poster

Kinoautomat: Člověk a jeho dům

  • anglický

    Kinoautomat: One Man and His House

Komedie / Experimentální

Československo, 1967, 63 min

  • Gothar
    ****

    Naše predstavenie moderovala dcéra pána Činčeru a malo to svoje čaro. Nápad Kinoautomatu je super, bohužiaľ realizácia zaostáva. Scenár je slabý a neprospievajú mu ani pauzy pre moderovanie. Na hlasovanie by to chcelo rýchlejší systém, ale asi to v dobe uvedenia filmu nebolo možné. Ale ako skúsenosť to bolo zaujímavé. 70 %(9.6.2016)

  • BlueNeon81
    *****

    Celkom zvláštne, že film vznikol už v roku 1967, ale domáci návštevníci ho videli až v roku 1971. Ničmenej aj teraz ten film vie zaujať. Škoda, že na DVD nie je obraz v pôvodnom pomere strán a v lepšej kvalite, ale 3 kanálový zvuk a anglický dabing to vynahradil úplne. Pán Horníček je neskutočne skvelý a ani ostatní za ním nezaostávajú.(15.9.2010)

  • Pawlisman
    ****

    Ano, na svoji dobu zřejmě hodně nadčasové. Dokonce tak, že i po 40ti letech atále táhne a přináší čerstvý vánek. Navíc zdařilá komedie s dobrýmy gagy. Zklamala mne přílišná krátkost a v některých možnostech výběru dosti očividnou pro širší publikum preferovanou možnost. Tedy z těch i tak pár možných variant (které se vždy logicky mohou odlišit jen o kousek a rychle se zas vrátit - očividné to bylo po honičce s policajty), nám jich zbývá ještě míň a tak myslím, že i kdybych film viděl v kině 10x, variant bych shlédl přibližně 3. Dovedu si však představit nějaký kvalitní remake.... s lepšími možnostmi, větším spádem (bez 5ti minutových monologůů průvodců), možná s více prvky např. hororu a především se 100 minutovou stopáží. Jo, to by bylo pokoukání... 8,5/10(23.6.2009)

  • mh.mail
    ****

    80% - Těžko hodnotit toto dílo. Samotný příběh je jednoduchý a prostý. Ale tady se nedá hodnotit pouze film, ale celé audiovizuální dílo. A to předběhlo dobu. I když pocit svobodného rozhodování o příběhu je pouze iluzorní - ať zvolíte tak či onak, obě větve se stejně po pár vteřinách spojí. Takže ve skutečnosti nemáte 32 variant příběhu, jak je vám na konci podsouváno, ale sotva dvě. Ale stejně jako diváci snímků bratří Lumiérů prchali v hrůze z kina před přijíždějící parní lokomotivou, diváci na přelomu 70. let možná opravdu věřili tomu, že spolurozhodují o tom, jaký příběh uvidí. I přes tyto "nedostatky" (i když spíš než nedostatky bych to nazval "vlastnosti") je to geniálně nadčasové. Film jsem viděl až na DVD, kde bylo pouze na mě, kam příběh pošlu, ale i tak jsem si to rád prožil.(18.8.2008)

  • Anderton
    *****

    V kine/divadle je premietanie a uvádzanie Kinoautomatu nesmierna zábava. Samozrejme musí byť vtipný moderátor, čo Matonoha zvládol a je otázka, či záleží aj na výbere možností. Osobne sa domnievam, že je to úplne jedno a v tom vidím menší nedostatok, alebo ako to lepšie nazvať, celého geniálneho projektu. Záver taktiež nijak zvlášť negraduje, avšak objektívne treba uznať, že nakrútiť niekoľko bláznivých záverov by bolo nad finančné a časové možnosti tvorcov. Dúfam, že tento projekt nikdy nezmizne z kín a bude predvádzaný ešte ďalším generáciám. Osobne by som privítal aj nejaké stretká fanúšikov, kde by sa rozoberali všetky rozvetvenia, na akom predstavení sa rozhodnutia divákov najviac líšili, čo z toho vyplýva a tak ďalej...(5.8.2017)

  • - Zahraniční kritici Kinoautomat označili za vrchol výstavy Expo 1967. Proč, to se mohli českoslovenští diváci přesvědčit až roku 1971 v pražském kině Světozor, které kvůli interaktivnímu představení prošlo nákladnou rekonstrukcí. Už o rok později však bylo další uvádění nelineární situační komedie z blíže nespecifikovaných „ideových důvodů“ zakázáno. Pomyslnými spolutvůrci filmových eskapád pana Nováka se tuzemští diváci stali znovu v květnu 2007, kdy se Kinoautomat vrátil na tři večery do Světozoru. (Zdroj: Letní filmová škola)

  • - Ve filmu si "zahrála" také Rezidence EXPO, budova stojící vedle Invalidovny v ulici Molákova v Karlíně, která je od roku 2001 kulturní památkou. Tzv. Hotelový dům je ve stylu staveb Le Corbusiera a svého času v něm bydleli Vlastimil Brodský, Miloš Kopecký, Helga Čočková nebo například Vladimír Páral. (Casablanca)

  • - Herečka Leopolda Dostálová stála před kamerou po dvaceti letech. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace