Reklama

Reklama

Smršť

Trailer 1

Hlavním hrdinou filmu Smršť je forenzní psycholog Martin Lang (Tomáš Maštalír), který přijíždí spolu s manželkou Pawlou (Anna Geislerová) do lázní v horách. Daleko od civilizace si chtějí odpočinout a zkusit zachránit vztah. Procházejí vážnou partnerskou krizí, která pramení z hluboko ukrytého traumatu, a tento pobyt je pro ně ultimátem – buď svoje problémy překonají, anebo se každý vydá vlastní cestou. Koloběh rutinních dní však naruší příchod tajemné zásilky – balíku s důkazním materiálem z vyšetřování tragického případu. Odesílatelem je Langův kolega psycholog. Ten od něj potřebuje pomoc v případě známém jako „jízda smrti“, na jehož konci byli čtyři mrtví. Lang se zpočátku zdráhá, ale postupně podlehne neznámé síle, která ho k tragické události přitahuje. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (133)

peetrejr 

všechny recenze uživatele

Už pri prvom zábere na auto som mal v hlave Shining. Film, ktorý si zobral zo Shiningu to dobré, pridal trošku Lyncha a slovenské prostredie. Skvelé. Peter Bebjak odviedol úžasnú prácu a vytvoril dokonalý thriller a dovolil by som si povedať, že miestami až horor. Maštalír je overrated, ale podľa mňa tu to pekelne dobre zahral. Fakt som bol prekvapený. No a Eva Máziková bola len čerešničkou na torte. Dokonalo sa hodila do filmu. Najlepšie bolo, že by ste už zo samotného začiatku tušili, že niečo nie je v poriadku. Ako film postupoval som sa v tom utvrdzoval. Bolo to veľmi pútavé a sedel som ako prikovaný k sedadlu. Som extrémne prekvapený a nadšený, že stále u nás vznikajú kvalitné filmy, za ktoré sa nemusím hanbiť. Len je to skôr výnimočné. Pretože vieme ako vyzerá momentálna Slovenská kinematografia. ()

Azhila 

všechny recenze uživatele

V prvom rade to hodnotenie v podpriemerných číslach je nepochopiteľné a vcelku tristné. Chápem, že pomalé tempo je pre jedincov odchovaných na super rýchlych strihoch asi niečo náročné. Ale každý Čech či Slovák by mal vedieť, že atmosferické filmy sa u nás skrátka netočia. Bebjak je špička vo svojom remesle a aj napriek, podľa mňa mimoriadne nezaujímavej predlohy,  dokáže vykúzliť nevšedný film. Herecké výkony sú tip top, hudba je trefná a originálna a štylisticky je to mimoriadné. Obrazy partnera Andreja Dúbravského ma pobavili (tiež chápem, že väčšina to asi neocení, to je len taký easter egg pre fajnšmekrov) a sem tam sa tam ocitol aj nejaký ten vtípek na odľahčenie (čo je niečo nevídané, hlavne v československom kontexte, kde sa filmy buď berú až príliš vážne - najmä detektívky, alebo sú tak absolútne nevtipné, že z toho "se mi dělá mdlo"). Eva Máziková a thriller to je proste ono! Áno, scénar obsahuje klišé prvky, ba niekedy až nelogické (snímanie podozrivého z troch strán...), ale ako každý správny thriller aj tento vzbudzuje napätie, mätie, desí a na konci až mrazí (pretože ak odhliadnete od nadprirodzených javov, jedná sa vlastne o pochmúrnu drámu manželov, ktorí sa zúfalo snažia nájsť si cestu späť k sebe a k radosti zo života, avšak márne. Česká tvorba (najmä v oblasti thrillerov) už roky neprináša nič nové, naopak tá slovenská sa aspoň snaží (nesmieme zabúdať na skvelú Nvotovú). Prestaňme "hejtiť" všetko československé a začnime oceňovať to, čo si to zaslúži. *drop mic ()

Reklama

verbal odpad!

všechny recenze uživatele

Peťko už několikrát přesvědčil, že je velmi kulantní režisér. A tak je trochu škoda, že se neustále sveřepě angažuje v audiovizualizacích přitroublých a extrémně nudných Karikových pseudookultních, pseudoesoterických a pseudofilosofických sraček, bez Trhlin ve vkusu čtitelných leda tak prdelí, ovšem i to s hrozbou rakoviny konečníku z tiskařské černi. Sraček, které by bezradně protekly mezi prsty i třeba takovému Finčrovi. A tak, ač se Peťka všemožně snažil uplést z těch hoven alespoň trochu zapráskatelný Osvícený bič, podporovaný solidními výkony jako vždy nesympatické Áni i v súčasnosti asi najväčšieho čehunského kolaboranta Maštalíže, je výsledkem dvouhodinová plytká, transcendentní a plíživá otrava filmem o bezkozé Galslerce a fučivé bábě, ústící do hajzlu, sice s několika málo působivými scénami, které však na neumětelských výkalech postavený celek ze žumpy nevytáhnou, a finální kompozice neunudí xmrti snad jen pár mentálně atrofovaných Čáryfucků z Karikova funklubíku či tu tolik elitní hrstku wykydpedicky vzdělaných kinderpsychologů. „Soryako, Peťko,“ ako by povedala ta vaša importovaná maďarská nenažratá kreatúra, „ale takto motýle nezdrapíš“! ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Geislerová a Maštalír jako manželé v lázních, kdy ona má nádor, on depku a oboum zemřel syn a on do toho řeší jako forenzní psycholog případ vraždy. A ještě fouká vítr a na konci je to takový guláš, který popře vše do té doby co je realita a vlastní psychická projekce. Hodně těžký film, který má určitě technické a herecké kvality, ale mám pocit, že vznikl jen proto, aby Bebjak s ním soutěžil na festivalu psycho filmů. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Po nepříliš pozitivních recenzích příjemné překvapení. Pointa sice nikterak originální, přesto mě navzdory roztroušeným vodítkům nenapadla. Vizuálně podmanivé, podzim a poloprázdné lázeňské středisko zkrátka funguje. Převod Karikova specifického stylu na velké plátno se podařil lépe, než bych čekal, že je možné. A to Smršť zrovna nepatří k jeho nejlepším zářezům, proto možná i dobře, že film je spíš něco jako sequel. A že na konci zůstává pár nejasností? Sere pes. Fajn kinozážitek. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (5)

  • Anna Geislerová povedala, že bola fascinovaná organizovanosťou natáčania, keď všetko podľa nej prebehlo veľmi príjemne a perfektne pripravené za len 16 až 18 dní. (Arsenal83)
  • Anna Geislerová sa o svojej role vyjadrila: "Tam to bolo veľmi jednoduché, všetko je v scenári. Jej sa stali hrozné veci, film je taký súčet všetkých zúfalstiev, zlyhaní v rôznych rovinách jej ženstva, materstva a tak ďalej. Niekedy naozaj nie je potrebné pri postave veľmi hľadať, iba vojsť do všetkého, čo v scenári je. Hovorila som si, že je až neuveriteľné, čím všetkým si prešla, no neskôr ako diváci pochopíme, čo všetko sa tam objavuje, akú symboliku majú jednotlivé momenty a prečo sa symbolika objavuje. Prepojí sa to spätne." (Arsenal83)

Reklama

Reklama