Welsh (autor scénáře kultovního filmu TRAINSPOTTING) ve svých povídkách zabývá klasickými, a přitom moderně pojatými tématy lásky a zrady, manželství a dětí, náboženství a víry v Boha. Každá za tří filmových epizod je samostatným celkem, i když se zde charaktery jednotlivých postav překrývají Jedním z hlavních motivů celého filmu jsou (stejně tak jako v TRAINSPOTTINGU) drogy způsobující ztrátu kontroly nad promarněným a zdánlivě zbytečným životem. Film je velmi kvalitní sondou do života anglické mládeže, a tím i celé anglické společnosti. Režisér Paul McGuigan byl v r. 1998 za tento film nominován na cenu nejlepšího debutujícího režiséra na Filmovém festivalu v San Sebastian. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (177)
Ujetost. Totální. Fakt. Čekal jsem původně, že to bude o feťácích (aspoň podle názvu), ale nakonec to bylo dobrý i tak. První příběh-nevim kdo to vymyslel, ale i když to musí bejt dobytek, patří mu respekt. Něco možná bylo nechutný až moc, jinak dobře zpacovaný. Druhej příběh-nejreálnější, dobře udělanej, a bohužel ze života. Já bych s tou čubkou vyrazil dveře už v tý hospodě. Třetí příběh-totální sci-fi s příchutí LSD a výměny duší. Asi to vymyslel stejnej dobytek, co dělal první příběh. Celkově vzato-parádní prasárna na dobrou noc, kdy musim ráno vstávat do práce a potřebuju klidnej spánek :-D. Mohlo to bejt ještě lepší, takže dávám 4. A potěšil skotskej akcent. Jinak na Trainspotting asi nikdy nic mít nebude. ()
odporný film plný nechutných scén, ktorý sa snaží byť kontroverzný. zlepenec 3 príbehov, s ktorých ten prvý je o tom ako sa dá za 1 deň prijsť o všetko, druhý o totálnom idiotovi, postave, ktorej mi vlastne ani nie je ľúto lebo takto si nechať "exkrementovať" na hlavu na to sa snáď nedá ani nič povedať. a tretí? vrchol nechutnosti, kde sa mi pri pohľade na dieťa ktoré fuckuje zdvíhal žalúdok. ak bolo toto cieľom tvorcov, rozhodne sa im to podarilo. ja ale nechápem na čo sa takéto filmy točia. ()
Britské filmy druhé poloviny devadesátých, to je prostě silné období jejich kinematografie. Ať je to Trainspotting, Grenwich Meantime, Human Traffic nebo jiné, tahle divná vlna mě hrozně bavila. Acid House mi z toho přišel nejslabší, asi proto, že je povídkový a ta první povídka je jen takový výkřik do prázdna. Druhá povídka "Soft Touch" je zato story až na dřeň a jen kvůli němu dávám plný počet. Dokonalost. Třetí příběh je hereckým koncertem Spuda z Trainspottingu a dost jsem se pobavil jeho ztvárněním nemluvněte. Příjemné osvěžení nedělního dopoledne. 85% ()
Oproti Trainspottingu tenhle film příšerně okatý, vystavuje na odiv svojí ujetost a kontroverznost, ale v zásadě se jedná o pásmo tří velmi mizerně natočených povídek, které až na malé výjimky (některé herecké výkony) na plátně nefungují. Vrcholem je závěrečný Acid House, což je taková slátanina, že jsem namouduši pochopil, jak vypadá nepodařený trip. Nápad zaměnit duši feťáka a novorozence je zajímavý, ale v téhle realizaci je beznadějně přihlouplý a trapný. Skutečně zábavná je jen příšerná velština většiny protagonistů. ()
Kdo zná Welshovy knihy, nemůže být překvapen, zaskočen, ani šokován, znechucen ale být může. Dekadentní společnost, kterou zachycuje, je plná lidí pohybujících se na okraji, trosek, narkomanů, alkoholiků nebo zkrátka jen těch, co přežívají. Ubíjející kolovrátkový život v duchu No Future. Acid House se mi kdysi v kině líbil více, ale i po letech mne zcela nezklamal, byť Trainspotting mi přišel zábavnější. V úvodní povídce se Bob dostává do situace, kterou by šlo lapidárně nazvat - když se něco sere, pak se sere všechno. A k tomu se v Baru k Bobovi přifaří Bůh a začne mu vykládat, jak Bob všechno podělal. Když ten mu začne vytýkat všechny špatnosti světa, které svou mocí nenapravuje, Bůh kontruje, že je stejně líný jako Bob, jenž také svoji moc nevyužil k odvrácení všech katastrof, co ho potkaly. A Bůh, naštvaný na lidstvo, promění za trest Boba v mouchu. Ten má nyní možnost alespoň se některým, co s ním vyjebali, pomstít. Druhá povídka je vskutku ubíjející a hlavní postava na zabití. Rozhodně ale nepůjde o fantazii, podobných lidí se stejným osudem nebude málo. Asi nejzábavnější je třetí. Prohození těl vždy skýtá možnost bžundy, dítě mluvící jak dlaždič tudíž nezklame. 3,5* ()
Galerie (9)
Photo © Zeitgeist Films
Zajímavosti (3)
- Pre Ewena Bremnera a Kevina McKidda je to druhá adaptácia Welshovho diela, v ktorej si zahrali. Ako Spud a Tommy sa už stretli v snímke Trainspotting (1996). Minirolu si opäť strihol autor predlohy Irvine Welsh. (BlackTom)
Reklama