poster

Poslední drak (festivalový název)

  • USA

    Last Dragon, The

  • slovenský

    Posledný drak

Akční / Komedie / Drama

USA, 1985, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2

    Rozpočet $10miliónovTržby USA $25,754,284Tržby Celosvetovo $25,970,000(14.10.2009)

  • EdaS
    ****

    Otrlec 2016.(11.3.2016)

  • anderson
    *

    80 - te roky mám celkom rád, ale tento film koncentruje to najhoršie čo sa v nich objavilo. A aj keď KARATE TIGER disponuje len nepodobným "dvojníkom" BRUCEa LEE, je táto mainstreamová odpoveď naň len tupým odpadom. Ale za to, že tvorcovia použili archívne zábery s naozajstným majstrom, dávam hviezdičku. (24.3.2009)(24.3.2009)

  • JFL
    *****

    Těžko si představit blouznivější pastiš než "The Last Dragon" - film, ve kterém se potkává mládežnický bojový film a la "Karate Kid" s osmdesátkovou televizní estrádou, karikaturou sitcomu, blaxploitation, new age mysticismem, cartoonovými záporáky, pomníkem Bruce Leemu a stylem zárodečné MTV. Překvapivě ale všechny různorodé prvky do sebe zapadají, byť v záměrně ne zcela vážně míněném výsledku. Právě díky nadsázce a ochotě se neustále shazovat film přebíjí vážně míněné, ale při tom směšně křečovité provinilé kulty jako "Karate tigr" či "Karate kid". A to při tom zde hlavního hrdinu představuje opravdový přeborník bojových umění na rozdíl od floutků, kteří umí s bídou stát na jedné noze. "The Last Dragon" si sice utahuje z klišé bojových filmů a jejich esoterických mouder, ale současně zcela upřímně vyzdvihuje přínos bojových umění a vzdává hold Bruci Leemu. Kořeny pro tento podivuhodný přístup hledejme v bojových blaxploitation filmech s Jimem Kellym, které také mnohdy hýřily přiznaným žánrovým excesem, ale současně vycházely z dobového vnímání bojových umění coby možnosti bránit svá práva i prostředku k vydobytí si respektu a prosazení emancipace. Ostatně na základě těchto hodnot se svého času stal Bruce Lee velkou ikonou boje za rovnoprávnost Afroameričanů. "The Last Dragon" pak vlastně představuje unikátní průnik dvou diametrálně odlišných poloh afroamerické paralelní popkultury - brakových žánrovek sedmdesátých let i mainstreamových sitcomů a komedií osmdesátek. Díky tomu se může v jednom filmu bok po boku objevit dušínovsky idealistický mistr bojových umění, jeho bráška, kterému ještě teče mléko po bradě a už trousí ultra macho hlášky, po lásce toužící nebesky krásná moderátorka hudební šou i komiksově afektovaný zloun zvaný Šógun Harlemu se svou posse punkáčů. A to nemluvě o paralelní linii se zlotřilým bělošským magnátem, který příznačně nemá žádný hudební vkus, a jeho protežované bimboidní milence, která stejně jako všichni běloši nemá rytmus a předvádí děsivé taneční a pěvecké kreace. Nikterak potom nepřekvapí, že projekt zaštítilo vlivné afroamerické hudební vydavatelství Motown, které produkovalo již podobně pastišovou černošskou variaci Čaroděje ze země Oz "The Wiz".(3.9.2015)

  • Visáč
    **

    Nevkusná martial arts hudobná estráda v produkcii šéfa Motownu Berryho Gordyho a (berúc do úvahy zdejší komenty) v súčasnosti cenená festivalová honírna.(30.1.2017)

  • - Lia Chang v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)

  • - FIlm se natáčel v New Yorku v USA. (rafix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace