poster

Policajt

  • Francie

    Un flic

  • Itálie

    Notte sulla città

  • Slovensko

    Policajt

  • USA

    A Cop

  • Velká Británie

    Un Flic

Krimi / Drama

Francie / Itálie, 1972, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Snorlax
    *****

    25. října 1972 byl do francouzských kin uveden poslední snímek Jean-Peirre Melvilla, Policajt. Melville dokázal snad jako jediný natočit nesmírně poutavé dlouhé bezeslovné scény, ať už to byl útěk z vězení v Druhém dechu, Delonův pobyt doma v Samuraji, příjezd sanitky na Gestapo v Armádě stínů, loupež v Osudovém kruhu, nebo akce ve vlaku v Policajtovi. Poslední Melville je opět film založený na unikátní atmosféře, film plný výborných hereckých výkonů a divákovi poskytující ten nejlepší možný vizuální zážitek.(9.7.2011)

  • DaViD´82
    ***

    Poslední Melvillův film je jména svého tvůrce nedůstojný. Nikoli kvalitou, ale technickým zpracováním. Těžko říci, zda byly nějaké problémy s financováním, ale každopádně je nevhodné, aby většinu interiérů suplovaly laciné papundeklové kulisy (v lepším případě) či neumětelsky domalovávaná pozadí (v horším případě), aby film jehož podstatná část se odehrává v autech, měl tak amatérské zadní projekce a aby se akční scény ochcávaly dětskými umělohmotnými modely. Nic z toho nedokáže sice film potopit, ale pozornost to na sebe bohužel strhává; což zamrzí dvojnásob u filmu, který stojí a padá pouze na tom, zda podlehnete jeho specifické atmosféře... Jinak je to klasická melvillovka se vším všudy; pomalu a (pře)pečlivě budovaná, zarytě zamlklá, chlapácky chladná a nepředstíraně stylová.(6.5.2013)

  • pakobylka
    ***

    Trochu roztěkané, řekla bych ... ale možná jsem byla roztěkaná spíš já. V každém případě se patřičná atmosféra někde zapomněla ... a v závěru jsem se nemohla zbavit dojmu, že snímek zůstal částečně nedokončený - navzdory uspokojivě vyřešenému případu. Ke komisaři Colemanovi v podání Alaina Delona jsem si nedokázala vytvořit žádný výrazně ani nevýrazně kladný vztah - vlastně jsem něco jako sympatie pociťovala spíš ke zločincům ... a neúměrně dlouhou dobu jsem strávila neplodným přemítáním nad tím, zdali rachot ujíždějícího vlaku může přehlušit řev motoru vrtulníku. Ne zcela přesvědčivé 3*(2.6.2014)

  • Anderton
    ***

    Francúzska drsná škola nie je charakteristická iba zameniteľnými zápletkami (skoro vždy však zmysluplnými), ale najmä výrazmi jej aktérov. Drsné nehybné tváre bez úsmevu, dlhé baloňáky a ruky v ich vreckách. Ťažko potom niekedy rozpoznať autorský rukopis, nevyjímajúc aj ten Melvilleov. Zápletka tuctová, ale stále napínavá, najmä v jednotlivých sekvenciách. Áno, problém s vláčikmi a helikoptérami na diaľkové ovládanie je patrný a bohužiaľ sa nedá odpustiť. Aj napriek tomu, že som sa tak rád kedysi s vláčikmi hrával. Ten vrtuľník som ale nemal. Richard Crenna je každopádne viac ako rovnocenný Delonov protivník a statočne sa snaží nedostatky filmu zakryť.(2.6.2014)

  • EastWicka
    ***

    Film slavného Jeana-Pierra Melvilla z dob, kdy krásní francouzští policisté (Alain Delon) trávili každou volnou chvilku v báru za piánem, i po střelnici si křepkým krokem vykračovali v prudce elegantním obleku, obluzovali vdané femme fatale i křehké transvestity a jen tak mimochodem zlehka a stylově pronásledovali gangstéři...(25.11.2018)

  • - Jean-Pierre Melville film natáčel zároveň ve dvou jazykových verzích - ve francouzštině a angličtině. (vesper001)

  • - Simon (Richard Crenna) nosí hodinky značky Rolex 5513 Submariner. (dyfur)

  • - Skriptku u filmu dělala dcera Jeana Gabina Florence Moncorgé-Gabin. (vesper001)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace