Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zasněženým vysokohorským údolím projíždí skříňový automobil označený nápisem Spoje. Posádku vozu tvoří řidič a ozbrojený zaměstnanec poštovní ostrahy. Do blízkého JZD vezou zaměstnancům tři čtvrtě milionu korun. Náhle se před řidičem objeví osobní vůz. Před jeho koly bezvládně leží ženská postava. Řidič vystoupí z vozu. V tom okamžiku jej skrytý útočník uhodí obuškem do hlavy. Vzápětí z opačné strany zazní výstřel, který otvírá dramaticky vypjatý příběh, jehož další děj se odehrává ve vlaku jedoucím silvestrovskou nocí. Mezi cestujícími je totiž trojice pachatelů s lupem a za každou cenu hodlá dojet do cíle. Dokáže se průvodčí Emil ubránit násilí i finanční nabídce, které na něj číhají? Hlavní roli televizního filmu režiséra Jiřího Svobody vytvořil Lukáš Vaculík. (Česká televize)

(více)

Recenze (69)

curfew77 

všechny recenze uživatele

Muselo být peklo natáčet v úzkých vlakových chodbičkách a kupéčcích, Svoboda si to prostě vždycky uměl udělat těžké. Atmosféra šedé osmdesátkové zimy z toho dýchá dokonale a princip "vlak jede furt pryč a strojvedoucího nezajímá, co se děje vzadu, dokud někdo nezatáhne za ruční brzdu" už je vytěžený skoro stejně dobře, jak pozdějc v PROČ. Jinak je ale bohužel zápletka dost přitažená za vlasy: fakt nevím koho by napadlo prchat po přepadení poštovního auta přes celou republiku nočním rychlíkem, asi opravdu jenom Sváťu Skopala, a kdybych byl socialistický desperát nezastavující se před ničím, prostě bych Vaculíka vyšoupl z vlaku, na nejbližší stanici vystoupil zadem a nevadilo by mi, že to není Praha ale třeba jenom Žilina. Navíc, jak už tu někdo trefně poznamenal, kdyby v téhle detektivce klepali na dveře aspoň průvodčí a každý druhý cestující si zamykal kupé, nebylo by vůbec co řešit :) Za technické provedení v reálných vlakových interiérech, sevřenou atmosféru a oblíbence Vaculíka tři hvězdy a 55 %, víc ale ani ťuk. PS: Marně jsem tápal, proč se ve filmu vyskytují fiktivní stanice (Bolenec?) a na kterých nádražích se ve skutečnosti natáčelo - web Filmová místa nenapověděl, pokud má někdo vodítko, šoupněte to do zajímavostí ;) ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Na téhle detektivce vlastně není dobře vůbec nic, trapná zápletka, ještě trapnější odhalení pachatelů, neskutečně špatně hrající Vaculík, katastrofální zvuk a nesmírně diletantská režie. A nad to ještě tradičně příšerně se tlemící a nezadržitelně přehrávající Přeučil. Je to krátké a má to slušnou hudbu, jiné klady mne nenapadají. ()

Reklama

790511 

všechny recenze uživatele

Film už od prvních sekund působí velice lacině nedotaženě. Námět vypadá na nějakou nenáročnou povídku, jaké bývaly v časopisech. Detektivka, ve které musí postavy sdílet nějaký společný prostor taky není moc originální, ale je to osvědčená látka, hlavně pro takovéto menší formáty, jako je televizní film. I přes všechny nedostatky to dokáže zaujmout a divák u toho tu hodinku vydrží, aby se dočkal rozuzlení, které, jak všichni předpokládají, bude jistě "nečekané". ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československý kriminální film odehrávající se o silvestrovské noci ve vlaku jedoucího ze Slovenska na Moravu. V tomto dálkovém železničním spoji se ukryla loupeživá banda, která nedlouho předtím přepadla poštovní vůz, zabila obsluhu a odcizila tři čtvrtě milionu korun. Ve vlaku se však vyskytuje mladý výpravčí Emil, jenž si pokoutně přivydělává distribucí levného, nekvalitního alkoholu pasažérům a za úplatek propůjčuje spací vagony, ačkoli je v podmínce. Tento podnikavec v podání L. Vaculíka náhodou odhalí jednoho z lupičů, kterého hrál svým typickým způsobem V. Mareš a jenž se hned zpočátku se choval poněkud podezřele. Druhý lupič S. Skopal, dávný Emilův přítel, se nenápadně i s lupem lišácky ukrývá ve výpravčího blízkosti, kde spolu popíjejí zahraniční lihovinu, a svou pravou tvář odhalí, až když začne zločincům téct do bot. V dalších rolích se představila Emilova milá Z. U. Kesslerová, dále poněkud otravný pár pasažérů J. Synková a J. Schmid a opilá cestujcí H. Gregorová. Závěr snímku J. Svobody na mě působil díky neschopnosti lupičů, kteří nedokázali zabránit prozrazení a nechali se o své peníze lehce připravit, značně nepřesvědčivě. Hodinové televizní krimi v podstatě nenabízí nic převratného, nejvýraznější aspekt na tomto díle se mi jeví skutečnost, že se příběh odehrává v jedoucím vlaku. ()

roswelll 

všechny recenze uživatele

Kriminální příběh celý se odehrávající v jedoucím vlaku. Lukáš Vaculík, coby průvodčí, si přivydělává drobnými službami cestujícím. V průběhu cesty se dostává do svízelné situace, kdy musí krýt lupiče velkého balíku peněz. K jeho velkému údivu se jedním z lupičů vyklube jeho dobrý kamarád, v podání Svatopluka Skopala. Díky duchapřítomnosti Marie, lásky Lukáše Vaculíka, banda přichází o peníze a vzápětí je dopadena. V našich podmínkách velice dobře natočena kriminální povídka. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (4)

  • V nočních záběrech z trati je možné si všimnout, že vlak vede dieselová lokomotiva "zamračená" řady T478. V posledním záběru ale v čele vlaku stojí lokomotiva elektrická, konkrétně "banán" E 499.2015, přičemž vlak mezitím nikde nezastavoval. (Stejšn)
  • Může se jevit jako chyba ve filmu, že na začátku a na konci je v čele vlaku elektrická lokomotiva současné řady 151.019-7, zatímco v průběhu filmu jede motorová lokomotiva souč. řady 754. Vzhledem k počasí mohlo jít v provozu o namrznutí trakčního vedení, kde nemůže být pochopitelně v čele vlaku elektrická lokomotiva, neboť by nemohla odebírat proud. (alanwilder)
  • Pistole, kterou má pod polštářem zraněná cestující, je Luger P.08. Tato pistole se vyráběla v letech 1900–1942. (PaulxH)

Reklama

Reklama