Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Krása a štěstí obvykle vyvolává závist. Černý mág Háderun závidí králi Eleriánovi půvabnou ženu Elóru a unáší ji do svého hradu, aby ji donutil vzít si ho za muže. Jen čisté lidské srdce dokáže Elóru vysvobodit, a tak kouzelník Gigli, při všech pochybách, vsadí na rozmarnou dívku Markétu, která se zaváže ke splnění tohoto nelehkého úkolu. (Česká televize)

(více)

Recenze (22)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Těžko bych napsal přiléhavější komentář, než kolegyně jezinka.jezinka. Tak jako ona i já si pamatuju tu premiéru, v té době docela ohlašovanou, s předem ukázanou skleněnou hlavou Jany Hlaváčové. Taky to pro mě tehdy bylo trochu nepřehledné a trochu strašidelné, přičemž ta nepřehlednost tak nějak zůstala. Hlavně v tom, že smysl některých postav nechápu ani teď, zejména tedy Kristiána a Šimona. Dobře, Šimon alias Mažňák ještě měl v jinak temném příběhu zastupovat komický prvek, ale Kristián? Typicky janohrušínovsky nefunkční nekňubový chasník, který svou milou nedokáže v její jiné podobě poznat, a to dokonce ani když mu to všichni ostatní okolo polopaticky vysvětlí, a jehož jedinou vlohou do příběhu je, že poponese těžký meč o cca 10 metrů. Přesně jak píše kolegyně, je to plné hezkých myšlenek, ale často neladících se zbytkem. Osobně myslím, že jako celek to mělo projít kontrolou nějakého dramaturga, který by osekal nadbytečné linky a nápady, které často samy o sobě nejsou špatné, ale mají málo prostoru, aby si zasloužily místo v příběhu. Druhou variantou by naopak bylo příběh roztáhnout a dát těmhle prvkům víc místa, aby do děje zapadly lépe. Ale už pro ty pejsky nemůžu dát nízké hodnocení. P. S. Boris Rösner si vlastně velmi podobnou roli zopakoval o dva roky později v pohádce Berenika. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Umělecká pohádka, která dětem místo radosti přinese spíše noční můry. Ano - masky a efekty jsou jistě výborné, ale takovou pohádku nemůžete pustit malému dítěti (nejen že ho nezaujme, ale navíc se bude bát), větší děti to nebude zajímat a dospělého to nezaujme. Navíc je to opravdu hodně dlouhá a natahovaná pohádka, čemuž přispívá i to, že je to typicky studiová pohádka s písničkami. Herecké výkony hlavních představitelů také nestojí příliš za řeč. Na tuto pohádku nepohádku raději zapomeňte. Hudba: Vadim Petrov ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Tak temná pohádka, že bych ji snad ani dětem nedoporučoval. On si taky Jan Hrušínský není úplně jistý, že Markétě (Veronice Žilkové) chce pomoci. V jednu chvíli dost zaváhá, čímž tu najednou nemáme pohádkového hrdinu, ale prostě jen člověka. A tak se nejvíc vyřádili maskéři, kteří pohádce dodali tu správnou temnotu, kterou navíc podpořil značně Boris Rösner. A Václav Sloup nám zastoupil humornou stránku. Při své délce ale pohádka nemá moc co zajímavého nabídnout. ()

PollyJean 

všechny recenze uživatele

Klasická studiová pohádka našich 80. let s běsnými tanečně-dramaticko-kostýmními scénami. Boris Rosner s apartní žabkou na nose dokáže uhrát zlého čaroděje celkem snesitelně, ale klaďas Hrušínský se chová neobyčejně tupě a přerod z hloupoučké holčičky v poučenou starou dámu (a zpět do holčičky) se taky zrovna nepovedl, ať se Veronika Žilková snažila seč mohla. Nejhorší ovšem je to, co spáchali s Arnoštkem Goldflamem. Nejenže ho jakožto čaroděje dobra navlékli do šaškovského kostýmu, ale ty zpěvy a zjevování se s bílými psíky, no hrůza. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Tak musím pochválit maskéry, ti se tedy vytáhli a hned jim dávám dvacítku. Ty masky jako takové jsou sice  jednoduché, ale hodnotím to, že zde byl konečně nový nápad. I kostýmy byly zajímavé. Jinak však jde o depresivní pohádku, která snad ani děti bavit nemohla. Proč se zde mluví chvíli normálně a chvíli tak „šroubovaně“? ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno