Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Žumpař a podomní uklízeč Scott (Giuliano Gemma) je všem lidem v Cliftonu jenom pro smích. Narodil se jako bastard, jeho matka byla děvka ve vykřičeném domě Vivien Skillové, a tak si na něj každý může plivnout nebo mu dokonce uštědřit pár ran pěstí. Vůbec první člověk respektující Scottovu lidskou důstojnost a rovnoprávnost s ostatními, je pistolník Frank Talby (Lee Van Cleef), který si přijel do města vyřídit staré účty. Scott díky Talbyho nekompromisním zásahům získává v Cliftonu dosud neokušený pocit nadřazenosti, který se s každým jejich dalším společně odrovnaným soupeřem jen stupňuje. Zkušený Talby však tuší, že zatímco zbraň ve Scottových rukou je čím dál rychlejší, jeho čas už se pomalu naplnil. (dopitak)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (31)

Mariin 

všechny recenze uživatele

Pistolník Lee van Cleef sleduje hlavně své sobecké cíle a jako vynikající střelec likviduje všechny, kdo se mu postaví do cesty. Outsider městečka, Giuliano Gemma, všemi opovrhovaný nemanželský syn barové tanečnice, se u něj vyučí zásadám boje. Idea příběhu osciluje mezi volbou přijetí údělu nespravedlnosti v relativním klidu nebo volbou osobního „osvobození“ a revolty proti stávajícímu stavu za cenu zabíjení. Film byl sice po vizuální stránce profesionálně natočen, se všemi atributy italowesternu, a řadou herců, které známe ze soudobých leonovek, ale scénář nebyl nikterak oslnivý. Příběh působí dosti utahaně, až nudně. Chybí dějový spád, momenty překvapení a gradace napětí, Záplatka vyřizování účtů po návratu do městečka se stále jakoby opakovaně zauzlovává a tak nemůže dojít k pořádnému rozjezdu. Závěr s „legendární“ pistolí Doc Hollidaye působí jako laciný pokus dát tomuto víceméně nezáživnému příběhu, nějakou myšlenku. Od začátku jsem váhal mezi dvěma a třemi hvězdičkami, nakonec tedy slabé tři (v žádném případě víc!). ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Přes přítomnost většiny žánrových prvků to v součtu prostě nefunguje tak, jak si tvůrci nepochybně přáli - nakonec kdo by nechtěl natočit kultovní western, že. Vážnost příběhu sráží maličkosti - třeba ta žumpa na začátku. Drží jej hudba, i kamera. Divák se však nezbaví pocitu, že ve scénáři to muselo být určitě jinak, jenom se natočilo občas něco navíc a pak už se to nikomu nechtělo předělávat. ()

Reklama

Havenohome 

všechny recenze uživatele

Aj keď sa to zo začiatku nezdá, je to celkom slušný príbeh. Leoneho vplyv cítiť práve v naratívnej rovine tohto filmu. Všetky iné než Sergiove špageťáky zlyhávajú v oblasti narácie. Vedia zaujať manieristickým štýlom a inými bizardnosťami, ale čo sa týka scenárov a schopnosti režiséra "rozprávať príbeh", je to často bieda. V dňoch hnevu je však pekne štrukturovaná zápletka, precízne vybudovaný dramatický oblúk a iné rozprávačské triky. Štýl je naopak oproti iným špageťákom dosť konzervatívny a miestami mal bližšie ku klasickým westernom ako k talianským hyperbolizovaným napodobeninám. ()

Marek06 

všechny recenze uživatele

Není to špatný western, ale moc mě to nevtáhlo do děje. Asi kvůli slovenskému dabingu, který se míchá se zeslabeným původním zněním. Když se hlavní pistolníci vrátí do Cliftonu, začne se to táhnout a i když jsou tu zajímavé scény (souboj na koních, závěrečný souboj mezi Lee Van Cleefem a Giulianem Gemmou), vidím to tak na 3*. ()

Klajnik 

všechny recenze uživatele

Není pravda, že jsem se tím pronudil. Jen je to příliš vyčpělý špageťák, který dost dobře nefunguje jak v rovině scénáře, tak po stránce stylu. Žádnou citovou ani estetickou odezvu nevyvolal. Kdyby bylo více pozornosti dáno postavám a proměně jejich vzájemných vtahů, mohlo by to být vtahující a v klíčové momenty více odměňující. Celé je to však šito horkou jehlou: Gemmův protagonista je v úvodu šikanován obyvateli města, dokud se neobjeví pistolník Van Cleef, kterej si ho namotá, ten pak za nim furt pobíhá a on si z něj cvičí bodyguarda, protože sám již stárne a chce se zabezpečit. Protagonista má samozřejmě vlohy, takže od boku střílí přesně hned poprvé, co vezme do ruky zbraň. Pistolník se hodlá napakovat na obyvatelích onoho městečka, kteří dříve off screen obrali jeho bývalého parťáka ve zločinu. Pistolník tedy zametá s obyvateli města, odolává jejich pokusům ho zabít nebo vystrnadit a v závěru tak zabije jediného obyvatele městečka, který se kdy k protagonistovi choval dobře, což vede k duelu mezi ním a pistolníkem, který není nikterak pamětihodný. Není dost výrazný svým stylem a ani střetem dvou silných osobností (potažmo tím, co představují), přičemž by se napnulo očekávání "kdo z koho". Celé by to chtělo víc psychologicky a tematicky prokreslit, aby to bylo zajímavější a poutavější. O dva roky starší Pro Pár Dolarů Navíc je úplně někde jinde, ale pokud čtenář hledá jiné pozoruhodné špageťáky mimo Leoneho, tak doporučuji radši Velkou přestřelku nebo Mé jméno je Nikdo (i když na tom se prý taky podílel trochu Sergio). ()

Galerie (22)

Zajímavosti (10)

  • Frank Talby (Lee Van Cleef) vybral Scottovi (Giuliano Gemma) pištoľ Colt Peacemaker Cavalry 7 1/2" .45. Pištoľ Franka Talbyho a Doca Holidaya je Colt Peacemaker Artillery 5 1/2" .45 s odstránenou muškou. Podľa príbehu to mal byť model Cavalry ukrátený o 2 palce z hlavne. (mortimerm)
  • Zoznam Talbyho lekcií:
    1. Nikdy nepros žiadneho muža. 
    2. Never nikdy nikomu. 
    3. Nikdy sa nestavaj medzi pištoľ a terč. 
    4. Päste sú ako výstrely. Keď pokašleš prvý, tak si pekne odbavený. 
    5. Keď na muža vystrelíš, musíš ho zabiť. Skôr alebo neskôr by on zabil teba.
    6. Správna guľka vždy v správnom momente.
    7. Než chlapa pustíš, musíš ho odzbrojiť.
    8. Nikdy nedávaj náboje nikomu, kým môžu slúžiť tebe.
    9. Kto nepríjme výzvu, prehráva oveľa horším spôsobom.
    10. Keď začne chlap zabíjať, nikdy nemôže prestať. (mortimerm)

Reklama

Reklama