Režie:
Rob MarshallScénář:
Robin SwicordKamera:
Dion BeebeHudba:
John WilliamsHrají:
Ziyi Zhang, Ken Watanabe, Kódži Jakušo, Michelle Yeoh, Li Gong, Kaori Momoi, Júki Kudó, Suzuka Ógo, Togo Igawa, Mako, Samantha Futerman, Elizabeth Sung, Tsai Chin (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Chiyo jako malou holčičku prodali její rodiče do domu gejš. Její sestra byla prodána do domu prostitutek. Z Chiyo se měla stát gejša, ale Hatsumomo, která byla tehdejší gejšou onoho domu, ji od začátku šikanovala, protože Chiyo pocházela z rybářské vesnice a měla krásné modré oči. Spolu s Chiyo se na gejšu učila i Tykev. Hatsumomo svými intrikami nakonec způsobila to, že se z Chiyo stala pouhá služka, když byla chycena při útěku za svou sestrou, se kterým jí Hatsumomo měla pomoci. Chiyo před sebou neměla žádnou budoucnost, dokud si ji na ulici nevšiml Ředitel, kterého doprovázely dvě gejšy. Ředitel koupil malé Chiyo zmrzlinu a ona se do něj zamilovala. Od té chvíle Chiyo toužila jen po tom, aby se stala gejšou a setkala se znovu s Ředitelem. Jak roky ubíhaly, Tykev se učila na gejšu a Chiyo byla nadále služebnou, pak se ale na ni usmálo štěstí a gejša Mameha si ji vybrala za mladší sestru a rozhodla se z ní vychovat tu nejlepší gejšu. Mameha naučila Chiyo všechno potřebné a během jednoho měsíce ji připravila na její debut, během kterého se Chiyo přejmenovala na Sayuri. Hatsumomo, která má za svou mladší sestru Tykev, se snaží Mamehu a Sayuri všude znemožnit, ale Mameha ji nakonec převeze, když ze Sayuri udělá hlavní hvězdu vystoupení několika gejš. Díky tomuto tahu získává Sayuri historicky nejvyšší částku za svoje panenství. V tu chvíli je Hatsumomo ponížena a ze Sayuri se stává adoptivní dcera Matky, která vlastní dům gejš, ve kterém Sayuri, Tykev a Hatsumomo bydlí. Hatsumomo tuto prohru neustojí a z domu odejde. Než ale odejde, dům zapálí. To ovšem není pro Sayuri a její dům největší pohroma, protože přijde konec druhé světové války a Sayuri musí před nálety Američanů utéct do hor, kde se živí barvením látek na kimona. Po několika letech si Sayuri vyzvedne pan Nobu, se kterým se Sayuri před svým útěkem vídala. Nobu spolupracuje s Ředitelem. Sayuri se tedy povedlo před válkou k Řediteli dostat, ale jejím klientem se nestal, tím se stal Nobu... (TV Prima)
(více)Recenze (506)
"Gejša je príjemným ozvláštnením. Nedosiahla síce maximum ako celok, ale niektoré jej zložky sa mu približujú. Keby dej nepôsobil ako zlepenec ukazujúci čo všetko sa môže takej gejši prihodiť, ale sústredil sa len na niektoré z dejových línií a možno keby si vybral len časť jej života, pôsobil by…" více
"Marshall umí navodit tu potřebnou atmosféru a vzbudit ty správné divácké pocity. Má to však jednu důležitou podmínku musíte co nejrychleji překousnout, že herci ze zcela nepochopitelného důvodu uprostřed jedné scény přejdou z japonštiny do angličtiny (nejde o dabing, Japonci zkrátka mluví…"
"Gejša je filmem perfekcionisty. Všechno sedí na svých místech, ladí dohromady a dokonce i nudná finální půlhodinka se díky hudbě Johna Williamse dá překousnout. Williams se opětovně spojil s cellistou Yo-Yo Mou, se kterým spolupracoval na soundtracku k Sedmi letům v Tibetu a výsledkem je příjemná…"
"Řemeslně precizně odvedená práce. Dechberoucí kostýmy, kamera i výprava. Bohužel stagnuje to klíčové. Působivý děj, který by diváka vtáhnul do mystického světa dávného Japonska. Všichni se zcela jistě snažili z plných sil. Ze snímku je však přesto cítit až moc hollywoodská produkce a to filmu s…" více
"Vo výsledku je Gejša ukážkovým príkladom gýču - chladný kalkul hnaný hladom získať ocenenia s vážnou maskou ambiciózneho diela. Avšak, skrz jemne preostrenú optiku sa nám môže ukázať v krajšom svetle v súlade s originálnym názvom filmu - Memories of a Geisha (Pamäte Gejši). Možno ju brať ako…" více
"Pomineme-li onen anglický "dabing", hraje většina zúčastněných hereček solidně (u Gong Li bych se dokonce nebál chválit) a Marshallova režie, ač trochu mlácená unylou výpravou, je nepochybně áčková a nebál bych se mu po Gejše svěřit prakticky cokoliv. To ale zkrátka nestačí. I Poslední samuraj…" více
"Film můžeme zkusit vnímat jako pohádku odehrávající se v nějaké jiné, vzdálenější zemi, osídlené nepočetnou skupinkou občanů, kteří se vlastně povahou a svými zájmy vůbec neliší od průměrného světoobčana, pouze občas mají divný přízvuk a divné oblečení. Bohužel ani tak nelze vynést tolerantnější…"
"Gejša okouzí především ženskou část publika (třeba už jen ty kostýmy, účesy a líčení...). Těžký úděl dívky-sirotka a zapovězená láska se ale nemohou minout účinkem, takže divácí holdující v kinosálech sladkým limonádám budou nadšeni bez rozdílu pohlaví. Avšak ti, kteří se přece jen chtějí dozvědět…"