Režie:
Agnès MerletKamera:
Benoît DelhommeHudba:
Krishna LevyHrají:
Valentina Cervi, Michel Serrault, Predrag 'Miki' Manojlovič, Luca Zingaretti, Emmanuelle Devos, Maurice Garrel, Brigitte Catillon, Yann Trégouët (více)Obsahy(2)
Byla krásná a nadaná a toužila po malířství a po svobodě. Ale žila v 17. století. Strhujícím způsobem vypráví film o několika letech v životě Artemisie Gentileschiové, která je považována za jednoho z nejvýznamnějších umělců 17. století. Italská raně barokní malířka byl průkopnicí ženského malířství v době, kdy bylo nejen těžké prosadit se jako umělkyně, ale uhájit i jako žena svá práva ve společnosti. A přesto se jako první žena stala členkou Malířské akademie ve Florencii. Namalovala řadu obrazů rodiny Medicejských a díla především s historickou a náboženskou tematikou... Ve filmu se potkáváme s Artemisií v roce 1610, kdy si v sedmnácti letech nejen uvědomuje své ženství, ale i své poslání – malířství. Zajímá ji nahé lidské tělo. Její otec Orazio, jeden z nejlepších caravaggiovských malířů, své dceři v malování nebrání, neboť ihned rozpoznal její talent. Dokonce dovolí, aby ji vyučoval Agostino Tassi, malíř, se kterým se podílí na velké zakázce fresek místního kostela. Nezkrotná Artemisia se učí perspektivě a novým malířským technikám, ale učaruje ji Tassi. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (19)
Zajímavý námět na film, sice to bylo pojato jako péčko a o malování se člověk moc nedoví, ale to nevadilo...Co ovšem vadilo bylo, že to prostě není kvalitní film- herecké výkony nijaké, člověk jim nevěří- romantika naprosto nefunguje, konec úplně o ničem..Takže jsme se vlastně dočkali jen spousty nudy...40% ()
Jestliže je tohle jen malý zlomeček ze života Artemisie, pak musel být celý její život zajímavý. Docela ve mně tenhle snímek vzbudil zvědavost, jak se tento malý útržek z jejího života odehrál skutečně.........i když Merlet se snažil držet základní kostry podle historicky dochovaných pramenů. Tady na mě působila cílevědomým, dychtivým, zapáleným a vášnivým dojmem. Těch lechtivých momentů tam bylo tak akorát na hraně, nicméně její zájem až fascinovanost o malbu, potažmo anatomii celého mužského těla se mně zdála až příliš nadnesená. Ale po herecké stránce jsem byla spokojená a myslím si, že Valentina Cervi byla velmi vhodnou volbou pro roli téhle postavy z historie malířství. Kdo se zajímá alespoň trochu o obrazy, tak pár zajímavých technik se tu také objeví, ale celkově mě tenhle snímek nenadchnul tak, jak jsem si představovala. A to že dávám trojku ještě neznamená, že tenhle film nestojí za zhlédnutí. Kdo má rád něčím odlišné až provokující ženské osůbky, tak neváhejte. ()
Příběh první známé malířky Artemisie Gentileschi. A především portrét jejího vztahu s malířem Agostinem Tassim. V oboru malířských filmů celkem slušné, včetně příjemných obrazových kompozic. V oboru kontroverznosti ještě snesitelné - v USA musel být filmu zvýšen rating ze sedmácti na osmnáct let. Je však poznat, že film točila žena: hlavní hrdinka je na můj vkus i svoji dobu pojata příliš moderně, ne že by to nějak výrazně škodilo, ale hlavní postava mě jednoduše zcela nepřesvědčila. ()
Běželo to včera na ČT proti Babišovi s Trumpem na ČT24. O počátcích ženského malířství nic nevím, ale prostě nevěřím tomu, že se takhle chovala a citově prožívala život umělkyně na počátku 17. století. Myslím, že tady někdo píše, že chování je jako u románové postavy z 19. století a to je naprosto výstižné. ()
Snímek je režírován trochu chladně, odtažitě, jakoby dokumentárně. Postavy spolu nevedou dialogy, jsou to spíš mimoběžné monology. Příběh není ani tak o malování, jako o milování (když to tedy označím slušně), ale dejme tomu, o právu na svobodu a boji za ni to do jisté míry je. Byť by asi to malování bylo zajímavější a nedělalo z hlavní protagonistky sexuální objekt, i když tedy dost aktivní. Pokud si člověk přečte příběh Artemisie na Wiki, ukáže se mu zcela jiný obrázek a místo romantiky tu máme zločin… Ale, kdo ví, tehdejší soudnictví a forenzní vědy pracovaly jinak. SHRNUTÍ: Z malířky, která bořila pravidla, udělali romantickou hrdinku. Ach jo. ()
Reklama