poster

Arena, The

  • anglický

    Naked Warriors

Akční / Dobrodružný

Itálie / USA, 1974, 83 min

  • AmunRa
    *

    Film má zjevně stavět na odhalených tělech pohledných otrokyň/gladiátorek, protože slabomyslný scénář, kašírované souboje ani bídné herecké výkony žádné klady filmu nepřinášejí. Záchrana by mohla přijít od erotiky nebo krvavé řeže, ale erotika zůstává na úrovni letmo odhalených ňader a krvavá řež se vůbec nekoná. Za několik vtipných momentů alespoň jedna hvězdička.(22.1.2017)

  • Karlos80
    ****

    Docela pěkná WIP exploitation béčkárna, obohacená navíc o drobnější prvky komedie. Jasně, měla své klady (pohledné mladé napřed otrokyně, později gladiátorky Markov+Grier, které se opět setkaly před kamerou a bylo hodně zajímavé po super výkonu v "Black Mama, White Mama", je opět sledovat) a, jak už to tak bývá, i nějaké ty drobné zápory. V tomto případě nějaké drobné nesmyslnosti v ději a pár určitých scén, kdy např. římští vojáci zde byli vylíčeni jako totální blbové, kteří neumí ani vystřelit z luku a poradit si s rebélií, zvládla je tu prakticky jen malá skupinka ženských. Dále nad čím jsem se pozastavil, bylo, že zde používali psy, což mi není moc známo. Ve filmu tedy bylo pár drobných chyb a nelogičností, ale ty se snad daly nakonec odpustit, finální převrat byl docela povedený, akce, stejně tak i některé bitky v cirku i mimo něj. Novější remake: Arena stál už za starou bačkoru.(8.7.2009)

  • destroy83
    ****

    Další povedený WIP kousek s Pam Grier ve kterém má prsty i italský pornohoror maker Joe D’Amato. D'Amatovy projevy ve snímku nejsou nijak znát. Snad až na dekadentní ztvárnění starověkého Říma v některých scénách (těžko ovšem říci, zda-li to má na svědomí právě on - kdybych si nepřečetl jeho jméno mezi tvůrci, ani by mě nenapadlo). Ale vraťmě se k vlastnímu příběhu, který otevírají římanské masakry nijak zvlášť nespecifikovaných kmenů, které si římští vojáci podrobují. Z krvavých nájezdů přivážejí na trh s otroky skupinku krásných žen, jež se za nejvyšší nabídku dostává do gladiátorské arény římana Timurcha. Po pár scénách, kdy věznitelé ukazují otrokyním, kdo je tu pánem a nezbytné hromadné sprchovačce, přichází na řadu akce v podobě bojů v aréně i mimo ni. Bojuje se na život a na smrt, takže se otrokyně chystají uprchnout. Nahoty i sexu je ve snímku opravdu poskromnu, stejně jako mučení. Vše ovšem vyvažuje vskutku velká porce akce a prostředí starověkého Říma včetně gladiátorské arény. Na druhou stranu divákovi nemůže uniknout chování římských vojáků, jejichž protagonisté před kamerou působí jako „bratrstvo neschopných“. A to nejen svým pojetím, ale i některými hereckými křečemi ve stylu: rejžo, kam si mám stoupnout (viz jedna z úvodních scén). Herecké výkony vězněných i věznitelů jsou nadprůměrné, záporáci patřičně odporní a gladiátoři jsou celkem sympaťáci. Poslední třetina snímku je učiněná lahůdka. I přes absenci větší porce nahoty a mučení bych neváhal udělit i pátou hvězdu, kdyby římské vojsko za něco stálo a tvůrci si odpustili komické vsuvky. Takže u mě za čtyři hvězdy.(30.5.2011)

  • JFL
    **

    "The Arena" představuje zlomový titul ve filmografii Pam Grier. Přesněji řečeno je jakými výrůstkem značícím možnou druhou cestu její filmografie, která naštěstí pro ni i filmovou popkulturu zůstala nenaplněna. Jedná se o poslední spolupráci Grier s Cormanovou továrnou na laciné sny New World Pictures, která si nepotrpěla na hvězdy, ale naopak preferovala ke všemu svolné aktéry. "The Arena" představuje jeden z mnoha cormanovských geniálních konceptů na ultimativní přímočarou exploatačku. Premisa žen gladiátorek totiž umožňuje spojit dva populární brakové trendy - žánr filmů s ženami ve vězení a béčkové snímky z prostředí starověkého Říma. V již mnohokráte recyklovaných stálých kulisách italských studií se tak rozehrává přímočará báchorka z prostředí dekadentní antiky, jež zavdává k bezpočtu prvoplánových atrakcí variujících nahotu, sex a násilí. Snímek ale současně vznikl coby vydojení nového kasovního magnetu, jímž se na základě úspěchu "Černá, bílá" (Black Mama, White Mama) stalo duo Margaret Markov a Pam Grier. Jenže zatímco předchozí film obě představitelky ustanovil jako silné hrdinky, které se nepoddávají mužskému světu, tentokrát jakoby v zájmu urovnání tradičního patriarchátu jsou obě delegovány do partů, které si libují v jejich pasivizaci a ponižování. Počínaje vystavováním na trhu, nedobrovolným svlékáním a scénami znásilnění či podřízení se mužům až po samotný koncept žen v aréně, jenž je pojatý jako směšná přehlídka husiček neschopácky mávajících zbraněmi, je vše zde podřízeno šovinistickému pohledu. Pro Pam Grier se naštěstí nabízelo opustit účinkování ve vedlejších rolích v neperspektivních exploatačkách a vydat se cestou hlavních rolích a hvězdného statutu v blaxploitation. Margaret Markov se provdala za producenta filmu Marka Damona a její kariéra nejen v rolích svéhlavých žen skončila.(28.9.2014)

  • Svadbos
    **

    Bohatý (podľa štandardov Roera Cormana) spektákel odohrávajúci sa v starobylom Ríme, v ktorom sú gladiátormi ženy. Film je prekvapivo natočený z feministického uhla pohľadu, ale vnady Grier a Markov zostávajú hlavnými atrakciami. Film bol premenovaný na "Naked Warriors". Film sa dočkal remaku v roku 2001.(11.10.2011)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace