Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tosim
    ***

    Troška poetiky, troška humoru, troška lásky, ale celkově nemastné-neslané. Všechno to má prostě jen "náběh." Příběh Fleischmana a Ilji na pořádnou lovestory, depresivní stavy Franze na pořádné psycho a tak dále. Snad jen Ještěd, kopce a mraky byly snímány bez chybičky. Klára Issová je sladká, o tom žádná, ale na nadprůmer to fakt nemá. Ale neurazí vás to.(27.11.2006)

  • nunka
    ***

    P.Ondříček sa jednoducho rád rýpe v medziľudských vzťahoch, životných peripetiách a tak celkovo v mozaike interpersonálneho prostredia. Kamera vynikajúca, zábery vychytávkové. Hlavné postavy akoby odchytili zo psychiatrického oddelenia - kumulácia nie príliš normálnych protagonistov vyznieva nenormálne a umelo. Na hudbu som si musela trochu zvyknúť, ale vyjadrila, čo chcela. V celku priemerný filmový zážitok.(19.6.2007)

  • Pluhy
    ***

    Ondříček má u mě velký plus, že dokáže naservírovat českým divákům film, který není prvoplánová tuctová komedie. Grandhotel má především duši, poetickou hudbu od Jana Muchowa a promyšlené charaktery postav. Příjemně jsem si u filmu odpočinul. Rozhodně ale nepopírám drobné mouchy, které se ve filmu vyskytují. Pro mě ta největší moucha byly rozhodně dialogy, na těch by se dalo zapracovat. To co má vyznít poeticky je často bezduché, to co má vyznít vtipně je občas bez pointy. A postava Patky je taky na zabití. Jinak Grandhotel působí nadprůměrně, jenom si patrně bude hůře hledat české obecenstvo.(3.2.2012)

  • Bluntman
    **

    Grandhotel je bezpochyby nejlepší lvový snímek za rok 2006, na druhou stranu ale nejhorší film Davida Ondříčka, stylisticky zručného filmaře, ve skutečnosti špatného vyprávěče, který zde selhává i v tom, co mu tolik šlo - určení si cílové divácké skupiny. Komu je vlastně čtvrtý celovečerní film syna slavného kameramana určen, koho chce oslovit? Vzhledem k tomu, že vypadá jako zfilmované Bravo Girl, které je jenom o malý kousíček duchaplnější, zjevně submisivní dívky, které jsou tak trochu divné a chtějí to v životě někam dotáhnout, jenže na to nejsou dostatečně zralé._____ Česká variace na Wendersův Million Dollar Hotel, která sklouzává k turistickému výprodeji a nikdy není spirituální, i když se o to až úpěnlivě snaží, je navíc zajímavá z hlediska ztvárnění mužských postav. Muži jsou zde apatické a převážně pasivní typy, silně psychicky labilní a s vážnými problémy se svou maskulinitou, jinými slovy: jeden zakomplexovaný homosexuál vedle druhého. V Grandhotelu se to hemží falickými symboly, chlapskými řeči o "strky frky" a neustálými narážkami na onanii, přesto zde ona není ukázána a jediný milostný akt nám zůstane zbaběle skrytý. Ženy na tom nejsou o nic líp, jsou to nedospělé a iracionálně jednající slepice, které touží bláhově po tom pravém, i kdyby ho to mělo stát život. Divák tak ztrácí s postavami kontakt a nezajímají ho (a ne kvůli absenci sociálního či kulturně-historického pozadí, poskytnutého na konci...), muži jsou zde losery jenom tak, ze scénáristické svévůle, a ženy jsou natolik vedlejší či nezajímavé, že jejich snažení není komické, ani tragické. A napomáhají k tomu i silně nepovedené dialogy, v nichž snaha o hovorovou řeč prostřednictvím užívání slůvka "prostě" nefunguje a navíc takhle nikdo nemluví a ani nereaguje (viz popelnice, viz balón...)._____ Mucha je sebevykrádačský, kamera Richarda Řeřichy sice vzletná, ale nenavozuje ten správný dojem, a Ondříček zatěžuje nezvládnuté vyprávění a neschopnost stvořit koherentní fikční svět sadou scén, které není schopný zahnat ad absurdum, nebo aspoň si na nic nehrát. Pokud se ve filmu objeví něo originálního a pro český film osvěžujícího, jako je tomu u scény v kuchyni, je to špatně nasnímáno, zabito dementními dialogy a špatným herectvím zúčastněných._____ Ondříčkovi chybí odvaha, není schopen dotáhnout vše do konce (nebo aspoň ne do nehappyendového a nekýčovitého konce) a navíc... mohl by si najít scénáristu, jehož kouzlo spočívá v chytrém řetězení gagů, které tak umí, bez snahy o rychlé zkultovnění hlášek, protože začíná kameňákovatět...(6.3.2007)

  • Malarkey
    **

    První a přesto nádherné záběry na Ještědskou věž jsou opravdu hezké, ale na nich se to bohužel také zasekne a jestli to je komedie nebo ne si nechám na potom. Hlavní je, že poetika samotného příběhu je patrná už od začátku a namísto lyriky se všecko odsápe do vod epiky a já jen sleduju obrázky a krajinu a čekám, kdy už bude samotný konec. Sice to není nikterak špatné, ale věřím, že české filmy dokáží být zajímavější a svým způsobem plnohodnotnější než právě Grandhotel i když jsem se na něj docela těšil. Každopádně nejsem zklamán. Není to žádný zázrak, ale stále je to český film a takovýchto českých filmů je u nás pomálu a i když se pokusil o něco neobvyklého povedlo se mu to. Já spokojen nebyl, ale přesto jsem se zájmem sledoval okolí. I když znuděn a s očekáváním samotného zdlouhavého konce. --- Lidi jsou jako mraky, nikdy neví, kdy se srazí a zase roztrhnou, taky je něco žene...(19.4.2008)

  • - Při natáčení noční scény v centru museli filmaři více nasvítit hotel Ješted, aby v pozadí vynikl. (EMMY)

  • - Scénárista snímku Pavel Jech si zahrál malé cameo jako jeden z promočených německých turistů. (Hal_Moore)

  • - Na natáčení tohoto filmu spolupracoval i režisérův otec, kameraman Miroslav Ondříček, který natáčel oscarový snímek Amadeus. (EMMY)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace