Režie:
Iain SoftleyScénář:
Hossein AminiKamera:
Eduardo SerraHudba:
Edward ShearmurHrají:
Helena Bonham Carter, Linus Roache, Charlotte Rampling, Michael Gambon, Ben Miles, Alison Elliott, Elizabeth McGovern, Diana Kent, Alex Jennings (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Příběh Kate, která se pouští do intrik, a ty se jí nakonec vymknou z ruky. Když se seznámí se zcela osamělou, ale velmi bohatou Američankou Millie, ke všemu nevyléčitelně nemocnou, vymyslí krutý plán. Zahraje si na kuplířku a dá nemocnou ženu dohromady se svým přítelem Mortonem. Počítá s tím, že až její přítelkyně zemře, budou se mít konečně oba, ona i její milenec, z Milliina dědictví velmi dobře. Náhle však zjistí, že s city lidí lze jen těžko manipulovat... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (53)
Pro mě je film docela zklamáním. Čekal jsem konečně výborné romantické drama, ale výsledek je o něco horší. Atmosférou film jen oplývá - ať už se jedná o historickou či tu emocionální. Celkově je ale snímek neskutečně zdlouhavý a nudný, že z vás všechny ty skvělé pocity vyprchají a zůstane jen ruka před pusou, abyste nepohoršovali okolí zíváním... ()
The Wings of the Dove jsou adaptací stejnojmenného románu Henryho Jamese z roku 1902. Český překlad nemáme, takže domácí divák většinou reaguje jen na tuhle filmovou podobu. Nemusí to nutně vadit, pokud už víme, jaká témata a jaký styl je pro Jamese typický. Opět řeší nezáviděníhodnou situaci mladých lidí, kteří se o budoucnosti rozhodují podle možností svého finančního zajištění, což pomalu ničí jejich vzájemný vztah... A opět je tu okouzlení Američanů Itálií. Je skutečně přirozené (a velmi příjemné) sledovat v hlavní roli takového velkolepého románu Helenu Bonham Carterovou, protože ta už v té době měla zkušenosti s hrdinkami E. M. Forstera, Mary Shelley, W. Shakespeara i G. Orwella a byla v nejlepší formě. Secesní kostýmy a celková výprava jsou vynikající, psychologie realistická a je to neskutečná depka. ()
Po dlhšej dobe veľmi príjemné prekvapenie. A nečakané. Veď Helenu Bonham Carter som doteraz videl iba vo filmoch, ktoré ma nezaujali, zvyšok hercov, ani režiséra nepoznám, aj kombinácia lásky a intríg sa mi videla ako niečo, čo mi už veľa nového nemôže ponúknuť. A predsa film, o ktorom tu píšu, že bol nudný, ma tešil od začiatku do konca. Úžasná výprava, skvelá kamera a herecké výkony (obzvlášť oboch herečiek) vytvárali spolu s hudbou atmosféru, v ktorej sa odohrával príbeh, možno nie originálny, ale určite pútavý. Možno vyvstáva otázka, prečo som potom nedal plný počet hviezdičiek. Neznášam moralizovanie a v pozadí tohto filmu som ho predsa len cítil. ()
Velmi zajímavé drama s vynikající Helenou Bonham Carter. Také další herci a herečky jsou opravdu dobří, a vůbec celý film je prodchnut takovou zvláštní atmosférou, nejen tou historickou, nebo emocionální, ale je v něm ještě něco jiného, těžko se to popisuje. Rozhodně tenhle film stojí za vidění, hlavně pro milovníky historických kostýmních dramat s prvky romantiky (té je tady ale skutečně jen poskrovnu). ()
Nebolo to až také skvelé ako by som od filmu nominovaného na 4 Oscary očakával, ale bolo to v celku obstojné. Najmä scenár sa mi veľmi páčil, aj keď sa celý točil len okolo akéhosi milostného trojuholníku. Ale bolo tu množstvo pekných symbolov a vyznaní - len škoda, že tie vyznania boli vo väčšine prípadov len sladkými lžami na získanie Lásky. V jednom momente (cca v polke filmu) som mal pocit, že sa to celé zlomí a všetko sa razom otočí naruby - ale to som asi mal len nejakú fatamorgánu v mojej príliš živej predstavivosti. No za najväčší mínus považujem asi to, že film sa len veľmi pomaly rozbiehal a rovnako pomaly doznieval. Jadro príbehu odohrávajúceho sa na začiatku 20.storočia v nezameniteľnej atmosfére romantických Benátok bolo veľmi vydarené. ()
Galerie (38)
Photo © 1997 Miramax
Zajímavosti (18)
- Okrem Londýna sa film natáčal v Stevenage, Lutone, Cobhame, Sheppertone a Brentforde (Anglicko, Veľká Británia) a Benátkach (Taliansko). Obdobie nakrúcania trvalo od 3. júna do 23. augusta 1996. (Arsenal83)
- Iain Softley dal mestám zobrazeným vo filme metaforický význam. Londýn sa stal symbolom európskeho bohatstva, tradície a dobrých mravov, zatiaľ čo Benátky sa stali metaforou krásy, dekadencie a pominuteľnosti. (Arsenal83)
- Niektoré scény boli natočené na rovnakých miestach, kde Henry James napísal predlohu "Krídla vášne". (Arsenal83)
Reklama