Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Devatenáctiletá Marie Allen skončí v ženské věznici za ozbrojenou loupež, do které byla vmanipulována manželem, zabitým při činu. Máme zde hodnou ředitelku, která neúspěšně bojuje o prostředky na zlepšení věznice a zároveň se snaží zbavit sadistické bachařky. Ta prosperuje z prostředků bohatších vězenkyň, které si u ní kupují lepší zacházení. Marie se ve vězení sledem událostí mění z nevinné dívky na někoho, kým se stát nechtěla a hlavně neměla. Scenáristka Virginia Kellogg se kvůli výzkumu pro film nechala zavřít do vězení, čerpala tedy z vlastních zkušeností. (Ben Nevis)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (24)

PavelR 

všechny recenze uživatele

Americká justice měla ve zvyku dávat vysoké tresty i za relativně menší přečiny s tím, že po několika měsících (letech) probíhají jednání o podmínečném propuštění - s cílem posoudit, jak se vězni chovali, trochu je zdeptat a zjistit, jak si v takových krizových situacích vedou. Tahle byrokratická mašinerie semlela i na první pohled bílou ovečku Marie Allen a udělala z ní větší mrchu, než jsou ty vražedkyně okolo. Z dnešního pohledu je film trochu "soft", sadistickou dozorkyni (ve filmu zvanou matróna) si představuji trochu tvrdší, spíš byl masochismus dívat se na její styl mluvení a gesta "dámy". ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Říkala jsem si, že to bude jeden z těch černobílých filmů, u kterých se budu nudit, ale nakonec páni! Byla jsem překvapená, ze začátku to nevypadlo nic moc, ale nakonec jsem na to koukala s otevřenou pusou. Vývoj postavy, kterou si zahrála Elanor Parker byl neuvěřitelný. Z nevinné mladé slečny se stala životem zkoušená a tvrdá žena a ta změna hlasu! No úplně jsem koukala, navíc se mi hodně líbila postava, kterou si zahrála Hope Emerson, ta byla tak zkažená a ta role jí tak sedla na tělo. Takže jsem byla velmi mile překvapená. ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Ako väzenie dokáže byť školou života. Dnes možno ničím neprekvapí, ale na svoju dobu (prelom 40. a 50. rokov) musela byť pre nežnejšie pohlavie ženská väznica drsňačina. Nechýba síce klasická šablóna - nevina hlavnej predstaviteľky, jej šok z väznice, tyranizujúca bacharka, solidárne spoluväzenkyne a aj ten prerod naivky na drsňáčku, ale napriek tomu má príbeh svoju silu a dobrú dramatickú linku. Herecky síce iba priemer, ale ostatné veci to ťahajú. Napr. aj silná kritika väzeňského systému. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Filmy z väzenského prostredia mám v obľube, no zo ženských väzníc ich veľa nie je (mimo erotických). O to väčšia pecka je tento film, ktorý určite tiež slúžil ako inšpirácia pre Darabonta (minimálne pri prepúšťacom jednaní si na Shawshank určite spomeniete, ale tých spoločných myšlienok tu je viac). Nie je tu veľa drsných momentov, aké sa vyskytujú v iných väzenských filmoch a spoluväzenkyne sú komplet kladné postavy (ak prehliadneme, aké zločiny majú na triku), no to sú jediné slabiny tohto silného príbehu nevinnej dievčiny, z ktorej sa vďaka "väzenskej prevýchove" stane drsná žena schopná akéhokoľvek zločinu. A z Eleanor Parker mi padla sánka, toto bol oscarový výkon. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Dokonalá premena charakteru mladučkej ženy vo väzení je alfou a omegou celého filmu. Že obe polohy Eleanor Parker zvládla na výbornú, o tom niet pochýb a jej herecké kreácie sú ozdobou. Zdanlivo jednoduchý príbeh má v sebe neopakovateľné čaro reality, je vyrozprávaný sugestívnym spôsobom a tým sa dostáva bližšie k divákovi. S hudbou Max Steiner šetrí, ale keď zaznie, je to nádhera. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Vo filme sa objavil ranný príklad umiestňovania produktov, a to konkrétne na Snickers, Mason Mints a Life-Savers, ktoré sú jasne viditeľné, keď Harper (Hope Emerson) otvára zásuvku vo svojej izbe. (Scevola)
  • Za cieľom uskutočniť výskum pre film sa Virginia Kellogg nechala zavrieť do väzenia. To, čo spísala, sa viac ako na scenár podobalo na zborník všetkého, čo zažila vo väzení. Scenáristi z Warner Bros. potom na základe toho spravili scenár. (Scevola)

Reklama

Reklama