• maarr
    *****

    Velice půvabná veselohra, Vlasta Burian je opět neodolatelný, jeho role popleteného docenta botaniky je vynikající. Tento film řadím k Burianovým nejlepším, jeho postava je vyzrálejší, civilnější, charakternější než jak jsme zvyklí z jeho počátečních veseloher, přesto neztratil nic na svém nezapomenutelném humoru, naopak tímto svým výkonem postavu ještě povýšil. Zajímavé je, že Burian se objeví asi až po deseti minutách filmu, i z toho plyne, že větší prostor dostali i ostatní herci, opět výborný Jaroslav Marvan a jeho Morfeus, či Čeněk Šlégl jako baron Zamrzlík či Studený? Na teplotě nezáleží. Světla Svozilová předvedla, že je zdatnou herečkou. Marie Blažková v roli hospodyně byla též velmi dobrá. Osobně mě ještě zaujala postava Stanislava Neumanna, který hrál vrátného v divadle a ředitel divadla v podání Ladislava Hemmera. Inu coby člověk neudělal.. Pro padesát tisíc.(31.7.2009)

  • Bernhardiner
    ****

    Jak je mnohdy u komedií Vlasty Buriána zvykem, scénáristé vsadili vše na jeho herecký um a zbytek je tradičně trochu slabší. Ale nezoufejme, zápletka je originální a Vlasty je všude plno. Na to, že v prvorepublikových filmech se vyskytují nudné pasáže - třeba jako většina scén z divadla - si holt člověk musí zvyknout. 80%(12.12.2015)

  • D.Moore
    *****

    "Milostivá paní zemřela žehem a mytologii tu nevedem!" Tak jsem konečně viděl Provdám svou ženu a jsem z toho filmu upřímně nadšený. Vlasta Burian nesleze z plátna, zápletka je ohromně roztomilá a všechny ty záměnné situace do nejmenšího detailu promyšlené (neustálé míjení se profesora Ducánka a ředitele Merhauta nemá chybu), zkrátka komedie jako řemen. Burian v trochu nezvyklé, ale neodolatelně roztržité poloze, k tomu ten nejhvězdnější možný ansámbl včetně nejkrásnější z nejkrásnějších Zity Kabátové. Stoprocentní spokojenost.(31.12.2013)

  • sportovec
    ****

    Pravidlo zpravidla s Burianem stojících a padajících filmů jakoby tu bylo zcela prolomeno. Zřejmě erbovní kus reperoáru Burianova divadla je zdařile převeden do filmové podoby, v níž si režie podává ruku se scénáristy i hereckými protagonisty. Burian je tradičně skvělý, na výši svých úkolů jsou však i ostatní: Marvan, Kabátová, Svozilová, Romanová, Šlégl (jehož výkon voní "kocharovštinou" Burianova barona Prášila), Ferbasová a ve svých drobných úlohách si neméně zdatně vedou i Filipovský, Nedbal, Neumann a věčný herec malých rolí Trégl. Prvorepublikové zapomnění bylo určitě účinnou náplastí i pro dobové publikum, které ještě nepřekonalo šok z tíhy perzekuce druhé heydrichiády, a právě prožívalo těžkou depresi z nacistických úspěchů na blízkovýchodní i východní frontě. Úsměvná, nápady i gagy hýřící salónní veselohra patří určitě k tomu nejlepšímu z Burianova i Cikánova odkazu.(16.4.2008)

  • Zloděj kol
    *****

    Film balancující mezi operetou a crazy-komedií, aniž by dodržoval žánrová pravidla aspoň jednoho z nich. Představitelé menších rolí občas zaujmou více než hlavní představitel. Ale přesto je zde jedna příjemná změna, vedle Buriana zde mají rovnocennou příležitost ženské partnerky (Svozilová, Kabátová, Blažková), naopak Věře Ferbasové už definitivně odzvonila éra falešných kočiček, žabců a dcerušek k pohledání. Oproti veskrze trapnému pokusu o partnerství s Anny Ondrákovou (On a jeho sestra) Burian dokázal, že v přítomnosti hereček se nemusí cítit až tak nejistý. Celkově by to možná na tak vysoké hodnocení nebylo, ale chtěl bych tímto způsobem odlišit tento snímek od jiných spoluprací Buriana a Cikána - Hrdinný kapitán Korkorán a Muž v povětří.(9.7.2003)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace