Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Praha válečná… Ve filmovém ateliéru se natáčejí poslední scény kabaretní operety, když se mezi přítomnými roznese, že hlavní hvězda Karla Hlinová (J. Bohdalová) byla zatčena gestapem. Zavládne strach, zděšení i obavy, ale producent Stanislav Dragant (M. Růžek) si ví rady. Využije svých známostí a Karla je druhý den propuštěna – natáčení může pokračovat. Známá herečka se však nemůže zbavit hrozivého pocitu, že je sledována a další akce nacistů bude následovat, byť ji Dragant se svým přítelem, německým obchodníkem Planettou (R. Brzobohatý), opakovaně ujišťují o opaku. Mezitím je zatčen maskér Novák a na Karlu padne podezření, že ho udala. Jen ona však ví, že právě na Novákovu žádost pomohla neznámému muži – nepříteli Říše, ale nemůže to veřejně ventilovat… Film s řadou skvělých hereckých výkonů v režii F. Filipa a podle scénáře N. Frýda je zpracován podle skutečné události – byl inspirován tragickým osudem české herečky Anny Letenské, jež byla popravena dne 24. října 1942 v koncentračním táboře Mauthausen. (Česká televize)

(více)

Recenze (63)

jitrnic 

všechny recenze uživatele

U této adaptace jsem se smál, až jsem plakal (což je asi u protektorátního dramatu špatně). Moc se mi nedařilo vnímat děj, který tím pádem raději nehodnotím. Co jsem shledal velice zábavným je z téměř každého záběru na sto honů páchnoucí počátek sedmdesátých let - ty rádiovky, jupky, ústřední topení, bílé pláště, socialistické budovy... Přizdobeno omšelými dialogy a přehrávající Jiřinou Bohdalovou (přes všechnu její snahu jsem v ní pořád viděl jen Bohdalovou v divném ohozu)... Jako zábava na sváteční televizní dopoledne dobré. Jako drama směšné. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s Bartem, paní Bohdalová uměla i vážné role. Tohle protektorátní drama si celou dobu neslo velmi dusivou atmosféru a mne bylo od začátku jasné jak se věci mají... Konec mne proto nepřekvapil, to ale nijak nesnížilo můj zážitek z filmu. Těch 102 minut uteče jak nic, to mi věřte. Jediné co bych filmu vytkl a to je bohužel častá věc u filmů ze sedmdesátých let, ža ačkoliv se tvůrci snažili protektorát přiblížit dobovými vozidly, uniformami Němců atd... na filmovém štábu nepoznáte, že jste ve čtyřicátých létech. Chlapi mají účesy na patku, kotlety, široké nohavice, květované košile atd... Při natáčení filmu si tak člověk nepřipadal u nějaké té napodobeniny amerických tanečně-muzikálních snímků těch dob, ale u televarieté kam možná přijde i kouzelník... Je to škoda, ale laik neznalý reálií si s tím nemusí lámat hlavu a nijak mu to nezkazí dojem z filmu. Pokud si budete chtít Annu Letenskou skutečně připomenout, pusťte si komedii Přijdu hned z roku 1942. Tam točila svoji poslední roli, tam ji gestapo nechalo milostivě ve filmu dohrát. Pak kat nečekal a zatímco jí byl popraven manžel, byla deportována do Mathausenu kde byla zastřelena. V té komedii ale na ní nepoznáte, čím musela tato statečná herečka. Hluboce smekám. Tento film jem jí důstojnou poctou. * * * * ()

Reklama

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Velmi silný námět (který je možná silný už v předloze, kdo ví, nečetl jsem, ani číst nebudu), dobré herecké ztvárnění, ale dialogy a scénář jedou jen na půl plynu a rozhodně nedokáží navodit tak tísnivou atmosféru, jak se tváří, nehledě na zopár hrozných logických blbostí, nu škoda, ovšem i tak byl film výrazně nadprůměrný, ale bohužel, do šedi ho v mých očích sráží naprosto příšerná a odpudivá pěvecká čísla, která mají podle nějaké choré mysli působit jako věc z let čtyřicátých, ale působí jako... Jako něco jiného a mě se nechce vymýšlet žádné magořivé přirovnání, howgh. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Silná dramatická látka povyšuje tuhle kvalitou zpracování a rozpočtem jen průměrnou televizní záležitost na čtyřhvězdičkovou úroveň. Bohhdalová i Brzobohatý podávají slušný výkon, ale například v Kachyňově " Uchu" byli ještě o třídu lepší. Frýd napsal zajímavou konverzačku, ze které je tíživá atmosféra protektorátu opravdu cítit.Celkový dojem 70 %. ()

topi 

všechny recenze uživatele

" Jestli vůbec něčeho lituju, tak jedině toho, že jsem proti vám nešla už dávno ". Poslední půlhodina je doslova peklo a hodnocení filmu zvedá na plný počet! Sugestivní drama z doby Protektorátu je inspirováno skutečným osudem herečky Anny Letenské, kterou Gestapo popravilo v roce 1942. Děj filmu Kat nepočká se odehrává v roce 1944 a místo Letenské je to příběh smyšlené herečky Karly Hlínové, kterou bravurně ztvárnila a zahrála Jiřina Bohdalová. Nácka si parádně střihl její tehdejší manžel Radoslav Brzobohatý a z jeho výkonu šel posléze pěkný mráz! A totálně mě odrovnal šestnáctiletý Olda Kaiser v roli teplého lokaje v hotelu, kde Hlínová pár nocí trávila, a zároveň to byla jeho první role před kamerou. Ty jeho pohledy a hlas ještě před mutováním...mazeeeec!!! Proto odpustím i nějaké nesrovnalosti v kostýmech a rekvizitách, které do doby Protektorátu moc nezapadají. Film by se dalo označit i jako thriller, poněvadž ta zápletka je mocně vygradovaná. František Filip byl řemeslník prvotřídní kvality. Také kameraman Rudolf Stahl se nezapře, perfektní jsou jeho psycho pasáže, když Hlínová neklidně spí a zjevují se jí různé situace a obličeje. Kat nepočká je temným příběhem z přetěžké doby, kdy každý měl strach o sebe a staral se jen o svoje záležitosti, a kdy každý druhý byl kolaborant. Nelehká doba.... ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Film podle předlohy Norberta Frýda byl inspirován skutečnými osudy herečky Anny Letenské, která byla stíhána nacisty za to, že poskytla nocleh lékaři, který ošetřil atentátníky na Heydricha. Poslední filmovou roli dohrávala pod dohledem gestapa a následně byla popravena. (Redyx1)

Reklama

Reklama