Reklama

Reklama

Romasanta: Hon na vlkodlaka

  • Španělsko Romasanta (více)

Příběh natočený podle skutečné události. V polovině 19. století docházelo ve Španělsku k sérii dlouho neobjasněných bestiálních vražd. Desítky obětí byly doslova rozsápány, znetvořeny a byl jim odstraněn podkožní tuk. Nikdo netušil, z jakého důvodu se tak děje. Šířily se pověsti o vlkodlakovi, který je ve dne spořádaným člověkem. V jedné vesnici se náhle objevuje muž jménem Miquel Romasanta. Tento film byl natočen podle skutečných událostí tak, jak byly zaznamenány v soudních spisech té doby. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (49)

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Velice zvláštně podaný "vlkodlačí" příběh, plynně (i když to, pravda, občas drhne) přebíhající z historického dramatu do krimi, následně romance, aby se nezapomělo na soudně-lékařské drama. Scénáristé tento příběh založený na skutečných událostech prostě patlají hlava nehlava, což mu dost ubírá na kvalitách. Velká škoda, protože film obsahuje spoustu zajímavých věcí - je to první film, v němž se člověk nemění ve vlka, ale vlk v člověka (a samotná scéna proměny je po technické stránce velice povedená, nápaditá a vcelku originální). Julian Sands je sice trochu suchší, ale ksichty pro svou roli háže dobré, Elsa Pataky je bez debat, má to docela dobrou kameru, historického ducha a výborné scény pokaždé, když se v nich objeví malý ptáček (skvělé). V konečném důsledku velmi rozpačitý film. Nečekejte vlkodlačí horror, budete zklamáni, pokud vás baví historické krimi drama, můžete být i spokojeni. 2,5* ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Být devátým synem není žádné terno, což by jistě mohl potvrdit Manuel Blanco Romasanta (méně než jindy charismatický Julian Sands). Ve skutečnosti byl Romasanta z pěti dětí a z třinácti přiznaných vražd mu jich uznali devět.... Jinak podle folkloru španělské Galicie se mohl stát vlkodlakem sedmý syn. Tolik k číslům. Romasanta měl neujasněnou sexualitu, vraždil a vyráběl mýdla z lidského tuku. Pro film se ale hodil lépe vysoký urostlý muž, který neměl problém svést jakoukoliv ženu. Historické drama s nádechem hororu má místy působivou vizuální složku, přízračnou atmosféru, kopici znetvořených mrtvol a vcelku vydařenou scénu transformace. Zuřiví vlci, hořící kočár řítící se lesem a poslední let malého pěvce patří mezi nejpůsobivější scény. Půvabná Elsa Patakyová se neváhá předvést v plné kráse. Ač se nejedná o klasický vlkodlačí film, své kouzlo má. Hodnocení z dřívější doby ponechávám. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Plakát dával na vědomí, že se bude jednat o Bratrstvo vlků ve španělském plášti. To se do určité míry potvrdilo, nicméně za svým francouzským bratříčkem zůstává toto zpracování přeci jen trochu pozadu. Abych to řekl na rovinu, moc se tady kecalo a akce veskrze žádná. A pokud na ní došlo, bylo vše poněkud zmatené. A přitom téma bylo víc než zajímavé a fascinující už tím, že film byl natočen podle skutečného příběhu. Bohužel to nevyšlo jak herecky (nepřesvědčil mě ani Sands), tak scénáristicky či režisérsky. Jako celkem významné plus bych viděl kameru a za tu dávám 30 % SPOILER - Romasanta byl popraven garrotou, což je v rozporu s tím, jak jeho konec film popisuje. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tento horor (?) svojím prístupom k látke ( avšak nie až tak veľkolepým a akčným ,) v mnohom pripomína francúzsku pecku BRATSTVO VLKOV. Romantickou atmosférou 19. storočia a skôr detektívnym, ako strašidelným príbehom. A na počudovanie to u mňa zafungovalo. Snáď málokedy nečakám od vlkodlačieho snímku ( a dupľom od producenta Briana Yuznu ) záplavu gore a brutality. A to je pre tento film, dosť veľká chvála. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Tak a máme tu další filmu, který byl údajně natočený podle skutečných událostí. Popravdě jsem se o tento případ předtím nikdy nezajímal, takže nemůžu porovnat, jak se tvůrci filmu drželi historických fakt. K dobru jim však musím přičíst hlavně to, že se rozhodli ponechat jméno ústřední postavy. Co se však týče kvality filmu, tak tady jsem i po druhém shlédnutí, zůstal dost skeptický. Nemám moc rád, když se do hororu míchá i romantický podtext, takže s tímto byl u mě jeden z tvůrců REC dost na štíru. Nicméně musím říci, že napodruhé se mi to líbilo přece jenom o trochu více, nežli minule. Dokázal jsem přistoupit na onu (ne)hororovou hru, kdy se tu sice objeví několik prvků, které určitě stojí za povšimnutí (přeměna z vlka do lidské podoby, rádoby rozsápané mrtvoly) – bohužel mnoho důležitého se odehrávalo spíše za kamerou. Takže jsem se stejně cítil dost ošizený. Nicméně Romasanta se stejně spíše podobá potemnělé detektivce či historickému dramatu a tady už si tvůrci vedli o trochu lépe. Atmosféra má místy docela slušné grády, nicméně takových světlejších záchvěvů je tu opravdu jen několik. Spíše mě tempo příběhu místy dost uspávalo a jediné, co mě drželo při životě, byla „božská“ Elsa Pataky. Tahle ženská mě dokáže pokaždé pěkně rozohnit a to se nemusí ani svlékat ( i když kdo by se za takový bonus zlobil, že…). 40% ()

Galerie (47)

Zajímavosti (7)

  • Výpověď Manuela Blanca Romasanty u soudu v Allariz - „Poprvé jsem se proměnil na hoře Couso. Potkal jsem dva velké vlky s divokým vzezřením. Náhle jsem spadl na zem, začal jsem pociťovat třas, válel jsem se a třikrát se nekontrolovatelně otočil a během několika málo vteřin jsem sám byl vlkem. Pět dní jsem strávil ve společnosti těch dvou dalších vlků, než jsem se vrátil zpět do lidské podoby a získal zpět své lidské tělo. To, které nyní vidíte, pane soudce. Ti druzí dva vlci, co přišli se mnou, se také proměnili v lidi. Byli to dva muži z Valencie. Jeden se jmenoval Antonio, druhý Don Genaro a jako já oba trpěli stejným prokletím. Dlouho jsme s Antoniem a donem Genarem vyráželi ve vlčí podobě na lov. Napadli jsme a sežrali několik lidí, protože jsme měli hlad." (bassator)
  • Soudní řízení, jež vešlo ve známost jako „Případ vlčího muže“, trvalo přibližně rok. Obžalovaný byl obviněn z únosů a vražd žen a dětí, které, poté co je obelhal či jinak oklamal, zbavil tělesného tuku a ten následně prodával. Během soudního procesu prohlašoval, že je obětí kouzla čarodějnice, která ho (podle něj) nechávala každý úplněk přeměnit ve vlka a vraždit lidi a trhat jejich těla v tmavých lesích, což způsobovala pradávná touha po krvi. (bassator)
  • Námětem tohoto filmu jsou soudní spisy o Manuelu Blancu Romasantovi (1809–1863). Je to první zdokumentovaný případ lykantropie (odkazuje se na duševní nemoc, ne mytologické bytí). U španělského soudu byl případ veden pod č. 1778: „příčina Wolfman“ – SOUD Allariz (Orense). (bassator)

Reklama

Reklama