poster

Přepadení 13. okrsku

  • anglický

    Assault on Precinct 13

  • slovenský

    Prepadnutie 13. okrsku

Akční / Krimi / Thriller

USA, 1976, 91 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Seabeast
    *****

    Bomba! Masakr! No ty kokos! Omlouvám se za bujaré hýření superlativy, ale zde Carpenter předvedl, že je skutečné filmové eso! Ani jsem nečekal jaká hutno-atmosférická pecka to bude! Od postupné "nevinné" introdukce ovšem dojde na takovou zápletku, která doslova a do písmene zaboří do křesla a nepustí. Jinak než vypnout na konci nemá smysl. K budování napínavého příběhu je využito opravdu zajímavých charakterů a podnětů, které nevypočítavě zasahují do děje rychlostí té nejostřejší kulky. Na akčních snímcích si moc nepotrpím, ale Přepadení 13. okrsku byl pro hlavní hrdiny a padouchy, co musí spolupracovat navzájem, tvrdý boj o holý život. Policejní stanice je terčem vychytralé krvelačné a nezastavitelné hordy, která ji vytrvale obléhá. Jedná se v přeneseném slova smyslu o "středověkou bitvu o pevnost". Scénář s dialogy je plný taky zajímavých hříček, jenž nemají vyloženě slabého nebo nudného místa. Ač jsem neviděl celou filmografii mistra Carpentera troufám si tvrdit, že se řadí mezi jeho nejvydařenější kousky. Rozhodně to po tomto zážitku musím napravit.(16.1.2018)

  • JohnMiller
    ****

    Parádny exploitation Johna Carpentera. Ten jeho režisérsky rukopis by som som spoznal aj keby som nevedel o koho ide. Carpenterov štýl za málo peňazí veľa muziky ! Dej a atmosféra ma pohlcovala počas celého filmu nečakal som že ma to bude až tak baviť. Aj tentoraz sa mi potvrdilo že aj béčko pokiaľ je kvalitne , nápadito a srdcom natočené môže byť lepšie ako hociktoré 100 miliónové hollywoodske áčko. Dobre napísané postavy či už väzňov alebo policajtov ktorý pokiaľ chceli prežiť museli medzi sebou spolupracovať ma tiež bavili. Vonku číhala tma.... a mnoho gaunerov z arzenálom ako armáda a každá jedna zbraň mala tlmič. čo mi neprišlo až tak dobré ale nebolo to vyslovene zlé bol soundtrack ktorý si Carpenter zložil sám (aspoň ušetril na skladateľoch). Nachádza sa tu ešte zopár trefných hlášok nezabudnem napríklad na : "Look at that, two cops wishing me luck. I'm doomed !"(20.7.2013)

  • Dale
    ***

    Neviem, či som až taký náročný divák, ak očakávam od filmu aspoň elementárnu logiku. Carpenter to môže vysvetliť tým, že zdrogovaní členovia gangov konajú nelogicky, no počas toho obliehania ukázali, že pri tom občas aj rozmýšľali a plánovali, takže táto výhovorka neobstojí. Nedozvieme sa, prečo si vyhliadli práve zmrzlinárske auto (nejaká trauma z detstva?), ani prečo sa šéf bandy nechal tak amatérsky odbachnúť, ani prečo sa stovka ľudí snaží silou-mocou dostať do budovy, aj keď si idú po istú smrť. Nelogické konanie však máme aj na opačnej strane, z nebezpečného zločinca sa náhle stane správňak s morálnymi vlastnosťami, ktoré by mu mohlo závidieť 90% ľudí na planéte... Odhliadnuc od toho všetkého, ide o remeselne dobre zvládnutý film, takže u mňa čistý priemer.(3.12.2017)

  • choze
    ****

    Uprostřed nočního města vede hrstka spravedlivých tichou válku s krvelačným gangem o opuštěnou policejní stanici. Po svém studentském celovečerním debutu DARK STAR, dostal Carpenter nabídku natočit si levný film podle svého gusta, neměl ale prachy na dobový western a tak natočil (za pouhých 100 000 dolarů a 20 dnů) moderní variaci na RIO BRAVO svého oblíbence Howarda Hawkse. Zatímco u amerických diváků a kritiků film prošuměl, v Evropě se z něj stal hit a nakonec se mu dostalo uznání i v jeho domovině, kde je považován za jeden z nejlepších exploatačních filmů a v roce 2005 se dočkal remaku. Hned druhý Carpenterův film představuje esenci jeho stylu - jednoduchý scénář se sympatickými postavami (v čele s cool antihrdinou), zábavnými dialogy a sedmdesátkově syrová, těžká a bezvýchodná atmosféra, k níž mocně přispívá Carpenterův hypnotický a znepokojivý elektronický soundtrack. Přestřelky jsou sice natočeny staticky a odlidštění obléhači při nich lezou obléhaným před ústí hlavně jako dobytek na porážku (za oboje dávám hvězdu dolů), ale napětí by se dalo krájet a na scénu s holčičkou nebo závěrečné cool vynoření se přeživších hrdinů z kouře nezapomenete. Tři roky po OKRSKU vzniklo druhé kultovní gangové béčko 70. let WARRIORS podobně westernově laděného Waltera Hilla, které také operuje s hrozbou možného spojení nebezpečných gangů (pro změnu na východním pobřeží), a na začátku 80. let se Carpenter k podobné látce vrátil v ÚTĚKU Z NEW YORKU. A v roce 2005 přišel solidní remake.(24.1.2007)

  • SeBig
    ****

    Bachaři a zločinci se spojí v policejní stanici, která je obklopená gangem nelítostných, krvežíznivých, pomstichtivých parchantů. Rasej se tam za doprovodu parádní hudby mistra J. Carpentera, příběh jednoduchý, drsný, herecký výkony nic moc jedinej kdo by stál za zmínku je Darwin Joston, který to zahrál perfektně drsně a připomínal trochu Josepha Pilato. Parádička. Kvalita je taky libová a mohlo to mít klidně delší stopáž.(12.7.2017)

  • - Režisér filmu John Carpenter se ve filmu objeví jako jeden z členů gangu, který se snaží vlézt do policejní stanice oknem. (pUnck)

  • - Film byl natočen během 20 dní. (pUnck)

  • - Příběh o tom, jak ho jeho otec poslal v šesti letech na policejní stanici se vzkazem, který vypráví Ethan Bishop je skutečný příběh Alfreda Hitchcocka. Hitchcock ho řekl Francois Truffautovi v jeho knize "Hitchcock". (pUnck)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace