Nastala chyba při přehrávání videa.
  • flanker.27
    ***

    Co napsat o filmu, na který má svůj názor už snad každý, filmový fanda nefanda. Tyler víceméně napsal to, co si o filmu myslím já, takže jen doplním, že Ron Howard myslím odvedl poctivou filmařskou práci, rozhodně bych film nebral jako čistý výcuc paněz bez vloženého úsilí. Kompozice některých scén a práce s kamerou je výborná, zvláště oceňuji zrnité flashbacky a "historické" exkurzy. Film jako takový je samozřejmě limitován knihou, výhrady bych neměl ani tak k obsahu, jako spíš ke značné překombinovanosti děje a samozřejmě k přizpůsobování si některých faktů, ale v tom zase není Šifra zdaleka výjimkou, dokonce bych řekl, že se stále jedná o historicky přesnější dílo, než většina americké produkce :)). Herecké výkony odpovídají ději, Hanksův účes není tak strašný a Audrey vypadá docela roztomile. Hodnocení je přesně na 3,5, dal bych tak 7/10, v pětistupňové škále volím nakonec 3, film je totiž ke své škodě moc známý projekt, za jiných okolností bych asi dal 4.(28.5.2006)

  • kiddo
    ***

    Šifra mistra Leonarda je geniální komedií, a kdyby její tvůrci otočili a začali ji divákům prodávat jako parodii na sebe sama, jsem přesvědčena, že by se bleskově stala kultovním počinem. Bez náznaku jakékoli škodolibosti či rozhořčení vůči tomuto výtvoru jsem se během promítání upřímně a víc než dobře bavila a těch údajně natahovaných 150 minut uteklo bez jakékoli sebemenší stopy nudy. Problém v mém hodnocení spočívá v tom, že zkrátka nejsem schopna hledět na Šifru jako na regulérní vážný film a tak ho taky vnímat, tudíž mě berte kapku s rezervou. Řemeslně zdařile zvládnutému snímku hází polínka pod nohy hlavně Howardova otrocká režie a úděsně odfláknutý scénář. Ten je po okraj napěchovaný sáhodlouhými vysvětlovacími monology a nechtěně zábavnými replikami, přičemž aby se toho stihlo odkecat co nejvíc, musí být postavy ponechávány až nelogicky dlouho na jednom a tom samém místě (vrchol představuje úvodní pasáž v Louvru, kdy se zcela svobodně pohybují po baráku hemžícím se policajty, aniž by jejich přítomnost pro ně představovala sebemenší problém). Detektivní pátrání je překotné a překomplikované a nijak zvlášť v něm nezáleží na tom, aby se divák k rozřešení dopracoval postupně a sám, a tak mohl pochopit, o co vlastně jde (nepočítám-li, že hlavní pointa je patrna od poloviny filmu). A jelikož je příběh skutečně spletitý, hází scénář do děje jednu zvratovou bombu za druhou, aniž by jevil sebemenší náznak dávkování, a v tomto pojetí by Šifře slušela spíš plocha seriálu. Samotná zápletka je sice zajímavá a poutavá, nicméně nemá (nebo by pro soudného člověka aspoň neměla mít) sebemenší šanci šokovat a překvapit. Tvůrci si křesťanství krotce berou do huby, aniž by nabourávání jeho podstaty vystavěli aspoň na nějaké jeho znalosti, tahají z něj spíš ono atraktivní středověké pozlátko a využívají je ke krvavému ztvárňování křesťanských ikon, čímž se vzdáleně blíží podobně koncipovaným Purpurovým řekám, a zabíjejí tak i sebemenší potenciál věrohodnosti. Je to podané tak špatně, že to nutně vyznívá jako naprostá blbost. Nijakých zvláštních hereckých kreací se nedočkáme, není na ně místo. Audrin přízvuk je k sežrání a pochybuji, že by někdo jiný dokázal dodat takový esprit i sousloví „magic dishes“. McKellen si to zvrhle užívá, Jean Reno se ze své letité stagnace co do výběru rolí už asi neprobere a Bettany, třebaže sám o sobě uhrančivý, po zasazení do rámce filmu působí, řekněme trošičku trapně. Všudypřítomný humbuk je dle mého naprosto zbytečný, jelikož se jedná ve všech směrech o průměrnou, zcela neškodnou blbinku, na kterou se s chutí podívám znovu. BTW, feministky určitě nadchne McKellenova promluva ohledně nadvlády žen :-P.(12.6.2006)

