Režie:
Ulu GrosbardScénář:
Stephen SchiffKamera:
Stephen GoldblattHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Michelle Pfeiffer, Treat Williams, Whoopi Goldberg, Jonathan Jackson, Scott W. Mckinlay, Ryan Merriman, Brenda Strong, Alexa PenaVega, Tony Musante (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V roce 1988 měla Beth Cappadora všechno, co si žena může od života přát. Práci úspěšné fotografky, která ji bavila, hezký dům, spokojené manželství s restauratérem Patem a tři děti – nerudného sedmiletého Vincenta, rozesmátého tříletého Bena a malinkou Kerry. Jenže pak se s dětmi vydá do Chicaga na sraz střední školy, a když je na okamžik nechá v přeplněné hotelové hale, aby se mohla zapsat, Ben zmizí. Policie se pustí do rozsáhlého pátrání, zapojí se televize a tisk, veškeré snahy jsou však marné. Po chlapci se nenajde ani stopa. Beth se nedokáže se ztrátou smířit a po návratu domů se zhroutí a propadne do hluboké deprese. Trvá devět let, než se rodina z tragické ztráty alespoň trochu vzpamatuje. Beth s rodinou opustí Madison ve Wisconsinu a přestěhuje se do Chicaga. Pat se chystá s otcem otevřít restauraci, Beth znovu začne pracovat. Když už se zdá, že se dokázala se ztrátou vyrovnat, zazvoní u dveří kluk ze sousedství a nabídne se, že poseká trávník. Představí se jako Sam, šokovaná Beth je však přesvědčena, že vidí ztraceného Bena. (TV Nova)
(více)Recenze (62)
Návrat ztraceného syna není vždy úplně šťastnou událostí. Kor když se tak stane po devíti letech a on si na vás nepamatuje. Pak se může stát, že vám to relativně fungující rodinu poněkud rozhárá a sám nalezenec na tom také není zrovna nejlépe. A teď co s tím? Celkem důstojně zpracované se solidním obsazením, ale na mě tu bylo moc objímání, slz a emocí vůbec. Jasně, tenhle příběh se nedal zpracovat bez citových výlevů, ale trošku ubrat by v tomto případě neškodilo. Jeden z mála filmů, kde mi Whoopi Goldberg nelezla na nervy. 60% ()
Složitě rozehraná story má jeden nesporný problém. Ať už skončí jakkoli, nikdy to nebude to správné uzavření. Nahozená problematika ztráty a znovunalezení dítěte je totiž natolik mnohovrstvá, že ani v praktickém životě nemá skutečného řešení. Sentiment někdy pomáhá a někdy filmu škodí a tak tím nejlepším, co film krom zajímavé myšlenky nabízí, jsou herecké výkony... ()
Pomaly ako nedokončený a útržkový film a keďže je to podľa knihy, tak mám obavy či pán autor netrpel nejakými ťažkosťami s finalizáciou vecí, myšlienok a scén v jeho knihe. Alebo by to mohla byť chyba scenáristu? Príbeh dobrý, ale skáče sa z roviny na rovinu, vôbec sa nedáva extra priestor na emócie okrem šialeného kvílenia pani Pfeifferovej v jednej chvíli, nejde sa do hĺbky už len v tom, že a čo tá druhá strana? To vážne zoberieme otcovi chlapca a ten po rokoch len povie, tak čau, nebojuje, neslzí, nič. Len smútok sťaby labrador. Film/kniha nahodili tému, ale nevyťažili z nej veľa resp. nie toľko, čo mohli. A je to sakra vidieť. Ponúka len naivné zakončenie, kde si chlapec skáče, ako sa mu zachce, no a taká Goldbergová je tu použitá len vyslovenie agitačnej vety: som černoška a som lesba... Taká päsť na oko, ako keby Freeman povedal Pittovi vo filme Sedem, keď našli toho tlusťocha, že či nemá pri sebe análne kolíky a či mu ho nechce vyfajať. ()
ačkoliv tento film jsem viděla už několikrát, přesto se k němu ráda vracím, příjemný děj, nebo spíše tragédie při ztrátě syna a znovu nalezení, psychologický rozbor rodiny, kdy se pomalu u této tragédie vzpamátovávají, ale nejvíc trpí nejstaršé syn, kdy cítí velkou vinu, což jsem nepochopila jeho matku, místo toho, aby mu byli oporou kašlali na něho. a zaobírali se sami sebou a jejich druhým synem, ztratil se, ale copak může někdo obvinovat druhého člověka? taková hloupost, Vždy za to může jen jeden člověk, ale nikdo více. Pfeiffer byla celkem dobrá, zahrála to dobře, i když ty emoce jsem ji moc nevěřila. ()
Dobře obsazený televizní film s bolestnou tématikou ztráty dítěte. Děj se prakticky zabývá pouze snahou rodiny vyrovnat se s obtížnou, tragickou situací, kdy po zmizení tříletého syna nemají ponětí, co se s ním stalo, zda je vůbec ještě naživu. Pátrání a policejní vyšetřování je na vedlejší koleji, tady jsou v hlavní roli nalomené vztahy a především utrpení matky, která se za vše cítí odpovědná. Objektivně je tohle slzodojné drama lehce nadprůměrné, ale zvláště za krásnou Michelle Pfeiffer mám chuť přihodit i čtvrtou hvězdičku... odolám. 67% ()
Galerie (56)
Photo © 1999 Columbia Pictures
Zajímavosti (7)
- Film mal pôvodne natočený koniec podľa knižnej predlohy a tento záver preferovala aj Michelle Pfeiffer, lenže testovacie publikum ho neprijalo a popísalo ho ako ponurý. To podnietilo štúdio, aby sa rozhodlo pre konvenčnejší šťastný koniec, čo malo za následok posunutie filmu z plánovaného jesenného vydania 1998 na jar 1999. (Arsenal83)
- Pre rolu Ben\Sama sa uvažovalo o Bradovi Renfrovi, ale túto rolu nakoniec dostal Ryan Merriman. (Arsenal83)
- Pre rolu Candy Bliss bola zvažovaná namiesto Whoopi Goldberg práve Oprah Winfrey, ktorá dostala knižný príbeh do pozornosti. (Arsenal83)
Reklama