Reklama

Reklama

Paul je úspěšný právník. Kromě jiných zastupuje i investora Pervillarda. Paul se zamiluje do mladé ženy jménem Sacha. Když se dozví, že ji vyhodili, protože nebyla Pervillardovi po vůli, rozhodne se její případ zveřejnit... Sacha (Nathalie Bayeová) je rozvedená žena z levého břehu Seiny. Momentálně je také nezaměstnaná, protože odmítla v rámci pracovních povinností poskytovat svému nadřízenému sexuální služby. Paul (Gérard Depardieu) je právník z pravého břehu, kterého Sacha nejprve odmítne, ale když spatří jeho vznešené vystupování v televizi, změní názor. Paul má dobře zavedenou praxi, zvlášť díky některým podezřelým morálním kompromisům, které v rámci své profese učinil. Náhle se v něm však znovu ozve svědomí a právník vytáhne do boje proti křivému magnátovi "Prezidentu" Pervillardovi, kterého dosud zastupoval - a proč ne rovnou ve veřejnoprávní televizi? Paul své lásce Sache obětoval vše. Té však nyní hrozí nebezpečí ze strany mstivého magnáta, o Paulově rozlícené manželce nemluvě. (Cinemax)

(více)

Recenze (18)

pm 

všechny recenze uživatele

Je moc příjemné vidět Gérarda Depardieu v době, kdy z mnoha různých a často i bohulibých důvodů ještě nebral horečně vše, co se namane...v době, kdy producenti nevyužívali jeho hvězdného jména jen k zvýšení prodejnosti filmu, ale těžili z hercova talentu a zajímavosti. Film samotný je pak ukázkou francouzských dramat té doby: vedle dnešních rychlých, drsných a často smutně vyprázdněných podívaných působí až starosvětsky, přitom divákovi předkládá zásadní otázky o hranicích morálky a svědomí. Čas od času po tom filmu sáhnu, vždyť nejenom pro tu legendární scénu, v níž v přímém televizním přenosu politické debaty si Paul uvědomí veškerou ubohost té situace, stojí za vidění! Aneb: "Jsem sám hajzl, když obhajuji hajzla?" ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Hollywoodsky happy end a kopec necností typických pre kinematografiu 80. rokov. Zdá sa, akoby to s postupujúcim časom naozaj vybledávalo do zabudnutia. Avšak samotný námet o postupnom uvedomení si človeka zameraného na zisk, že dá sa pôsobiť aj inak, hoci za cenu tvrdých protiúderov je stále platná. Pretože dnes je takmer každý hrdina a dokáže pomerne presne zanadávať na všetkých tých korupčníkov vo vláde, bankách a korporáciách. Avšak len málokto poukáže na konkrétnych zloduchov, pričom má tvrdenie podporené relevantnými dôkazmi. Okrem tohto všeobecne platného a filmovo vydarene zobrazeného problému (končiaceho vo filme divácky až príliš ústretovo) je dobre ukázaná aj paralelná ľúbostná línia. Advokát moralista sa zapletá s milenkou a musí čeliť nástrahám i v tomto smere. Zo strany manželky aj pomstychtivého bývalého klienta - inak takto cynického obchodníka, resp. úplne typického mamonárskeho hajzla dnešných dní. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Oba brehy pokladám za dosť nevýrazné a mám problém o filme niečo napísať. Depardieu patrí medzi mnou neobľúbených hercov, i keď je pravdou, že čím starší, tým horší, a v tomto filme bol ešte relatívne mladý. Nathalie Baye mi tiež pripadala trochu bábikovsky. Možno túto nevýraznú hereckú dvojicu mohol zachrániť kvalitný príbeh, ale otrepaná, schematicky poňatá téma toho veľa neumožnila. Akčné scény boli asi najväčšou slabinou, takže šťastím je, že ich nebolo viac. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Příjemný je tu pouze mladý Depardieu. Jako herec. Jako postava advokáta je všechno tragicky špatně. Advokát nemůže takto zradit klienta. Příčí-li se mu. může od něj odstoupit, ale nemůže získávat důkazy proti němu a zostudit ho záměrně v médiích. Ve všech právních systémech by byl nejen pokárán advokátní komorou (jak se zde na okraj zmiňuje), ale zbaven licence a trestně stíhán. Zde se však staví jako vzor mravnosti (že občas zahne své ženě a zanedbává svého syna, tomu, zdá se, nijak nebrání). ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Mladý a velmi úspěšný právník má doma nádhernou manželku, přesto se během jednoho setkání zamiluje do tuctové ženy. Ona však o pohledného a bohatého muže nejeví zájem, protože zastupuje klienty, kteří se neslučují s jejími morálními zásadami. Teprve, když Paul zahodí svoji slibně rozjetou kariéru zradou svého klienta, Saša nazná, že je to pravý muž pro ni a obratem se s ním vyspí. Tím pohádkový příběh nekončí, nezvoní zvonec a pár spolu nežije šťastně až do smrti, protože nejdříve se ještě musí vypořádat s hlavním padouchem. Labro nikdy nepatřil ke stěžejním autorům a režisérům francouzské kinematografie, ale tohle se skutečně hodně nepovedlo i na jeho skromné poměry. V osmdesátých letech francouzský film čekal na resuscitaci nebo eutanazii, Labro se pokusil o to druhé. ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno