Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Doktorka Susan Wheeler (Genevieve Bujold) sa po smrti svojho najlepšieho priateľa v bostonskej nemocnici, kde vykonáva prax, rozhodne dopátrať, čo bolo príčinou jeho smrti. Zistí, že až príliš veľa hospitalizovaných mladých a zdravých ľudí upadá do kómy, z ktorej sa už nikdy nepreberú. Pri svojej snahe zistiť, prečo k tomu dochádza, naráža na nepochopenie svojich nadriadených i milenca, kolegu Marka Bellowsa (Michael Douglas), ktorý by nerád ohrozil svoju sľubnú kariéru

V poradí len druhá kniha s názvom Kóma a už bestseller od Robina Cooka bola predlohou pre tento film. (Yoss)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (101)

Rockerman 

všechny recenze uživatele

Dobře si pamatuji, když jsem viděl tento film poprvé. Bylo to v "Noční kině" na polském kanále TVP1. Tehdy to byl zážitek. Thriller jak Brno! Teprve teď, když jsem ho viděl podruhé vidím ty obrovské chyby, ty velmi nepravděpodobné scény a hodně zvolna probíhající děj. Jenže tehdy jsme neměli žádné srovnání s jinými podobnými filmy nebo jen málo. V kontextu s tou dobou se dá na to podívat i teď. Drama je to pořád silné, jen ty nelogické scény a střihy musíme prostě překousnout. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Vůbec nevadí, pokud hned v začátku pochopíte, oč běží. Naopak. Protože do poslední chvíle netušíte, jak příběh půvabné, leč tvrdohlavé Susan Wheeler SKONČÍ. P.S.: Pokaždé znovu a znovu mě fascinují zvídaví jedinci, kteří si žijí své vcelku všední, více či méně naplněné životy přesně do onoho přelomového okamžiku, kdy se v jejich blízkosti vyskytne něco podezřelého. I když nemají policejní výcvik ani žádnou jinou průpravu pro zvládání nebezpečných a fyzicky i psychicky náročných situací, pouštějí se obyčejně bez váhání a bez jakékoli podpory do pátrání na vlastní pěst, ačkoli jim přitom nejde o nic menšího než o život. Velice ráda bych je viděla v reálu, leč ve světě filmu právě nerozvážné počínání hrdinů-amatérů otevírá dveře té správně napínavé atmosféře, která vás postupně pohltí. ()

Reklama

Aelita 

všechny recenze uživatele

Medicína posílena vědou se tváří jako nové náboženství slibující spásu a majestátné katedrály nemocnic jsou zaplněny miliony věřících. Každý pokrok i každé náboženství si ale žádá obětí. Obchod s lidskými orgány ve velkém umožnila teprve moderní medicínská, počítačová a spojovací technika a to je jen malá část ledovce, který se skrývá pod hladinou úspěchů, které společnosti prezentuje medicínsko farmaceutické lobby.___ Atmosféra napětí ve starších hollywoodských filmech byla řádově působivější než ve filmech éry CGI (computer-generated imagery). Většina dnešních tvůrců thrillerů a hororů ignoruje princip fungování lidské psychiky – lidé se totiž nejvíce bojí nikoliv toho, co již vidí, ale toho, co je jim zatím utajeno, o čem jen tuší. Dobře o tom věděl Hitchcock, který klamal a vodil diváka za nos až do konce filmu. Je jedno kolikrát zkušený divák viděl dnes již kanonizované postupy pomalého budování děsivé hrůzy prostřednictvím utajení informací a drásání nervů hudbou, stejně se pokaždé nachytá, protože napětí vzniká samovolně čistě jako fyziologická reakce, kterou spouští část mozku zděděná od plazů, jež v jakýkoliv okamžik očekává náhlý útok šelmy. Dnešní polopatické předvádění hromad střev a potoků slizu a krve po jisté době otrkání vyvolává již jen hysterický smích nebo znechucení. ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Starší a kvalitnější předobraz "Smrtící léčby". Lékařka pátrá na vlastní pěst, aby odhalila příčinu, proč mladí pacienti bez zjevného důvodu často upadají do kómatu. I 30 let po natočení jde stále ještě o napínavou podívanou, kde dominuje Genevieve Bujold v roli umíněné lékařky a trochu prostoru dostává i mladý Michael Douglas jako její kariéristický kolega. Dříve pecka, dnes stále ještě slušný nadprůměr. 75% ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Výborný thriler z nemocničního prostředí. První půlka je poněkud nudná, ale jak po hlavní hrdince začne jít zabiják, děj se přesouvá do Jeffersonova institutu (tady to působilo poněkud scifoidně) až ke strhujícímu finále. Crichton umí perfektní sondu do lékařského prostředí a pointa toho co se tu děje je dostatečně hrůzostrašná. Jinak být hlavní hrdinkou, tak Douglase zabije za tu jeho nechápavost a nedůvěru. EDIT 2023: I po letech velice působivý thriler. Crichton byl určitě lepší spisovatel než režisér, ale tady zaválel. Mrazivý příběh o uvádění lidí do komatu s reálným vysvětlením toho kdo a proč, který v druhé půlce sází napínavé až infarktové scény s výbornou vyděšenou Bujoldovou. Umím si to moc dobře představit v českých reáliích. Jediná výtka je, že to napětí a mrazivost jdou trošku na úrok logiky. Hrdinku za celou dobu nenapadne zavolat policii a ten její přítel se chová jako totální nechápavý pitomec, který s ní jedná jako s s hysterkou i když právě utekla vrahovi. Silné 4* ponechávám. PS: První známější film film Douglase, který přeznamenal jeho thrilerovou specializaci, v mini roličkách se mihnou Selleck (mrtvola) a Ed Harris (mladý vlasatý! patolog). ()

Galerie (112)

Zajímavosti (2)

  • Pri lekárskej vizite v Jefferson Institute jasne vidno, že všetky pacientky majú odhalené prsia. Keď o pár minút neskôr prechádzajú cez miestnosť strážnici, pacientky majú prsia zahalené. V nasledujúcej scéne, keď strážnici hľadajú Susan Wheeler (Geneviève Bujold), ich majú opäť odhalené. (Jayem)

Reklama

Reklama