  • Malarkey
    ****

    Četl jsem knihu a i přesto jsem se bavil. Kniha samotná se mi zdá jako více fikce než fakta, ale tento příběh se snaží více zaobírat fakty a zvyšuje onu kvalitu do pověstných výšin. Mnohokrát jsem četl, že duo Hanks + Tautou se k sobě nehodí. Jako herečka je Audrey opravdu pěkná, což potvrdila i v Amélii, ale poslouchat francouzskou angličtinu bych taky asi déle jak týden nevydržel. Pokud věříte v to, že Bibli napsal pohanský král Konstantin ve 3. století nebo, že Ježíš měl dítě s Máří Magdalenou , tak se budete bavit. Já tomu věřil a solidně se bavil. Když se to tak vezme tak proč by to tak nemohlo být. Mimo to film nadnáší nádherná hudba od Hanse Zimmera, který prakticky zklamat nemohl a díky ní film výborně atmosfericky burcuje. --- Jestli nás chcete zastavit, musíte nás zastřelit. (koukne na sluhu) A začněte s ním(8.1.2007)

  • Djkoma
    **

    Hned na začátek chci říct, že jsem knihu od Dana Browna četl(4dny :)) a její čtivost je velmi příjemná. K filmu. Jako první se mi vybavila 2001: Vesmírná odyssea, kterou Kubrick podle knihy(=scénáře) A.C.Clarka doslovně přepsal do filmové podoby a vypustil všechna vysvětlení a nechal diváka ať se dívá. Ron Howard si asi myslel, že je natolik kvalitní, že scénář který mu přepsal Akiva Goldsman, je skoro doslovný přepis(vynechali jeden kriptex, pozměnili pár maličkostí a barvu Sophiina auta:)) a třeba z něj bude nový Kubrick a vytvoří úchvatné dílo. Jenže se naprosto mýlil. Howard tento film tak moc podělal, že to skoro více nešlo. Použil rutinérské postupy na vše od honiček, kamerových nájezdů až po dynamický střih, kterým chce zrychlit puls diváka(haha). Kniha se odehrává jeden den, přes noc, kde zemře sophiin dědeček až po konec, který je mimochodem od knihy odlišný, ale podle mě lepší než v knize. Chyb filmu je hodně. Ať začnem problematickým obsazením v čele s Audrey "Neumím anglicky, ale jen francouzsky" Tatuovou přes Toma Hankse a konče u Paula Bettanyho. Castingu se podařilo ulovit božského Iana McKellena Alfreda Molinu, bohužel však obě postavy dojíždí na neschopnost režiséra. Ten postavě Iana McKellena zkazil nejlepší část jeho postavy a naprosto nefilmově prozradil něco co se prostě neříká(kdo viděl ví...). Další co kazí celkový dojem je nudná hudba, která využije potenciál až v závěrečném hledání Toma Hankse, což je podle mě mimochodem nejlepší scéna filmy, která vám to co jste nevěděli předvede v digitální podobě...Délka je taky zabiják, 150minut pro takový snímek je nechutně moc a sestříhat film už v scénáři neměl být problém. Nemůžu si pomoct, ale přijde mi že Ron Howard si tento film udělal jako takový procvičení jestli nezapomněl točit filmy jako je Čistá duše, z kterého použije snad všechny metody a diváka odsouvá do role "toho, který sleduje a nechápe".(22.11.2006)

  • Tom Hardy
    **

    Vynikající tragický hrdina Silas v podání Paula Bettanyho a ryzí Brit Leigh Teabing Iana McKellena jsou jediné postavy, které vyvolají touhu dozvědět se o nich něco víc. Nejslabší je Robert Langdon, jeho prázdnotu nedokáže zachránit ani charisma Toma Hankse. Nic moc natočené a k tomu ty nechtěně zábavné zvraty. Pár postřehů je zajímavých a sem tam nějaká dobrá hláška, jinak ale zmatené nic, hrající si na velkého proroka(17.5.2006)

  • - Postava fanatického mnícha Silasa (Paul Bettany) dostala meno podľa väzňa z 16. kapitoly biblickej knihy Skutky apoštolov. (Kadas97)

  • - Skladatel Hans Zimmer nahradil u filmu Jamese Hornera, dlouholetého spolupracovníka Rona Howarda, který v té době vzal nabídku na zkomponování hudby k Novému světu (2005). (imro)

  • - V příběhu vystupuje nakladatel Roberta Langdona se jménem Jonas Faukman. To je anagram jména skutečného nakladatele Dana Browna, který se jmenuje Jason Kaufman. (Siriuss)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace