poster

Past na Popelku

  • Francie

    Piège pour Cendrillon

  • Itálie

    Non sono un'assassina

  • angličtina

    A Trap for Cinderella

  • Slovensko

    Pasca na Popolušku

Mysteriózní

Francie / Itálie, 1965, 115 min

Režie:

André Cayatte

Předloha:

Sébastien Japrisot (kniha)

Scénář:

Jean Anouilh

Kamera:

Armand Thirard

Hudba:

Louiguy

Producenti:

Alain Poiré

Střih:

Paul Cayatte

Scénografie:

Robert Clavel

Kostýmy:

Tanine Autré
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tahit
    *****

    Velmi povedený přepis literárního díla na stříbrné plátno. V každém případě jde o film, který dosáhl stejné popularity jako úspěšný stejnojmenný knižní bestseller Past na Popelku od spisovatele Sebastien Japrisot. Vlastně také díky realizačním schopnostem režiséra André Cayatta, který uměl děj zručně nadávkovat a rozvinout psychologii lidského chování a jednání. Stejně tak nelze přehlédnout skvěle rozehraný tajuplný děj, bez něhož by byl film asi ochuzen. Protože stupňované tajemné napětí poskytuje nevídaný požitek z filmu. Do dvojrole postav dívek Michaeli a Domenici vklouzla přitažlivá herečka Dany Carrell přímo parádně, ostatně tím přispěla ke zvýšení atraktivnosti filmu. Nebudu samozřejmě prozrazovat konec, ale domnívám se, že závěr je krásným vrcholem filmu.(29.9.2010)

  • dopitak
    *****

    Napínačka ještě pět minut po konci... Nevíte, kdo je kdo, co se vlastně stalo, slyšíte hned několik verzí stejného příběhu. Výteční herci, zcela unikátní dabing (v jedné z mála rolí Stanislav Remunda a také Jiřina Jirásková, která navíc v průběhu filmu mění hlas, takže vám s identifikací postav moc nepomůže), temná hudba, atmosféra by se od prvního záběru začínajícího DOV (doktor on view) dala celých víc než sto minut krájet. Český titul je poněkud zavádějící, mysteriózního žánru se bát netřeba. Je tu i porce erotiky, ať už na schodech, ve vaně nebo na posteli.(8.2.2015)

  • evapetra
    ****

    Paráda. Svíravě temná atmosféra, pomalu plynoucí rozmotávání minulosti a vlastně i identity hlavní hrdinky, děsivě tepající údery hudebního podkresu. Praskání opotřebované kopie černobílého filmu, kterou jsem měla k dispozici, mi vlastně k tomu všemu docela sedla. Kdyby to bylo možné, dala bych přednost originálnímu znění, čeština z úst obou dívek mi přišla taková nějaká moc měkká. Ale to si už moc vymýšlím.(17.6.2019)

  • Anderton
    ****

    Pasca na Popolušku sa rozbieha pomalšie, čo sa nakoniec ukáže ako skvelý dramaturgický ťah, pretože časom sa začnú vrstviť postavy, zvraty a dialógy a je lepšie byť už adaptovaný v prostredí a deji, ako napríklad hneď na začiatku stratiť niť. Veľmi atmosférické a premyslené, ešte v tretej štvrtine som si myslel, že jedinou otázkou bude, ktorá z dievčat to prežila a či je strata pamäti reálna, či nie. Našťastie je scenár omnoho chytrejší a dokáže byť riadne a zmysluplne vypointovaný. Podľa mňa tak trochu netradičná záležitosť, z ktorej budú mať radosť fanúšikovia Diabolských žien. Ale zvraty sú trochu iného charakteru, ako že všetko je naopak, napriek tomu sme v napätí do posledných chvíľ. Zamrazí aj pri posolstve filmu a vykreslení prostredia, respektíve morálky postáv z tých najvyšších spoločenských tried. Žánrom tu je myslím psychologický triler, myslené v tom najlepšom zmysle slova.(8.7.2014)

  • borsalino
    *****

    Knihy Sebastiena Japrisota mám rád, takže ještě před shlédnutím tohoto snímku jsem si dílo ještě přečetl a musím říci, že Cayatteho snímek je velmi podařeným přepisem. Hlavně se do filmu podařilo přenést tajemné napětí, že není úplně zřejmé, zda-li požár přežila Mi nebo Do, jaký byl motiv a až do úplného konce jste udržováni v nejistotě, jak to všechno opravdu je. Dany Carrel podala excelentní výkon.(16.2.2014)