poster

Cashback

  • Velká Británie

    Cashback

Komedie / Drama / Romantický

Velká Británie, 2006, 102 min

  • misterz
    ****

    Pozitívny film, dobre pozerateľný, so zaujímavým mysterióznym prvkom. Dejovo tam vlastne o nič také zaujímavé nejde, ale je zabalený do peknej škatuľky a svojim spôsobom je preto aj príťažlivý. Koniec je síce predvídateľný, ale v tomto prípade aj tak forma prevyšuje nad obsahom, čo film v mojich očiach vyzdvihlo do nadpriemernosti. Nie je to u mňa zvykom a sám nechápem, prečo tomu tak je. Možno pre ten pozitívny pocit, ktorý vo mne film zanechal. 70/100(1.2.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Špatná zpráva je, že čas letí. Dobrá je, že jsme všichni piloti." Já se občas rád vyspím, ale malíř Ben vyměnil zbytečný spánek za lukrativní post nočního leštiče podlahových krytin v supermarketu, ve kterém "božsky" určuje rychlost proudu času na trati od ztracené Suzy po objevenou Sharon. Na můj vkus se tedy jedná o vyprávění příliš utahané. Několik velmi vtipných scén mne sice potěšilo, ale jasné vítězství formy nad obsahem si nezískalo mé ovace.(5.2.2016)

  • Radek99
    ****

    Hodně neotřelý debut britského režiséra Seana Ellise, který má hned několik významových rovin - předně je to skutečně působivý romantický film, silně metaforický příběh o důležitosti lásky, kterážto má značný dopad na kvalitu osobního života, svým způsobem může jít i o teenagerskou komedii, Sean Ellis zakomponoval do příběhu ale i čistě existenciální rozměr, od něhož se odvíjí reflexe smysluplnosti bytí a zvláště pak úvahou nad odcizením práce, což je svého druhu jeden z prvních a nejzásadnějších existenciálních pojmů v historii filosofie (byť o něm hovoří zprofanovaný Karel Marx), odosobněný stereotyp práce v supermarketu naruší až hlavní postava svou schopností hledat krásu ve zcela obyčejných věcech jen změnou úhlu pohledu (zátiší s rozsypaným hrachem atd.), což je v podstatě adorace umění a osoby umělce jako takového. Leč Sean Ellis spíše využívá okolnost, že exponoval svého hlavního hrdinu coby umělce-malíře, jen ke zvýraznění romantického rozměru svého snímku (zvláště v závěru), což je možná trochu ke škodě věci. Co se týče použitých výrazových prostředků, tvůrcům bylo skutečně požehnáno, po řemeslné stránce je film skutečně excelentní, radost se dívat a zvláště střihová skladba je soustem pro filmové labužníky, neboť ta je skutečně famózní - střihové přechody inspirované pohybem v záběru, jízdou kamery, umně pospojované záběry s výrazným dominantním prvkem (například záběr na nohy ve frontě na záchod volně přecházející v záběr nohou lidí čekajících u pokladny v supermarketu). Cashback je skutečně osobitý film, byť má několik slabších míst (např. nevtipné fotbalové intermezzo...), každopádně je to jeden z nejvýraznějších filmů reprezentující nejvěrněji mužský pohled na svět, který je zosobňován především a jedině krásou těla ženy...(27.5.2011)

  • charlosina
    ****

    Neotřelá narativní hříčka. // Ben Willis se ztrácí mezi skutečností a realitou, je zmítán emocemi a nespavostí... a pohrává si s časem. Ví, jak si vychutnat okamžik, jak ho vystihnout, uchopit a učinit nesmrtelným. A taky ví, že se ony chvíle vyčnívající z množství automatizovaných činů už nevrátí. // Sean Ellis se po dvou letech rozhodl udělat z krátkometrážní hry s časem počin celovečerní a myslím, že se mu to povedlo.(5.3.2008)

  • hellstruck
    **

    The bad news is that time flies. The good news... is that you're the pilot. Hodně podivné dojmy. Příběh stojí za starou belu, pokud se tedy vůbec dá o (neexistujícím) příběhu mluvit. O nudě ani nemluvě, protože ta film provází celou dobu. Na druhou stranu se tu najdou zajímavé myšlenky polemizující o lásce, vztazích a celkově životě. Bohužel je to celé podáno tak rádoby filosoficky a vážně (celou dobu hraje hudba,jako kdyby se film týkal někoho umírajícího), až je to zkrátka nesympatické. Našlo se pár dobrých fórů, ale kdyby jich bylo víc a příběh by byl mnohem propracovanější, tak bych to dokázala ocenit, takhle se to vážně vleklo. Sexuální náboj celého filmu je jinak zajímavý, zato ono "zmrazování času" šíleně otravné.(10.7.2012)

  • - Vzhledem k omezenému rozpočtu jsou všechny triky ve scénách, kdy se Ben (Sean Biggerstaff) pohybuje zastavený časem, vytvořeny pouze pomocí kamery, nehybných herců, provázků a skleněných desek. Výjimkou jsou záběry v závěru filmu, kdy hlavní postavy procházejí zastavenými sněhovými vločkami. Zde byla použita animace. (ynot)

  • - Sean Ellis napsal scénář za sedm dní. Natáčet se začalo o šest týdnů později, kdy byli k dispozici všichni účastníci natáčení krátkometrážního snímku, který je základem filmu. (HellFire)

  • - Záběr, kdy Ben (Sean Biggerstaff) telefonuje a následně klesá na postel, byla natočena za použití pohyblivých kulis a pohybujícího se kameramana. Postel byla připevněna ke zdi ve vertikální poloze. (ynot)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace