Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Byli jsme best in covid? Kdo měl plán: lidstvo, nebo virus? Filmový štáb Víta Klusáka (V síti) a Mariky Pecháčkové se na jaře 2020 vydal do prázdných ulic a dva roky sledoval reakce české společnosti na pandemii covid-19 v odrazu vládních nařízení. V dokumentární tragikomedii Velké nic tvůrci nasbírali silné příběhy lidí z různých oblastí, zachytili bizarní obrazy krize a vytvořili tak absurdně úsměvnou zprávu o naší společnosti. (Aerofilms)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (116)

FOCKE_WULF 

všechny recenze uživatele

Za levicové vlády byla pandemie téma číslo 1; cestování mezi okresy, návštěva restaurace trestným činem. Za pravicové covid neexistuje. Přitom epidemická situace je +- stejná. Jestli covid v něčem zazářil, tak v tom, jak nám ukázal, že interpretace reality je něco velmi žonglovatelného. Tím z nás sňal břemeno bezbřehé důvěry v demokracii. Jako společnost jsme trochu zešíleli = osvobodili se. I proto tu teď pobíhají lunetici typu Legitimní věřitelé české republiky a podobní. Pro mne osobně ztratila demokracie funkcionalitu, tento myšlenkový konstrukt je stejně neživotný jako komunismus. Už věřím jen v evoluci a bohyni Eris. ()

Garson odpad!

všechny recenze uživatele

Název dokumentu VELKÉ NIC přesně vystihuje vypovídající hodnotu tohoto braku.Než se důkladněji rozepíšu o tomto dokumentu a všeobecně o covidu tak bych chtěl pogratulovat všem lidem,kteří se stejně jako já nenechali v covidové době zlomit tou uměle vyvolanou hysterií a stejně jako já odmítli očkování navzdory vyhrožování ze strany vlády o dopadech pro neočkované.Tak a teď zpátky k tomu filmovému braku ve kterém divák v černobílé barvě neuvidí nic zajímavého jen nějaké lékaře,jejich polomrtvé pacienty,bílé kříže na žulovém náměstí,ženy šijící roušky,operní zpěvačku vybalující zboží v Penny marketu a také kupodivu pošahanou aktivistku Janu Peterkovou,která ta svá "moudra" vykřikuje i v dnešní době na různých demonstracích.Tento dokument je prostě vyroben na zakázku,něco jako reklamní spoty financované z fondů Evropské unie tedy bez vypovídající hodnoty.Přežili jsme covidovou dobu s nasazenými rouškami a je jedno jestli to bylo v práci,na ulici,v autobuse nebo někde jinde.Nebyla to snadná doba a proto velká část republiky háže vinu na Babišovu vládu což jim nemám za zlé,ale na druhou stranu boj s covidem bylo prostě něco nového a nikdo nevěděl co má dělat,jak se zachovat a jaká opatření uvést do praxe.Teď je září 2023 a opět se začíná strašit covidem i když nikdo už nevěří,že by se mohla opět opakovat ta dvouletá bezmocnost.Máme sice jinou vládu než v covidové době,ale také to není žádná výhra a ta beznaděj v lepší budoucnost pokračuje dál.Fiala nás dokázal mnohem více zatlačit dolů než Babiš a to tím,že nás odstřihl od levného kvalitního ruského plynu(brzy i od ruské ropy),zadlužil naší republiku na věčné časy,ale především nás postavil bez našeho souhlasu po boku fašistické Ukrajiny a díky těmto destruktivním krokům nám všem sebral nárok na důstojnou existenci v České republice.Další volby už Fiala nevyhraje,ale kdo po něm uklidí ten nepořádek?Úpadek České republiky se děje na etapy,je rozdělen na několik částí a covid byl pouze ten mezičas kdy zlo předalo žezlo ještě většímu zlu! ()

Reklama

venison 

všechny recenze uživatele

Čekala jsem v tom víc humoru a nadsázky. Přitom mi to přišlo spíš jako sestřih odpoledních zpráv. Chyběla mi data, možná větší vhled do politické situace. Vyhrocené příběhy např. z pohostinství nebo porodnictví. Nejvíc bych to přirovnala k domácímu fotoarchivu - ten, kdo to prožil to spoustu věcí připomene, ale když se na dokument podívají naše děti nebo cizinec, tak nepochopí souvislosti. ()

William_ 

všechny recenze uživatele

7/10. Ze začátku na můj vkus až moc dlouhých záběrů a částí, kdy autoři sledovali prodavačku/opěrní pěvkyni mi nepřišly jakkoliv přínosné. Postupem času se ale krásně ukázaly všechny extrémy této doby s naprosto skvělými záběry okolních vylidněných měst (holub s chlebem na sobě byl TOP) a rozhovory respondentů (někdy člověk nemůže uvěřit tomu, co někteří lidé dokážou vymyslet za konspiraci). Zároveň zde vidíme zrození české dezinfo scény v čele s Peterkovou a 2 esy: Patrikem Tušlem a Tomášem Čermákem. Jedno kvítko lepší než druhé - jeden odsouzený a druhý na útěku před policií a mezinárodně hledaný. Tento snímek bude rok od roku bizardnější a zajímavější. Už teď se těším na další výlet do let 2020-2022. ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Poměrně trefná a překvapivě ne úplně zábavná mozaika doby, kdy se svět zastavil a lidstvo zešílelo. Vít Klusák společně s Marikou Pecháčkovou zvolili originální černobílý formát, který všemu dodává dost osobité kouzlo a specifickou atmosféru a velmi správně se rozhodli, že politiku nechají úplně stranou a budou se věnovat jen dopadům na obyčejné lidi. Nejsilnější jsou rozhodně záběry prázdné Prahy beze slov, které výborně ilustrují tehdejší situaci a absurditu doby a samy o sobě jsou hodně působivé, protože takhle je drtivá většina národa viděla asi poprvé v životě. Snímek asi nemá úplně držet pohromadě a jakýmsi pojítkem jsou tři výraznější postavy, které pochází z úplně jiného světa a každá má svůj pohled na svět. Zatímco u jednoho z prvních pacientů, který touží jen po tom vrátit se domů z nemocnice, a u operní pěvkyně, která trpí u poslechu hudby v supermarketu, jde o docela laskavé a mnohdy tragikomické zpovědi, u později odsouzené dezinformátorky Peterkové jde až o děsivou podívanou toho, kam můžou dospět nepodložené konspirační teorie. Snímek graduje v samotném závěru, kdy prostříhavá úryvky z operního představení s rozsáhlými demonstracemi, na nichž zachycuje bublající agresivitu lidí, která nemá jak jít ven a čeká na první možnost konfliktu. Klusák tentokráte nepotřebuje své postavy zesměšňovat, protože to úplně nejde, neboť první dva není proč a konspirátoři to nepotřebují, neboť se zesměšňují sami. Výsledek asi mohl být o něco výraznější a s přibývající stopáží mu chybí časové zařazení, protože po pár letech od covidu divák bude těžko vědět, zda sleduje první vlnu, druhou vlnu, nebo nějakou další. Celkově to ale moc nevadí, protože o to asi ani tvůrci neusilovali a chtěli jen zachytit momentální společenskou náladu a dát tak nějak prostor všem možným pohledům na jednu pandemii, která nás navždy změnila. 60 % ()

Galerie (22)

Zajímavosti (1)

  • Film se natáčel od března do června 2022. (LaSi)

Související novinky

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

15.01.2024

V pondělí 15. ledna 2024 dopoledne byly na tiskové konferenci České filmové a televizní akademie (ČFTA) odhaleny nominace v rámci 31. ročníku předávání cen Český lev. Na začátku tohoto ceremoniálu… (více)

Ceny české filmové kritiky 2023 - nominace

Ceny české filmové kritiky 2023 - nominace

04.01.2024

Ve čtvrtek 4. ledna byly Sdružením české filmové kritiky oznámeny nominace pro 14. ročník výročního předávání Cen české filmové kritiky, které by tentokrát měly vyzdvihnout výrazná česká… (více)

Dokumentární film Velké nic vstupuje do kin

Dokumentární film Velké nic vstupuje do kin

14.03.2023

10 milionu lidí a 1 virus. Dokumentární režiséři Vít Klusák a Marika Pecháčková téměř tři roky sledovali českou společnost a její pojetí pandemie nemoci Covid-19. V černobílé dokumentární… (více)

Reklama

Reklama