Režie:
Ethan CoenKamera:
Ari WegnerHudba:
Carter BurwellHrají:
Margaret Qualley, Geraldine Viswanathan, Beanie Feldstein, Matt Damon, Pedro Pascal, Annie Gonzalez, Joey Slotnick, Bill Camp, Colman Domingo (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Divoká Jamie (Margaret Qualley) se vzpamatovává z čerstvého rozchodu, upjatá Marian (Geraldine Viswanathan) si potřebuje orazit od vyčerpávající práce. Společně se rozhodnou změnit prostředí a strávit pár dní na prosluněné Floridě. Plán skvělý, realizace příšerná. Na cestu totiž v místní autopůjčovně dostanou auto, které mělo posloužit partičce mafiánů k převozu kufru s velmi nebezpečným obsahem, shodou okolností právě do míst, kam směřují obě dívky. Zatímco ty dvě řeší především to, jak z výletu vytěžit maximum, přičemž si pod tím každá představuje něco úplně jiného, trochu zoufalí gangsteři dělají vše (a pod slovem „vše“ se skrývají i ty nejhorší skutky) pro to, aby je dostihli a kufr jim sebrali. Zatímco nic netušící hrdinky řeší své holčičí problémy, smyčka se stahuje, stejně tak se zmenšuje možnost, že by z ní mohly vyklouznout. Naštěstí je svět bláznivé místo, plné často neuvěřitelných náhod… (Cinemart)
(více)Videa (4)
Recenze (52)
Čekal jsem to určitě horší. Sice si člověk prakticky celý film klade otázku "Zda tohle má legendární režisér černohumorných záležitostí zapotřebí." Ale já mu nic zakazovat nemůžu a vyloženě mě netrápilo, že se jedná o jeden z nejslabších (možná nejslabší kousek) ve filmografii. Má to švih, má to spád, holky jsou sympatické a duo zabijáků taky není tragické. Překvapí že se nakonec dostaví Matt Damon. Takže abych to nakonec nějak shrnul. Očekávaná úplná bída se nedostavila a třeba to příště bude lepší. 55% ()
Primitívna zápletka a prapodivná štylizácia, kde je všetko absolútne nesúrodé. Coena je tu poznať naozaj len v detailoch, ale scenáristicky to tápa. Šteky Damona a Pascala sú preexponované a chémia medzi ústrednou dvojkou chýba. Qualley ale tú južanskú lesbu hrá na parádu. Aj napriek všetkým týmto kritikám sa na to ale dobre pozerá, je to iné, vťahujúce ( hlavne úplne zbytočné sexuálne scény) a má to aj značný nadhľad. Mišmaš žánrov, scén a hereckých kreácií, ktoré by v zásade nemali spolu vôbec fungovať a na nejakej primitívnej úrovni kupodivu fungujú. Nie pre každého. A od jedného z velikánov amerického nezávislého filmu pôsobí toto ako zvláštnejšia variácia na American Pie a tým ako päsť na oko pre všetkých fanúšikov. Ale zostane to v pamäti. O tom zase nepochybujem. ()
Přestože nejsem hltačem Coenovského humoru, jejich režisérský styl nemůžu popřít. Panenky sice nesou podpis pouze jednoho ze slavných bratří, ale i tak si drží svůj osobitý styl snímání a komediálních prvků, které člověk sleduje při jednom přiblblém road-trip dobrodružství, ve kterém uvidí více ženských orgasmů než v průměrném pornofilmu. Já vlastně ani nevím, jak film hodnotit. Je až absurdně zábavný, že jsem se u něj nenudil ani chvíli, přitom dokáže jednoduše rozebrat dva odlišné pohledy na sexuální život dvou lesbiček. I když vás film lákal ve svých trailerech na Matta Damona, Pedra Pascala či Miley Cyrus, věřte, že tohle rozhodně nemůže být důvod ke zhlédnutí, jelikož to, co vidíte v traileru je asi tak vše, co z nich vidíte ve výsledném filmu. Naopak, co by mělo být hlavním tahákem a bodem vaší pozornosti, je Margaret Qualley, která je díky své perfektně načasované komedii a texaskému přízvuku jednoduše zapamatovatelným prvkem filmu. Mé hvězdičkové hodnocení neberte vůbec v potaz, tady budu stoprocentně v drtivé menšině. Spíše se na film koukněte s otevřenou hlavou, když se chcete zabavit na hodinu a půl u nějaké blbosti. ()
Coen očividně zaspal dobu, protože přijít s tímhle v dnešní době nemělo šancit uspět už od počátku. Máme tu lesbické Drama/Krimi, kde dvě dívky si vypůjčí auto z půjčoviny a odjedou si na Floridu odpočinout a cestou oblíznout pár ženských. jenže v kufru auta mají něco, po čem pátrají dva gangsteři a chtějí to zpět. Ten obsah kufříku je docela dobrý úlet, ale přišlo mi to celé stupidní na tomhle postavit celý film. Pedro Pascal i Matt Damon tu mají jen velmi krátké camea, takže clickbait, ale Margaret Qualley hraje výborně a dvojce gangsterů je jak z 90.let a občas otrousí úsměv černý humor. Celkově blbina na jedno podívaní bez vyšších ambicí, která úplně neurazila, ale zároveň nenadchla. Pure Average. Love Lies Bleeding bude jiné kafe ! :) 5/10. ()
To si děláš kozy, Coene? Nejen, že si do toho nezapojil svého bráchu, ale sčuchls si do toho Yoko Ono, a pár lesbických stěračů a konvic. Občas i lesby a bukvice si zaslouží svůj post ve filmovém odvětví, ale jejich místo bylo vždy péčko, a tam se jejich polízanice vyjímá jako osvěžení piňa-kolády na dětské oslavě, ale highlight queer žánru považuji Booksmart, nebo Phillipa Morrise, kde se heterák těm vypečeným tranzistorům směje od šulina k uchu, ale Ethan Coel jako nízký zástupce a parazitátor svého lepšího blášky to tady neutáhl. Kde se utatil černý a suchý humor, který jsme tak milovali ve Fargu a Big Lebowskiho? Dvě nesympatické lesbo tom boyky, co vymazávání pekáčů mají jako svůj sport, jinou než dvojitou penetraci nevyhledavaj, a jestli mají Indky černý pas k felaci sebe sama, tak tady se ty polohy moc nevystřídaj než k trapnosti, bez charismů a podobných ismů, kteří nevyšvihli z průměrnosti ani Met Démon a Pablo Zpackal. Thelma a Vulva. ()
Galerie (27)
Photo © Wilson Webb / Working Title / Focus Features
![Panenky na útěku - Z filmu - Geraldine Viswanathan, Margaret Qualley, Beanie Feldstein](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/167/662/167662590_kp2z3v.jpg)
Zajímavosti (8)
- Ethan Coen a jeho manželka Tricia Cooke prvýkrát predložili nápad na film svojej priateľke Allison Anders počas vianočných prázdnin v San Franciscu začiatkom 21. storočia a v roku 2007 bol pod jej vedením film aj ohlásený. Nakoniec z neho na dlhé roky zišlo a Anders sa už k nemu nevrátila. (Arsenal83)
- Prvý film režiséra Ethana Coena bez účasti brata Joela Coena. (Arsenal83)
- Ako inšpiráciu pre film Tricia Cooke označila filmy: Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965), Bad Girls Go to Hell (1965), Alice tu už nebýva (1974), Malá ryba taky ryba (1994), Ale ja som roztlieskavačka (1999). (Arsenal83)
Reklama