• Dale
    *

    Film mi pripadal, ako keby ho točil nejaký študent VŠMU a nie známa režisérka. Alebo skôr ako keby to bolo nejaké domáce video - scény s Bolívkovými ako ich rodinné domáce video a scény s naháčmi ako domáce video návštevníka nudapláže. Dúfam, že to bolo posledné dielo pani režisérky, lebo nechcem si predstaviť, čo by ešte mohlo po tomto nasledovať.(22.5.2003)

  • Anthony
    odpad!

    Nejvíc mi vadí, že se film tváří jako nějaké hlubokomyslné podobenství. Ve Filmovém přehledu se píše: "Chytilová opět využila atraktivního námětu k vyjádření mnoha filozofických, etických či morálních otázek." Opravdu? Já myslím, že tyhle kecy mají jen zakrýt, že vidíme film o ničem, navíc špatně natočený a často šíleně zahraný. Ještě ujde Polívka a Liška, ale co předvádí Vacek, Šteindler a naherci, to je odpornost.(18.7.2003)

  • Fingon
    **

    Trvalo dlouho, než se mi tenhle film podařilo sehnat, protože na DVD snad vůbec nevyšel a zaujal tak málo lidí, že i těch, kteří měli jeho kopii, bylo jako šafránu. Nakonec se mi to prostřednictvím soumara e-mule konečně podařilo... ale úsilí vynaložené na získání Vyhnání z ráje silně převyšovalo užitek, který jsem z toho měl. Vyhnání je s přehledem nejhorší film paní profesorky Chytilové, líbil se mi ještě míň než O něčem jiném - a to už je co říct, protože cinema verité nesnáším. Těžko říct, co dál napsat - banda nudistů se po sobě válí, do toho jediný slušný Polívka dělá co může a Liška se nám tu opět (poprvé) představuje v roli, kterou už známe sedm let.(4.6.2008)

  • Adman
    *

    Tohle taky ne. Jestli jde o to, že když jsou tam všichni herci nazí, tak se má divák vzrušit a hned dávat za film lepší hodnocení =o], tak to fakt nevím. Tohle je takový lepší český odpad, bych řekl. Bolek Polívka se nám tu snaží točim film, ale nevím co tu s ním je, jestli se jely záběry na jedno jetí, každoádně Bolek tady neskutečně přehrává. Celé je to tak nepřirozené, nemá to pořádně nápad. Co jako že chce někdo točit film s nahejma lidma na pláži - to ať se na mě Věra nezlobí, ale tohle opravdu nestačí.(24.7.2007)

  • sportovec
    ****

    IIuze, se kterými vstupovala naše země do posledního desetiletí XX. století, byly až dětinské. Ze sloganů touhy se poměrně rychle stal ring, v němž rozhodčí měl jedinou povinnost: sankcionovat výběrově založené porušování pravidel a bránit jejich následným trestáním. Z počátečních řečí o potřebě hlubokých myšlenek se postupně vyvíjela stále hořčí a hlubší deziluze, proslulá havlovská "blbá nálada". Z tohoto pohledu lze VYHNÁNÍ Z RÁJE chápat jako alegorii, skutečné zobrazení skutečné odvrácené tváře našich dnů. Natáčení ambiciózně pojatého klubového filmu, který je tak trochu teatrum mundi této země, plně zrcadlí zhnusení asi nejen své autorky a obou scénáristů. Passolini, jehož kritika hnusu postupně přerostla v uhranutí zrůdnostmi a chorobností, je asi to jméno, které vytane na mysli při sledování VYHNÁNÍ. Zdá-li se někomu, že hovadné zobrazení natáčení hovadného filmu je mrhaní penězi producentů i časem filmového diváka, je nutno upozornit na seriálovou "špagetovou" úlitbu nejrůznějších ULIC, ORDINACÍ V RŮŽOVÉ ZAHRADĚ či reality show. Zobrazení a postižení hodnotové i idské bezvýchodnosti doby - pokud to byl skutečný Chytilové záměr - vlastně ani nevyžadovalo plnohodnotné herectví; protagonisté filmu se se svými kreacemi nejlépe vyrovnali záměrně topornými výkony, v nichž jim namnoze stačilo hrát sebe samy. Nad rámec takto pojatého kopíráku určitě dosáhli alespoň někteří z nich (Polívka, Steindler, Poullainová, Pitínský hrající sebe sama). Rozporuplné přijetí filmu za těchto okolností nemůže překvapit. Stejně tak je pravdou, že se ve VYHNÁNÍ dosaženou úrovní Chytilová svým zralým dílům sedmdesátých a osmdesátých let (KOPYTEM SEM, KOPYTEM TAM, PANELSTORY) v nejlepším případě jen přiblížila. Jako kdyby i tato autorská režisérka propadla chmurám a obavám naší doby natolik, že jimi i jí byla pohlcena a jen příležitostně v případě zvláště hlubokého místa (platí to o pasážích s klasickou hudbu) tento urputně až umanutě hájený prostor znovu a znovu klopotně dobývá s velmi proměnlivým zdarem. Snad právě proto pohled Chytilové proniká za kulisy do zákulisí, do prostředí, v němž pozlátko neobyčejně rychle opadává, a pod vznosnou klenbou za několika dveřmi zavřených prostor prolíná skutečné poznání. Poznání drsného primitivismu, neurčité směsi současné touhy po kasovním zisku i hlubokých myšlenkách v módně "adrenalínovém" balení. V tomto ohledu dílo, které při prvoplánovém sledování spíše odpuzuje svým vnějškovým diletantismem, ale při bedlivějším sledování naznačuje poměrně jednoznačně svou skutečnou, právě popsanou ambici, dosahuje zřetelně výš než většina české filmové polistopadové produkce.(9.3.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace