Nastala chyba při přehrávání videa.
  • EdaS
    **

    Jestli je pro někoho doslovnost kvalitou, jedná se o velmi kvalitní film. :o) Knížka má takový spád, že vcelku úspěšně dokáže při prvním čtení zamaskovat logické nesmysly a směšnost dějových zvratů, bohužel utahaný film nezakryje nic. Hanks i Tautou nemají co hrát a jsou velmi necharismatičtí, jediným oživením je McKellen, který sice přehrává, ale aspoň baví. Bettany byl k smíchu, Molina naprosto nevýrazný, Reno je k pláči. Všechno je to vina scénáře, který naprosto zoufale bezinvenčně přepisuje scénu za scénou. Opravdu škoda času. P.S. Jestli se Howard někde přeci jen prokázal jako schopný filmař, je to v závěrečné krátké scéně v Louvru. Ale i tady na celkovém dojmu má velký podíl Zimmerova hudba.(24.5.2006)

  • Dudek
    *

    Vcelku překvapivě není tenhle snímek tak špatný jak jsem předpokládal. Šifra mistra Leonarda je sice taková zdechlina v poli kinematografie, ale dívat se na ní rozhodně dát. Pravda je taková, že se ani nedivím několika lidem, kteří se po zhlédnutí tohoto dlouhého díla ušklíbli a rychle jej vytratili z paměti. Největší vadou na kráse je tu otřesný scénář Akiva Goldsman nejpíš nepochopil, jaký je rozdíl mezi knihou a filmem. Zatímco na papíře nějaké vysvětlovací pasáže neruší a působí zcela přirozeně, plátnu podobný způsob vyprání absolutně nesvědčí. Na druhou stranu klobouk dolů před Ronem Howardem, jehož jako režiséra moc neuznávám, tahle látka mu totiž sedla jak ušitá na míru. Příjemně se vyrovla s omezením správců Louvru a do temného hábitu oděl celý snímek, ze začátku si na jeho plíživý styl sice těžko zvyká, ale nakonec jsem byl překvapen, jak se mi to líbilo. Jenže ani on nedokáže zachránit to co natropil zbytek realizačního týmu z těch aktivních pak zejména herci, kteří tápou a nevědí čeho se mají chytit. Šifra mistra Leonarda není dobrý film, ale to není důvod, proč se v tom pitvat víc než v ostatních dílech... [TOP 19/11 49%](13.1.2007)

  • Viktooorka
    *****

    hodně ráda čtu.. a hodně se těším až danou knížku někdo převede na plátno.. a kritizovat, to umí každý.. zkuste jednou vy něco takovýho vzít do svých rukou.. a z knížky, kterou když někoho vezmete po kebuly bude mít při nejmenším otřes mozku, udělat celovečerní film, aby tam bylo všechno ale zároveň to netrvalo půl dne ;) Šifra si nezaslouží být odsuzovaná jen proto, že většina stáda je proti ;) to je jako by jste srovnávali knížky a film o Harrym ;) nedá se to srovnávat ;) proto si myslím, že Tom Hanks opět záválel, Jean Reno též, Bettany mi konečně předvedl, že je opravdu herec a kupodivu i Tautou se mi líbila..všechno bylo srozumitelný.. vizuálně se mi na to skvěle dívalo.. hudba dovršila atmosféru.. a herecké výkony byly bravurní... toť vše co jsem chtěla říct :)(2.4.2009)

  • Marius
    **

    Kniha Dana Browna prišla v správny čas. V dobe, keď ľudia nevedia oddeliť brak od umenia, sú naštvaní na katolícku cirkev a netúžia sa hlbšie hrabať v historických faktoch, musel nenáročný čtivý bestseller zákonite osloviť veľký okruh čitateľov. Práve to Brown využil a svojou mylnou a zavádzajúcou interpretáciou základných symbolov i známych umeleckých diel zostavil teóriu, ktorej som ochotný veriť, pokiaľ mi ju niekto podloží faktami a dôkazmi, nie úbohými výmyslami s cieľom šokovať a predať. A práve v tomto tkvie problém filmovej adaptácie. Chce šokovať a predávať. Z každého políčka na mňa sála snaha film predať a zarobiť. Ron Howard ten film robil čisto na zakázku a to sa odrazilo i na výsledku. Mám pocit že Howard si len odškrtával rutinérsky natočené scény a nemal žiadnu snahu vdýchnuť filmu niečo svoje. Formálna stránka filmu je nudná a rutinérska. Herecké obsadenie je skvelé, o to viac zamrzí výsledok. Hanks by mal nad hlavou nosiť onu povestnú žiarovku, ktorá by blikla, keď by na niečo prišiel, lebo pri konštantnom kamennom ksichte č. 15 to vyzerá že všetky riešenia cucá z prsta. Jean Reno je fajn, kým hrá tvrďasa, akonáhle som však videl jeho zistenie , že bol podvedený, musel som sa smiať na celé kino; tak naivne zlé herectvo som u neho ešte nevidel. Audrey ó Audrey, hráš v tomto filme desne, ale som ochotný ti to prepáčiť vďaka tvojej sexi šušlavej angličtine. Jediný kto sa so svojou postavou vyhral je Ian McKellen, ktorý si Tabinga naozaj užil a spravil z neho trojrozmernú postavu, na rozdiel od knižnej predlohy. Scenár sa drží predlohy ako kliešť, čo je problém, pretože knihu napísanú na 1534 kapitol môžte kedykoľvek odložiť, alebo máte pocit, že ste prečítali „už“ 735 kapitol, pri filme to bohužiaľ nejde. Nechcem tu vymenúvať všetok bullshit, ktorý film tlačí ľuďom do hlavy pokiaľ ide o históriu. Musím sa len pristaviť pri tom ako to robí. Už nestačia verbálne vysvetlenia. Nová doba ! Na plátne nám vždy to o čom sa hovorí vysvietia ako pri počítačovej prezentačke. Čo rozumnejší divák musí potom len krútiť hlavou nad tým, že ho majú za blbca. Čo sa mi (okrem chrámov a kostolov, na ktoré som zaťažený) vo filme páčilo je záverečné odľahčovanie príbehu postavou Audrey Tautou. Inak, bohužiaľ sklamanie. 3/10(30.5.2006)

  • Tosim
    ***

    Bublina splaskla. Nebo ne? Já jsem to udělal chytře: začal jsem číst knihu těsně předtím, než jsem měl jít na film. Za čtyři dny jsem se dostal do poloviny (čte se to rychle) a právě proto mě první půle filmu nudila. S druhou půlkou už to bylo lepší, ale také žádná sláva, navíc scénář (debilní dějové zvraty, zbytečná doslovnost) sráží skoro úplně všechno, což nemohu říct o režii, která mi tak strašlivá nepřipadla. Nejpodstatnější je ovšem fakt, že ten snímek je neuvěřitelná blbost (třeba umělecká licence, obraz, se bere jako vodítko k historii, po čemž se ovšem nesmíme divit Brownovi), ale to tady bylo řečeno již mockrát, takže nebudu zbytečně rozebírat už proprané, snad jen, že i některé věci v knize lze (i bez znalostí symolololololologie) odhadnout a nejlepší, nejněžnější, velice smířlivý a vlastně jediný okamžik, který se mi na filmu líbil, byl ten, kdy Langdon poklekne. 50%. No a to už by snad, Ježíši (ale ten je v tom ještě víc nevinně spíš by se slušelo zvolat "Browne!"), mohlo stačit, ne?(12.6.2006)

  • - V Británii filmu hrozila přístupnost až od 15 let. A to nikoliv kvůli zobrazovanému násilí, nýbrž vinou hudby, která je prý příliš děsivá pro dětské uši. Nakonec však byla filmu udělena přístupnost od 12 let. (Divočák)

  • - V roku 2008 sa filmom inšpiroval 25-ročný muž, ktorý sa v rímskom kostole pokúsil dobodať 68-ročného kňaza Caina Calitriho. (Raccoon.city)

  • - Skladatel Hans Zimmer nahradil u filmu Jamese Hornera, dlouholetého spolupracovníka Rona Howarda, který v té době vzal nabídku na zkomponování hudby k Novému světu (2005). (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace