Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Grandhotel je místo mezi nebem a zemí. Místo, kudy plují mraky a lidské touhy. Metaforický příběh je zasazený do slavného hotelu tyčícího se nad Libercem. V něm, jako strážný a vězeň zároveň, pracuje Fleischman, údržbář a amatérský meteorolog, který chtěl mít k nebi tak blízko, jak jen mu to život dovolí. A výš to už nejde. Výš můžou jen ptáci a blázni a Fleischmanovi chybí ještě jeden rok, aby se jím stal. Liberec je pro Fleischmana klec, místo, které ho svazuje dávným slibem a nechce ho pustit za své hranice. Každý den Fleischman myslí na jediné, vznést se k nebi a uletět z hotelu, z Liberce, ze života, který se mu vůbec nedaří. Blázen by sestrojil křídla, Fleischman si šije balon, ve kterém uletí. On není blázen. Mohlo to být už brzy, kdyby mu do života nevstoupila Ilja. Tichá pokojská, která jeho myšlenky táhne znovu k zemi, protože tam patří člověk srdcem. Jenže Ilja není sama, už dlouho se trápí ve vztahu s Patkou, arogantním číšníkem, který je přesně tím důvodem, proč se schovat do mraků. Patka nechce Ilju pustit, všechno, co v životě dělá, dělá přeci pro ně. Pro ni. Pro štěstí na zemi. Jenže Ilju to táhne vzhůru za Fleischmanem. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (390)

Filmkabi.net (Jan Hlubek)

"Ta tam je typizovaná Praha „mladýchlidípracujícíchvreklamníagentuře“ i její barová estetika. To tam je značkové „samotářské“ oblečení, na nějž obyvatelé „grandhotelu“ prostě nemají. V Ondříčkově vyprávění zůstává pouze jaksi opravdový pocit obyčejného peklíčka. Nedá se z něj sice jednoduše odletět,…"

Filmpub.cz (Jan Lipšanský)

"Ani tento snímek se nevyhnul figurkaření, viz postava recepčního v podání Jaromíra Dulavy, která nemá žádný další či větší rozměr, nebo při návštěvě herny figurky hráčů a bodyguardů. Přesto jde alespoň o nějaký, a kupodivu slušný, pokus o nějaké poselství, posílení nějakých pozitivních hodnot v…"

Filmweb.cz (Tomáš Trantina)

"Zalidnit film postavami, z nichž ani jedna není z těch, které se dají bez problému označkovat nápisem „normální“, není až tak složitá záležitost. Daleko těžší je ale pospojovat takovéto figury v homogenní celek, který dokáže v divákovi vyvolat pocit důvěrné známosti a jakýchsi familiérních sympatií…" více

Kinema.sk (Tomáš Binčík)

"Nebyť režisérovej schopnosti zabiť príšerné gýčovitou scénou poctivo budovaný sled udalostí, mohol byť Grandhotel niečím viac než štandardnou celovečernou alternatívou k hollywoodskej bezduchej produkcii, či posedeniu s kamarátmi pri pive. Takto zostáva nedotiahnutým pokusom dokonale pobaviť a…" více

MovieZone.cz (Petr Cífka)

"Ondříček nás sice elegantně uvede do dění, s prvním „jako prostě“ Marka Taclíka se ale dere na plátno obrovská trapnost a všeobjímajícího dialogová nemohoucnost, při níž by bylo úlevné i polykání střepů ze žárovky. Ptám se sám sebe: To na place opravdu nikdo neslyší tu kostrbatost? Nikdo si nevšímá…" více

Nekultura.cz (Martin Strnad)

"Pokud nemáte chuť na český tak trochu naivní a poetický film, nebo jste životem už natolik protřelí, že veškeré vaše iluze už dávno umřely na úbytě, pak raději Grandhotel obejděte široce vykrojeným obloukem. Tento snímek není pokusem o generační výpověď á la Samotáři, není to černá komedie jako v…" více

Premiere.cz (Barbora Šťastná)

"Škoda že David Ondříček jako by nevěřil v sílu těchto okamžiků. Přirozenou melancholii Fleischmanova samotářského příběhu stále nabourávají režisérovy pokusy nás za každou cenu bavit, trousit nadbytečné fórky s televizními moderátorkami, ždímat humor tam, kde ho vlastně vůbec není zapotřebí. Kdyby…" více

Rozhlas.cz (Věra Šmejkalová)

"David Ondříček je režisér, jehož snímky jsou poetické a vizuálně atraktivní, ale kterému se vytrácí obsah. Grandhotel je dobře herecky obsazený - štěněcí pohled Marka Taclíka ve spojení s křehkostí Kláry Issové funguje, číšník a příležitostný dealer Patka Jaroslava Plesla je ujetý přesně tím směrem…" více

Tiscali.cz (Darja Nečasová)

"Scenáristé se pokusili většinu postav charakterizovat slovními tiky, které ovšem ve většině případů z dialogů neorganicky trčí: Fleischman prokládá svou řeč slovní vycpávkou „jako, prostě“, Patka zase mluví v heslech, ukončených formulkou „tečka cézet“, pokojská Zuzana neustále mluví o tom, co jí…"

Tiscali.cz (Jan Jaroš)

"Jestliže Marek Taclík dokázal svému Fleischmanovi vtisknout jakési dětsky bezelstné, v konfliktu někdy až výbušné počínání (asi nejzřetelněji právě při modelaci této postavy rozpoznáme příznaky hravosti), Klára Issová si se svou Iljou již nevede tak úspěšně, s trochou bezradnosti sem vnáší odlišné…"

Související novinky

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

17.05.2017

Festival SOUNDTRACK Poděbrady přináší letos již po druhé jedinečnou podívanou ve spojení moderních technologií spolu s poslechem skvělé filmové hudby. Lázeňské město Poděbrady bude ve dnech 24. – 27.… (více)

Lék pro zakomplexovaný český film?

Lék pro zakomplexovaný český film?

20.02.2007

Nemůžeme bohužel posoudit, jaké bylo Berlinale, ale s klidným srdcem můžeme prohlásit, že to byl velký krok pro český film. Je to specificky česká vyprávěcí forma, kterou mám rád, ocenil snímek… (více)

57. ročník Německého Berlinale odtajněn!

57. ročník Německého Berlinale odtajněn!

01.02.2007

Už před několika týdny proběhla médii zpráva o účasti českého filmového hitu Obsluhoval jsem anglického krále v hlavní soutěži německého Berlinale. Ovšem až včera byl konečně odtajněn officiální… (více)

Reklama

Reklama