Reklama

Reklama

Saltburn

Trailer 3

Student Oliver Quick (Barry Keoghan), který se snaží vydobýt si své místo na Oxfordu, se nechá vtáhnout do světa okouzlujícího a aristokratického Felixe Cattona (Jacob Elordi). Ten ho pozve na Saltburn, rozlehlé sídlo jeho výstřední rodiny, kde prožijí nezapomenutelné léto. (Prime Video)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (185)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Při sledování filmu se ve mně neustále drala myšlenka, že Saltburn je kousek, co má štýlo. Že je zkrátka natočen způsobem, který já úplně nejsem zvyklý vídat a moc mě to bavilo. Dějově jsem asi měl štěstí, že pana Ripleyho, kterého to prý hodně vykrádá, mám stále před sebou a nebyl jsem tím tedy moc rušen. Barry Keoghan a Jacob Elordi jsou bezpochyby jedni z největších herců nastupující generace a věřím, že o nich ještě hodně uslyšíme, ačkoliv hlavně první jmenovaný je podstatně starší, než si můžeme z filmu domyslet, nijak mě to však nerušilo. Za to Archie Madekwe, jehož jsem měl tu čest v posledních dvou letech vidět v 5 velkých projektech, to u mě bude mít ještě hodně těžké. Rozhodně jeden z těch filmů, kvůli kterému má smysl mít stále ultra levný Prime a díky skvělé kvalitě na této službě jsem si ho doma užil více možná než v kině. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Kdo by si byl pomyslel, že se heritage filmy dočkají takového nádherného comebacku... Saltburn ale není snímkem pro každého a své publikum bude patřičně rozdělovat. Patřím do skupiny nadšených diváků a to hlavně za dechberoucí herecký koncert Barryho Keoghana. Ten zde ztvárňuje dalšího společenského outsidera a podivína, který je ale podivínem pouze na první signální. Jacob Elordi a Rosamund Pike mu více než dokonale sekundují. Saltburn je formálně a esteticky dokonale stylový snímek, který si jednoznačně zaslouží pozornost a nejrůznější ocenění. A za zcela poslední pasáž s Barrym jsem režisérce velmi vděčný. ()

Reklama

Lenka.Vilka 

všechny recenze uživatele

Řekla bych, že v případě filmu Saltburn záleží asi dost na tom, jaké od snímku máte očekávání po obsahové stránce po shlédnutí traileru. Už jen ten si hraje s divákem úplně stejně jako film samotný. Protože je už poměrně brzo jisté, že se ve skutečnosti jede trochu jiným stylem. I já jsem si původně myslela, že to bude trochu jinam. A možná právě tenhle skutečný směr mě bavil ještě víc. Protože Oliver je od začátku jasný trouba. Zakřiknutý a bez přátel. Byť samotné retrospektivní vyprávění jasně naznačuje, že za ty dvě hodiny příběhu se toho změní hodně. A koho by nezajímalo, kam se až dostal? Film samotný totiž skvělě pracuje s myšlenkou, zda vůbec na tom všem záleží. Zda záleží na tom, co se stane bohatým. Zda vůbec stojí za tu námahu je litovat. Jsou to přece boháči, co mají jinak všechno. Co by ještě chtěli víc? A jak se Saltburn tedy povedl?    Předchozí film Emerald Fennell jsem neviděla. Saltburn jsem mě tedy utáhl na jiné jméno. Barry Keoghan. A musím říct, že to díky němu bylo možná právě proto tak dobrý. Byl to jeho herecký koncert ve všech ohledech. Všechna světla na něj, prosím! Protože to on je v téhle show hlavní hvězda. Ostatní? Jenom tupý panáci, kteří jsou po cestě, kteří mají nastavovat zrdcadlo společnosti, zatímco hlavní hrdina to svoje pro jistotu rozbil už dávno? Za celý film se o nich nedozvíme vůbec nic. Jenom ta zakladní rozdělní podle toho, jak bohaté lidi vnímají ostatní. Jenom prázdné schránky s základním charakterem, který prázdně sedí na každou rodinu a ty kolem nich. Nemají proto jak překvapit. Jsou to jenom šablony, které se chovají přesně tak, jak se od nich předpokládá. Ať tím, že jim to vyhovuje nebo tím, že musí kvůli tomu, kdo jsou. Prostě to tak je. Je to slabina filmu? Rozhodně ne. Právě naopak. Díky tomu všechno působí o to víc reálněji. Prázdně, ale reálně.    Proro je řada na důležitou otázku. Vyhrála forma nad obsahem? Asi bych teď možná mohla být negativní a psát něco v tom stylu, že všechna ta vizuální krása, která diváka oslepí, je tam z důvodu, aby schovala jednoduchý příběh, který od své prázdnoty potřebuje odvést pozornost právě těmi všemi blbinami. Ale to já neudělám, protože mám slabost pro užití barev jako částečného vypravěče. Jak se používají barvy a různě barevné filtry k prohloubení emocí a vyřčeného. Stejně jako kamery, která dělá přesně to stejné při zabírání postav, které je až kolikrát na hraně ohledně jejich výškového rozdílu. Podle toho, jak je to třeba a podle toho, o čem se spolu baví. A celkově celou dobu je tahle stránka filmu nadherna. To platí i o hudbě, jejíž výběr je prostě top, a hodí se tam. Všechno nejsou jenom osmdesátky. A například úplný zavěr diky ní prostě funguje a všechno skvěle uzavře. Jsem si vědomá toho, že tady vážně nedochází k žádnému objevení Ameriky...ale je to všechno spojené s tou sílou, kterou film má. Buď vás absolutně vtáhne, nebo ho vypnete do půl hodiny. A pokud vás vtáhne, ty dvě hodiny utečou neskutečně rychle. A budete nejspíš s tím vším spokojení. Pokud se budete nudit už na začatku, slibuju, že časem se to nezlepší, celou společnou cestu tady asi nenajdete. Nejvíc vtipné na tom je asi to, že v případu zrovna tohohle filmu budou mít obě skupiny diváků ve svém hodnocení úplně stejnou pravdu. Ještě mnohem víc než v případě jakéhokoliv jiného umění.    Skvěle natočený herecký koncert především Barryho Keoghana, který v tomhle psychologicém dramatu s luxusním vizuálem, ze sebe dává všechno. Tak bych film shrnula jednou větou. Zdá se to na první pohled málo, ale ve skutečnosti není... () (méně) (více)

nirvana91 

všechny recenze uživatele

Film je podľa mňa trošku pre-hype-ovaný. Obsadenie a herecké výkony, zasadenie deja, hudba, vizuál, kamera (tá zmena formátu bola vítaná)- toto všetko je skvelé. Prvý dojem bol asi na 5 minút "wow", ale po tých 5 minútach som sa začala zamýšľať nad niektorými momentami a zistila som, že veľa vecí bolo vlastne dejovo dosť zvláštnych. V podstate to bola všetko len kôpka lží s pozlátkou na vrchu. A ja som to prekukla. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Emerald Fennell se zaskvěla již svým debutem, díky němuž posbírala řadu cen. A jak víme, potvrdit úspěch a dosažení nějakého cíle bývá mnohdy mnohem složitější. Jí se to evidentně povedlo, byť těch cen Saltburn neposbíral. Nabídl však neotřelý, nekonvenční, místy dekadentní filmový zážitek pro filmové fajnšmekry. V první polovině jsem se nestíhal smát nad salvou odzbrojujících vtipných hlášek. Film hlavně funguje jako perfektní celek - rafinovaný scénář, skvělá kombinace humoru i vážnosti, střih, kamera, kostýmy a v neposlední řadě bravurní herecké výkony. Barry Keoghan tyhle role umí a zvládá na výbornou, Jacob Elordi potvrzuje kvality silné party z Euforie, kde patřil hned k mým oblíbencům a Rosamund Pike opět září. Nerad bych samozřejmě opomenul většinou vždy distingovanou Carey Mulligan, již jsem tady téměř nepoznal. Možná časem zvýším na plný počet. A k závěru - nějak se nám s tím tancováním roztrhl pytel - začal to Mads v Chlastu, pokračovala Laia Costa v Un amor a Barry Keoghan laťku zase zvedl a povýšil na jinou úroveň... ()

Galerie (57)

Zajímavosti (28)

  • Vo videorozhovore s Margot Robbie, ktorá bola tiež jednou z producentiek tohto filmu, Carey Mulligan povedala, že úloha, ktorú jej pôvodne ponúkla Emerald Fennell, nebola tá, ktorú nakoniec hrala. Mulligan si prečítala scenár a zistila, že chce hrať inú postavu a keď to povedala Fennell, tá súhlasila, a tak bola nakoniec preobsadená. (Arsenal83)

Související novinky

Margot Robbie chystá filmové The Sims

Margot Robbie chystá filmové The Sims

23.03.2024

Loňský rok byl pro hvězdnou herečku a schopnou producentku Margot Robbie (Babylon) poměrně přelomový. Její produkční společnost LuckyChap přenesla na plátna kin svět Barbie, tedy nejvýdělečnější film… (více)

Reklama

Reklama