poster

Black Museum (S04E06) (epizoda)

Drama / Komedie / Horor / Sci-Fi / Thriller

Velká Británie, 2017, 1 h 9 min

Režie:

Colm McCarthy

Scénář:

Charlie Brooker

Producenti:

Charlie Brooker
(další profese)
  • Fifer
    ****

    Tahle epizoda je nejlepší, co se týká technologických inovací a jejich dopadů na lidstvo. Slučuje totiž několik nápadů do jednoho dílu. Je výborná. Mladá herečka moc přesvědčivá nebyla a to rozuzlení bylo takové mainstreamově-kýčovité, ale rozhodně bych kvůli tomu nechtěl hanět celý díl. Hádka reálné partnerky s holografickou o výchovu dítěte je skvělá - ještě teď se chlámu.(31.12.2017)

  • J*A*S*M
    ****

    Tři příběhy v jednom, aneb antologie v rámci antologie. Kurátor v muzeu kriminálních kuriozit (vystavené předměty jsou pomrknutím na některé předchozí epizody) provádí osamělou návštěvnici a vypráví příběhy spjaté s vystavenými předměty. Žánrový velemix, který kombinuje horor, komedii, smutné drama, revenge film, grotesku, romanťárnu a já nevím co ještě. Jako nebudu lhát, úplně soudržný dojem jsem z toho neměl. Jednotlivé příběhy jsou nicméně dobré, všechny drží nad vodou zajímavý nápad. Boužel je imho taky všechny spojuje to, že by byly ještě lepší, kdyby každému z nich byla vyhrazena plocha samostatné epizody. Takhle je to takové hrc prc, s postavami se nedá pořádně seznámit, což zabraňuje možnosti skutečného diváckého prožitku těch smutných / děsivých osudů. A minimálně při prvním a druhém příběhu mě ten odlehčený voiceover vypravěče vyloženě vytrhával z děje.(29.12.2017)

  • Illioplius
    **

    Zamrzelo ma, že finále série (a azda celého seriálu?) vlastne iba recyklovalo už otrepaný námet o „uväznenom vedomí“ a nekonečnom utrpení. A to je pritom toľko zaujímavých tém, ktorých sa seriál mohol dotknúť, no neurobil tak: napríklad kryptomeny, úplné zrušenie hotovosti, autonómne autá, vplyv virtuálnej reality na sexuálny a rodinný život atď. Príbeh s lekárom bol ako-tak originálny, ale zvyšok sklamanie a krívalo to aj po dejovej stránke. Žiaľ, jeden z najslabších dielov.(9.1.2018)

  • fallanga
    *****

    Nejlepší díl této série. Vlastně jediný díl, který kráčí ve šlépějích předchozích sérií. Díly jako jsou tento jsou ten důvod, proč mám Zrcadlo tak rád. Black Museum jsou 3 menší příběhy, které dohromady tvoří jeden velký a depresivní svět. Svou skladbou to hodně připomíná "White Christmas". Je to opravdu drsné, nechutné a je to to pravé Zrcadlo. Velmi mě potěšily i exponenty v muzeu, které jsou pomrknutím na minulé díly (maska White Bear, robotická včela, atd...). Snad největší plus ovšem vidím v tom, že se to odehrává ve světě, který jsme už viděli, a dost ho to rozvíjí. Tím správně odporným směrem, samozřejmě.(4.2.2018)

  • butnot
    *

    Tento díl je vyvrcholením toho, proč celá 4. série je naprosto špatně a v rámci konceptu "Black Mirror" už nemá co říct. Neřeším "vykrádačky" z předchozích sérií, neřeším přesun seriálu "z Británie do Hollywoodu", i ta třetí americká série se mi líbila, ačkoli je mi bližší britský styl. Ale pokusím se vyjádřit, v čem spatřuju hlavní problém: první dvě série zcela a ta třetí zčásti byly postavené na tom, že skrze osobní příběhy nastavují zrcadlo společnosti, problematizují jinak obecně pozitivně přijímané změny, které přinášejí nové technologické možnosti. Čtvrtá série původní záměr svým způsobem obrací na hlavu: ta naopak skrze jakýsi dosažený technologický pokrok v blízké budoucnosti líčí příběhy různých úchylů, podivínů, nebo jen jedinců, kteří technologickou vymoženost zneužili či zašli moc daleko... Příběhy se dějí na půdě technologicky pokročilejšího světa, jehož "zdravá podstata", na rozdíl od předchozích tří sérií, již není zpochybňována. V tomto posledním díle se hlavní hrdince stala životní křivda ne kvůli zvrhlému světu, ale kvůli zvrhlému jedinci, který ovšem už beztak byl společností za své činy odsouzen a jen přežívá v krachujícím muzeu.... Za horizontem onoho muzea a zavřené benzínky se zřejmě nachází svět, který není nijak špatný. horší než ten dnešní, vlastně podle tvůrců zřejmě naopak, protože onen "bílý zvrhlík", který prováděl komerční neetické experimenty a nakonec pro popularitu svého muzea "zotročil Černocha", je druhými ostrakizován a vytěsněm na okraj. Pomsta, která je na něm vykonána, je navíc zcela "konvenční", jakou si lze představit v každé době a v téměř každém westernu,pouze tu jsou "jiné" prostředky, absolutně se tu neproblematizují okolnosti "zločinu a trestu" jako v s02e02 - White Bear. Netvrdím, že tahle podoba Black Mirror si nemůže najít své fanoušky, kterým se líbí vyprávění takových příběhů, mně osobně už ale tohle nic neříká.(17.2.2018)

  • - Epizoda odkazuje na předchozí díly, například Parker (Kyros McGee) čte komiks s názvem Patnáct milionů meritů (2011) nebo v muzeu můžeme vidět přístroj, kterým Robert Daly (Jesse Plemons) přidával postavy do své hry v epizodě USS Callister (2017). (Senorgrinch)

  • - Spoiler: Exponáty v muzeu odkazují na většinu minulých epizod. Vidět je tu fotografie Victoriy Skillane (Lenora Crichlow) z epizody White Bear (2013), z této epizody je tady i maska a zbraň lovců. Nápis na zdi „Dvojitá sebevražda“ pravděpodobně odkazuje na jeden z příběhů páru z epizody White Christmas (2014). Přítomny jsou i zakázané cookies. Druhý nápis „Klonování bez souhlasu“ zase pravděpodobně odkazuje na vznik videohry v epizodě USS Callister (2017). Tuto epizodu tu zastupuje i Daleyho klonovací mašina a lízátko. V pozadí je vidět i head set pro virtuální realitu z epizody Playtest (2016), vystaveny je i mechanická včela z Hated in the Nation (2016) a tablet, který rozbila Sara (Brenna Harding) své matce v Arkangel (2017).  Mezi exponáty naleznete i vanu, ve které Mia (Andrea Riseborough) zabila Anana (Anthony Welsh) v epizodě Crocodile (2017). (hansel97)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace