Režie:
Chris ColumbusScénář:
Stephen ChboskyKamera:
Stephen GoldblattHrají:
Anthony Rapp, Adam Pascal, Rosario Dawson, Jesse L. Martin, Wilson Jermaine Heredia, Idina Menzel, Tracie Thoms, Taye Diggs, David Fine, Mackenzie Firgens (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Žít naplno, jenom tady a teď. Filmové zpracování slavného muzikálu ověnčeného Pulitzerovou cenou... Muzikál Rent měl premiéru v roce 1996 na Broadwayi a zaznamenal fenomenální divácký úspěch. Jedná se o netradiční rockový muzikál Jonathana Larsona, který volně vypráví příběh klasické Pucciniho opery Bohéma. Na broadwayských jevištích vydržel dlouhých dvanáct let a jako jeden z prvních představil na scéně homosexuální a bisexuální postavy. Mírně upravený děj představil v roce 2005 stejnojmenný film v režii Chrise Columbuse. Ten zachycuje život skupiny mladých kontroverzních umělců během jednoho roku v bohémské newyorské čtvrti East Village. Mladí vyděděnci se snaží přežívat ve zrádném světě peněz, drog a AIDS. V hlavních rolích se představila většina členů původního broadwayského obsazení, výjimku představují pouze Rosario Dawsonová a Tracie Thomsová. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Dávám plné hodnocení, protože jsem byla natolik nadšená přenosem tohoto muzikálu, nebo spíš opery, z Broadwaye a natolik ve mě ještě rezonuje, že mě nadchlo i toto zfilmování. Snad mi tady chyběly potlesky po jednotlivých písních, které vyjadřovaly moje pocity. Někteří herci se mi líbili lépe v divadelní verzi, třeba Mimi tam byla více andělsky hříšná než Rosario Dawson a taky pěvecké výkony naživo měly větší sílu. Jinak si ale myslím, že se toto zpracování povedlo. Divadelnost je tady přiznaná a exteriérů moc není. Ale třeba čísla v metru nebo v kostele jsou zrežírované dobře. A Roger na skále v západu slunce mi silně připoměl Johna Bon Joviho. ()
Nemělo se to jmenovat spíš Špinavci, Socky, případně Nuly? Když zapomenu, že místo obdivu k zneuznaným umělcům jsem pod tlakem štítivého odstupu, který nastoupil hned po úvodní, a jediné zajímavé, písni (jsem tak úzkoprsá, že od muzikálu obvykle očekávám tak dvě, tři špičkové skladby) měla nutkání jít si umýt ruce antibakteriálním mýdlem a očistit kliky, nemohu pominout obsazení, ve kterém jsem ani za svitu baterky nenašla jedinou sympatickou postavu, nemluvě o vyčpělém pseudouměleckém koktejlu, namíchaném ze sociální kritiky a lásky všeho druhu... No a za tu šílenou bučící performanci bych Maureen nechala chcípnout hlady, prosím... ()
Veľmi pekný hudobný film. Herci hrali aj spievali dokonale. Koniec filmu a hlavne smrť Angela a to spomienkové video, prinútilo moje oči plakať. Pesnička No Day but today sa mi navždy vryje do pamäte. A 525600 minutes bola tiež dobrá. Mohla by som niečo podotknúť, čo bolo zlé, ale nespomínam si na žiadnu chybu. Bravo veľmi pekné. Zasiahlo mi to city. 100% ()
Neznášam, keď si američania myslia, že sú bohovia každého žánru, a všetko sa im zmení v zlato pod rukami, ajkeď je to slabé. Jediné, čo do mňa nalialo trocha života počas celého filmu, bolo úvodné spievanie v jednej rade + ten šialený výstup mliekochlastajúcej divošky :) Ostatné? Nuda, predvídateľnosť, ohranosť. ()
Už dlouho jsem neviděl muzikál, který by mě uchvátil především svými písněmi. Filmu Bohémové se to podařilo. Písně jsou ozdobou celého snímku a film neobsahuje jedinou průměrnou píseň. Síla textu a jednoduchost melodiky dokáží ze snímku udělat nezapomenutelný zážitek. Musím se přiznat, že mi Bohémové chvílemi připomínal další nedávný snímek, a to sice Shortbus. Narozdíl od Shortbusu ale Bohémy nezdobí jen velmi povedený hudební doprovod. Bohémové se svou tematikou zaměřují především na mezilidské vztahy a každodenní situace lidí na okraji společnosti (což stále není takový rozdíl od Shortbusu), jenže Bohémové disponují lepšími herci a především lepším scénářem, který nestojí na předpokladu, že film má za úkol především diváka šokovat. Dále bych chtěl napsat, že písně v Bohémech velmi dobře rozvíjí a posouvají vyprávění. Hudební čísla nepůsobí jako sled videoklipů, které sice zaujmou, ale snímek nikam neposouvají. Film tak působí velmi celistvě a především důvěryhodně a díky tomu tento film působí jako vynikající komorní drama. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (20)
- Některé věci, které vidíme ve filmu, ve scénáři vůbec nebyly. Původně se jednalo o improvizace herců, které se režisérovi tak zalíbily, že se rozhodl je ve snímku nechat. Jde např. o Collinsovo "Merry Christmas, bitches" a odhazování kabátů v "Tango: Maureen". (Wendy)
- Když se Spike Lee zapojil do točení filmu , testoval Brittany Murphy na roli Mimi (Rosario Dawson). (lucius789)
- Postavy Ali, Gorgona, Pam a Sue z Podpory pro život jsou pojmenovány podle přátel tvůrce Jonathana Larsona, kteří zemřeli na AIDS. (Matty)
Reklama