Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie o tom, že dopátrat se pravdy pomocí drbů a klepů je mimořádně náročné. Přímý přenos Pirandellovy komedie z Dejvického divadla k desátému výročí ČT art... Ponzovi jsou divní. Přistěhovali se nedávno, s nikým se nestýkají, a navíc ještě nikdo nikdy neviděl paní Ponzovou. Po městě se povídá, že jí manžel zakázal vycházet z domu a stýkat se s její matkou. Navíc ale není jasné, že jde skutečně o její matku. A v neposlední řadě se nabízí otázka, jestli pan Ponza nebo jeho tchýně nejsou šílení… Pirandellova víc než sto let stará hra zpochybňující v duchu filozofie relativismu existenci jediné pravdy i možnost jejího poznání získala v režii Michala Vajdičky aktuální téma a díky komediální nadsázce zaručeně každého pobaví. Vnímavější diváci se pak možná zamyslí nad podivnou posedlostí pitváním cizího soukromí a současným ignorováním blížící se celospolečenské katastrofy. (Česká televize)

(více)

Recenze (12)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Námět je mnoho let starý přesto má svou aktuálnost a díky sociálním sítím možná ještě větší, než v době svého vzniku. Pravda je, že pro mě bylo samotné téma těžce stravitelné, neboť od jisté doby razím směr, že se o nikoho cizího (ani v domě, v práci, v okolí) nestarám, jelikož mi do cizích věcí nic není a chci, aby se nikdo nestaral do mě. Doba, ač je však paradoxně lhostejnější, naopak doslova vybízí a nutí některé lidi čím dál častěji řešit své sousedy, příbuzné či kolegy. Vždyť nás k tomu nabádají i veřejná média a organizace: "Všímejte si okolí..." hlásají neustále. V tomto díle je vše ale postaveno ještě do větší absurdity, neboť Italové jsou známí svou družností a v době, kdy se děj odehrává byly v tomhle ohledu ještě přímočařejší než jsou dnes. Ostatně podobné postavy bychom našli i v našich prvorepublikových veselohrách ze 30. a 40. let. Byla holt taková doba, kdy se lidé o druhé zajímali až moc a leckterá pomluva, byť postavená na zcela pomýlených základech mohla člověku, zvláště pak třeba i dívkám, zničit celý život. Dejvické divadlo je herecky zárukou kvality samo o sobě. Co jméno, to filmová a televizní hvězda. Na druhé straně je na můj vkus hra pořádně, jak už to u italského temperamentu bývá, ukřičená. Více než dvě hodiny jsou moc na to, abychom se dozvídali pořád totéž nebo spíš skoro nic. A zbývá tak jedině to, co uhrají herci sami. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Snad první kus, kdy jsem se s produkcí Dejvického divadla důkladně minul. To, co mělo být vtipné, se svou uřvaností, přehráváním a přestylizovaností stalo trapným. Rozuměl jsem každému třetímu slovu a z afektovanosti zúčastněných herců mi nebylo dobře. Pro mě omyl. A upřímně, té hvězdičkové nadílce se docela divím. Nevytáhl se ani autor hry, ani režie. Celkový dojem: 25 % za dejvický soubor. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Afektované kusy nemusím, ale tato brilantní karikatura se Dejvickému divadlu mimořádně vydařila! Perfektně vystavěné, výborná dramaturgie a s ohledem na kadenci, pohotová režie televizního přenosu. Za mě skvělé divadlo do našich domovů, které mě rychle vtáhlo a výborně pobavilo. Chybu neměl nikdo, jen mě mrzí (a to není nic proti Toničce Formanové), že pod černým závojem nestála Simona Babčáková. 😝 Lukáš Příkazký a Zdeňka Žádníková-Volencová skvělí a Lenka Krobotová, tož tak to je tajfun, vyloženě pavlačový! Fajné celé, tento kus řadím mezi své oblíbené evergreeny, vedle Tři holky jako květ, Poprvé vdaná a klasiku Hrdý Budžes. ()

Bush13 

všechny recenze uživatele

Jasně, divadlo na kameře nepředstavuje takový zážitek jako "živé a místní" diváctví, ale já jsem fanoušek "divadelních" filmů, takže mi to nevadí. Každý má svou pravdu je nesmírně vtipná hra s hyperaktuálním (a nadčasovým) tématem zásadního filosofického, dnes zároveň celospolečenského a neustále omílaného problému interpretace pravdy. Luigi Pirandello, pozdější fašista a držitel Nobelovy ceny za literaturu, zde trochu kráčí ve šlépějích starých italských bláznivých komedií. Ono by se tohle maloměšťáctví a nesnesitelné slepičí drbání (týká se rovnoměrně i mužů!) o věcech, do kterých nikomu nic není, dalo vztáhnout na lecjakou společnost a národnost, ale Itálie tomu dává ještě grotesknější temperamentní linku. Jaroslav Plesl naprosto exceluje, vypíchl bych ještě Ivana Trojana a Veroniku Khek Kubařovou, ať už za prefektovu opilost v prvním případě, nebo za Dininu superroztomilou a afektovanou "přitažlivost v hlouposti", na kterou jsem si vždy myslel, že se nechytám, v případě druhém. Ale byli dobří víceméně všichni. Divadelní přestávka připomínající interview ve fotbalovém poločase také pobavila. Navíc ukázala, že v DD panuje pravděpodobně fajn atmosféra. Přiznávám, jsou mi děsně sympatičtí a mám je léta strašně rád. Kéž by bylo jednodušší sehnat lístek na divadlo, které máte minutu od baráku. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Ukřičená, uječená iscenace s přehrávajícími (jindy dobrými) herci. Příliš vysoko hodnocené DD se tu nepředvedlo.(max.50%) ()

ŠpetaMarek 

všechny recenze uživatele

Situacni komedie plna random haluzi v primem prenosu opravdu pobavila a vstup CT ze zakulisi tomu dal tu spravnou tresnicku. Kdo vi, ten vi! ()

Anianna 

všechny recenze uživatele

Nevím proč, jestli tím balkónem nad řvoucí ulicí nebo tou neustálou gestikulací a křikem nebo snad obojím... mně to prostě živě připomínalo scény z italských filmů, kde Sofia Loren lomí rukama, pobíhá a lamentuje. A Veronika Khek Kubařová mi tu iluzi ještě svým výkonem orazítkovala. Nejen, že vypadala jako italská holka od vedle, jednoduchá a přímočará. Mně se pro tu živelnost a pavlačovost a taky pro nenucenou svůdnost moc líbila. Všichni zahráli skvěle, z Veroniky jsem ale nemohla spustit oči. Nedávám maximum, čekala jsem zajímavější rozuzlení. ()

Dawe2 odpad!

všechny recenze uživatele

Tohle nezachrání ani Dejvické divadlo, na tu debilní uječeninu se nedalo dívat. Jsou to páni a paní herečky, ty fakt hrát umí, ale tady to není nic platné. Škoda, asi to chtělo vybrat jinou hru. ()

Ironhead 

všechny recenze uživatele

Dejvické divadlo a jeho herce mám opravdu rád, ale tahle uječená až hysterická rádoby italská fraška mě nechytila vůbec. Pitvoření a ječení i kvalitních herců jeden přes druhého mě prostě nebaví. Za mě osobně tedy hodně slabý kus mého oblíbeného divadla. ()

mol1111 

všechny recenze uživatele

Strašně uječený, takže jestli je v tom ukryto nějaké geniální dílo, tak se ke mě přes ten jekot a řev nedostalo. ()

Reklama

Reklama