• troufalka
    *

    Věra Chytilová je mi sympatická jako osobnost, ale její tvorba se vlní na jiné vlnové délce. Proto jen velice nerada hodnotím její filmy. I zde se objevují zajímavé momenty, ale jako celek neshledávám pro svou osobu žádný velký přínos. Spojení herců a neherců budí spíš pocit trapnosti a hluchým míst. Objevující se výtvarné obrazy a náhledy do lidské duše nedokáží bohužel tyto zápory vyvážit.(24.8.2015)

  • fmash
    ***

    Nedovedu dost dobře odhadnout, co měla Chytilová v úmyslu, když točila Vyhnání z ráje, ale nepochybně se nechystala na konformní film. Což zjevně dodržela. Snad je to v mém případě přání otcem myšlenky, ale vnímal jsem tento značně pokleslý snímek jako parodii surrealistických filmů šedesátých let, satiru na dnešní (nejen filmařské) poměry, a ta podivná až přezíravá neučesanost na mě působila osvěživě.         Bohužel některé scény byly příliš polopatické až klišoidní (svalovci nad nemrcouchem), některé zbytečně křečovité a toho přehrávání (mj. Vacek) bylo na můj vkus příliš. Buďsi to klidně bylo záměrem (zdali), ale to jsem už nepobral. Celkově však tragické hodnocení na ČSFD považuji za hrubé nepochopení - ale možná je to pro tenhle film spíš pocta. „My tady letíme studeným vesmírem na malý kouli, a ty lidi si to vůbec neuvědomujou.“ (tak nějak)(4.8.2010)

  • ad-k
    odpad!

    Věru Chytilovou příliš v lásce nemám, a to nejen pro její rázná feministická prohlášení (nic proti emancipaci žen), ale právě pro takové patvory jako je Vyhnání z ráje (vůbec ta porevoluční plejáda filmů zdá se mi lehce pofidérní...). Nevím kam to má odkazovat, jest-li do Itálie, Francie, jest-li do takého či makového uměleckého projevu a směru - ale pardón! Gomora bez vkusu. 0%(12.2.2007)

  • Pirabin
    ***

    Ten film je neskutečně nekomfortní. Nemá silnější dějovou linii, přestože dějové linie jsou tam hned tři. Navíc všechny tyhle linie nevypráví příběh, ale prostě nosí jednotlivé Chytilovské motivy příběhu: "Proč tvůj syn kope?" "Jen ho nech ať kope. Všichni bychom se měli naučit kopat." "Kdybychom kopali všichni, tak se ukopem." Stejně tak postavy jsou spíš nositelé jednotlivých motivů a myšlenek, což společně s absencí silnější linky vytváří to, že ty motivy nefungují vedle sebe.Faunovo velmi pozdní odpoledne těch motivů má taky spoustu, ale jednotná silná linka nám o ně udržuje zájem, tady v nás nemá co udržovat zájem o postavy a motivy, které se okolo nich vyskytují. Zájem se díky třem liniím, z nichž se linie A prolíná s linií B, z nichž linie B a C se odehrává jakožto film ve filmu linie A. O tom, že ten film je obsahově chvílema hnusnej se nedá diskutovat, k čemuž se režisérka IMHO vyjádřila prostřednictvím jedné z postav: "Ona se bojí říct prdel? Ona je nahatá a bojí se říct prdel?". Něco jinýho je kamera. Já chápu obsahovej hnus a chápu, že ta kamera ho má umocňovat, ale tohle jsou přesně ty věci, co odlákávají diváka od docela zajímavých motiv. Navíc vše zabíjí dvouhodinová stopáž. Takže ve zkratce: Je to moc dlouhý, hnusný a lyrický, ale není to špatný.(31.5.2014)

  • garmon
    *****

    Je nepochopitelné, jak jsou "recenzenti" tohoto filmu krátkozrací. Jedná se bezesporu o umělecky (obrazově, výpovědí) nejambicióznější porevoluční dílo režisérky. Je to Kurvahošigutntag pro intelektuály. Nehledě na precizní subverzivnost scénáře (strukturou podobné Epidemic od Triera), nádherná je kamera, úžasné jsou záběry digitálem podmalovávané Mahlerem, je zde tolik vizuální něhy filmové babičky k malým dětem, ke kráse i škaredosti lidského těla, je zde intelektuální dědictví její hippie generace. Pro mne velmi silný večer, na který budu dlouho vzpomínat. Myslím si, že v nepochopení jde o analogii k Němcovu Jméno kódu: Rubín. Ještě, že je to jedno-).(26.10.2010)