Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Některé děti to nemají doma jednoduché. Zatímco osmiletý Vítek Koudelka má dva tatínky a dvě maminky, jeho spolužačka Amálka Rychmanová má tatínka jednoho a vidí ho jen jednou za měsíc, protože je záchranářem v Alpách. To vadí také její mamince, baletce Anně, která by chtěla, aby konečně byli normálně fungující rodina. Když Luboš přijede domů o čtrnáct dnů dřív, odmítne jet Amálka na školu v přírodě. Jenže když se táta vypraví do školy, aby ji omluvil, dopadne to tak, že s třídou pojede nejen Amálka, ale také on. Ještě předtím se rodina i s Vaškem vydá k dědovi Pepíkovi, který je k sobě vylákal pod falešnou záminkou, že se žení. Zatím je sice svobodný, ale o nápadnice nemá nouze. Snaží se ho totiž ulovit nejen sousedka Bobulová, ale také starostova sekretářka Julča. Luboš s Amálkou odjíždějí s tím, že se za tři dny vrátí a všichni se sejdou u dědy, který pro změnu odjíždí do Prahy na počítačový kurz. Jenže během výletu se vychovatelka Boženka zraní a Luboš musí zůstat déle. Děti ho sice zbožňují, ale věčně mrzutá učitelka Alice není s ničím spokojená. Naštvaná je také Anna, která po návratu třídy zahlédne Luboše s Alicí a je přesvědčená, že spolu něco mají. Pohádá se s ním a řekne mu, že se chce rozvést. Snadné to nemá ani Vítek, který má sice čtyři rodiče, ale ani jeden nevěnuje pozornost tomu, co by chtěl. A dědovi přibude ke dvojici nápadnic ještě svérázná učitelka Kája. Situace je stále zamotanější a šťastný konec v nedohlednu. (TV Nova)

(více)

Recenze (717)

monolog 

všechny recenze uživatele

Ty tři obecně oblíbené a nejznámější filmy Marie Poledňákové mám rád a tak když jsem slyšel, že nátáčí pokračování, byl jsem docela nadšenej a těšil jsem se. Inu, neměl jsem. Mělo mě napadnout, že když se jedná o návrat na režisérskou stoličku po dvaceti letech, nemuselo by to dobře skončit, že když to produkuje N@va, nemuselo by to dobře skončit, že když je to natočený po roce 1995 v ČR, nemuselo by to vůbec dobře skončit. Ale nenapadlo, nebo jsem to spíš potlačil. Filmy Marie Poledňákové byly dobrý jenom natolik, nakolik byli dobří herci, kteří v nich hráli. Nevím, jestli je to hereckou improvizací, nebo vůbec jen herectvím a uměním hrát, ale vtipné a nápadité a humorné dialogy se úplně vytratily. Všechno je to trapné, dříve zábavné dětské naivní hlody vyznívají příliš křečovitě a uměle. Příběh, mno, od zábavné rodinné komedie to přešlo spíš k estrádě plné hrubého humoru a nepovedených gagů. Srovnávat herce nemá vůbec smysl. Etzler jen napodobuje svýho zápornýho klaďase z Pojišťovny štěstí, Postránecký (i když byl tedy jediným kladem filmu) není děda-štverák jak si ho pamatujeme, ale spíš třetí mízou přetýkající postarší kámoš. Ingrid Timková je sice Janě Preissové dost vizáží podobná, ale protí ní je naprosto nevýrazná, ale pravděpodobně za to může scénář a nedostatek prostoru. No a zmiňovat se, že jestli by z Tomáše Holýho vyrostl Mádl, že by rotoval v hrobě, to už snad ani nemusím. Zbylý ánsámbl je tak prvoplánový a neumětelský, že co se mě týká, snad bych ho radši ani neměl blížeji rozebírat. Jeden jak druhej prostě předvádí variaci na své estrádní vystupování v různých zábavných šou na N@vě (třeba Novoty atd). No a Eva Holubová mi zase moc do téhle role neseděla, ale jak sama jednou řekla: To neřeš, prosimtě. Po tom nepátrej. a kvůli srdečnímu tlaku asi opravdu nebudu, nebo by to se mnou švihlo. Jen ještě jednu drobnou poznámečku nakonec. Věřte nevěřte, Vojtkova hláška: A hlavně nezapomeň dát na noc do lednice jogurty... mě fakt dostala, i když hudba v tom vilmu je naprosto úděsná (prostě to Nekonečný brumlání a bručení). ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Plytký, neškodný, nezáživný, zbytočne dlhý... asi tak by som charakterizoval film, režisérky Marie Poledňákové, "Jak se krotí krokodýli". Ešte by som dodal, že je to prehliadka druholigových českých hercov ako sú napríklad Postránecký, Štěpánová, Laurinová, Etzler, Topfer, Kretschmerová, Náhlovský... plus do toho abstinujúca alkoholička Eva Holubová, ktorá od vtedy, čo prestala nasávať, berie každú úlohu, ktorú jej ponuknú. Tiež je tam kopec usoplených, upišťaných detísk, ktorých herectvo je primerané ich veku, ale stále je to onmoho lepšie ako to, čo tam predviedli speváci Pepa Vojtek (Kabát) a Daniel Nekonečný (Šum Svistu). Tí boli viac ako trapní. Celkovo táto komédia nestojí takmer za nič. * ()

Reklama

Gary 

všechny recenze uživatele

Přes tohle nejede vlak. Proplešatělý, nepřesvědčivý, trapný Etzler, odpudivá Holubová, nehrající Mádl a ztrapňující se (i když nejlepší) Postránecký. O šumsvistubrrrbrazzill Nekonečném a Náhlovském nemluvě. To, že Bára Štěpánová nám odjakživa dokázala ukazovat jenom svoje kozy, to jsem si zvykl. Ale Poledňáková ? Co to Marušku popadlo ? :) Asi stařecká demence... Její výborné filmy s Tomášem Holým jsem měl opravdu rád, tohle vzdávám. Slováci se stydí za Hostel. My se můžeme stydět za tohle. PS:Zvládnul jsem toho celé třičtvrtě hodiny. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Podle mě paní Poledňáková udělala stejnou chybu jako v poslední době třeba Václav Vorlíček nebo Dušan Klein. Domnívá se, že je třeba "jít s dobou". Recyklovala sice situace a postavy, osvědčené ze starších filmů, ale jako by nevěřila v jejich trvalý účinek, necitlivě akcentuje okolní modernizaci. Ta je přitom často jen kosmetická (např. dědeček se zajímá o počítače a jezdí na in-line bruslích). Krokodýly navíc zabydlela obrovským množstvím postav, z nichž polovina je filmu platná jako popelník na motorce. Značně to ztěžuje orientaci v ději, protože od sledování hlavní zápletky o nenápadné manželské krizi nás trvale rozptyluje něco jiného, nedůležitého. Přesouváme se z místa na místo, tu a tam překotně zakopneme o nějaký slušný vtip, ale vždy jen cestou za špatným. Umím si představit, že řada gagů mohla ve scénáři působit vtipně a zabila je pitvořivá interpretace (např. čtení dvojsmyslného dopisu o tatínkově ošetřování zraněné učitelky). To, že i jindy spolehliví komici jsou zde dost křečovití, mě utvrzuje v dojmu, že šlo o režijní pokyn. 20% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nicotná rodinná komedie plná známých hereckých jmen hlavně z televize, která mi dost nesnesitelným způsobem připomíná a kopíruje "veselohru století" S tebou mě baví svět a nutno dodat, že po příběhové stránce je to fakt nuda. Já se u toho nebavil a pochybuju, že děti budou. Herci se občas sice snaží, ale ti, o kterých chci, aby se ukázali, jsou spíše v pozadí a to je škoda daleko větší. Víceméně jsem od toho nic nečekal. Rodině tenhle film nevadil, jenže já se u něj neskutečně nebavil. Problém je v tom, že jim nevadil hlavně z toho důvodu, že v něm vidí řadu českých jmen a to je sakra málo. Jo, a Miroslav Etzler ať se prosím vrátí k Nováckým seriálům. --- Proč lidi stárnou a umírají? Protože to vidí u jiných. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (22)

  • Aby se ušetřilo, štáb s herci cestovali do Tater, kde se natočily první záběry, vlakem. (ČSFD)
  • Ve chvíli, kdy učitelka Kája (Jaroslava Kretschmerová) sedí u počítače, je možné si všimnout, že není na skutečných internetových stránkách, protože cíl otevřeného souboru je ve složce Documents. (David7)
  • Na začátku natáčení dětem představili Miroslava Etzlera jako Luboše, tedy pod jménem postavy z filmu, aby si jej při natáčení nepletli. (skinny9)

Související novinky

Zemřela režisérka Marie Poledňáková

Zemřela režisérka Marie Poledňáková

08.11.2022

Ve věku jednaosmdesáti let v úterý v dopoledních hodinách zemřela česká scenáristka a režisérka Marie Poledňáková, autorka populárních rodinných komedií včetně dodnes extrémně oblíbené „české komedie… (více)

Reklama

Reklama