Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Remi AdefarasinHrají:
Jonathan Rhys Meyers, Scarlett Johansson, Emily Mortimer, Alexander Armstrong, Matthew Goode, Brian Cox, Penelope Wilton, Colin Salmon, Steve Pemberton (více)Obsahy(1)
Muž, který řekl 'Raději bych byl šťastný než dobrý', viděl hluboko do podstaty života. Lidé se bojí čelit faktu, jak ohromná část života závisí na štěstí. Je děsivé vědět, kolik toho je mimo naši kontrolu. V tenisu jsou momenty, kdy míček udeří do okraje sítě a na setinu vteřiny se může překulit dopředu nebo zpátky. S trochou štěstí spadne dopředu a vy vyhrajete. Nebo možná ne a vy prohrajete.
Match Point – Hra osudu je drama o společenském vzestupu mladého muže a děsivých následcích jeho ctižádosti. Hlavní hrdina se nedokáže rozhodnout mezi dvěma ženami a nenachází cestu ven. Uchýlí se tedy k extrémnímu řešení. Děj filmu zasadil režisér Woody Allen do anglické vyšší společnosti. Scarlett Johanssonová zde hraje krásnou americkou dívku, která vstoupí mezi Jonathana Rhys Meyerse a jeho ženu Emily Mortimerovou. Matthew Goode je Emilyn bohatý bratr, který tuto zápletku odstartuje. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (904)
Když si hlavní "hrdina" filmu Woodyho Allena (vrcholně nesympatický Jonathan Rhys Meyers) čte Zločin a trest od Dostojevského, nijak zvlášť dobře to s ním dopadnout nemůže... Nebo snad ano? Match Point je vynikající podívaná. Vůbec totiž nevadí, že se během první hodiny nestane téměř nic, co by divák nečekal, protože to, co se děje dál a zejména na konci, vše bohatě vynahradí. Musím ovšem nesouhlasit s názory, že ve filmu není humor. Je. Skrsnaskrz černý, ale je tam. ()
To, co bylo od počátku filmu jemně cítit, ale nebylo zásadním problémem, se naplno projeví v závěrečné půlhodině - Jonathan-Rhys Meyers a Scarlett Johanssonová to herecky úplně nezvládli. Ale není to zdaleka jen jejich vina. Vážné a solidně fungující drama o vztahovém trojúhelníku se v poslední půlhodině mění v parodickou, místy až černohumorně cynickou frašku, způsobující neustálé uchechtávání. Scenáristicky vykonstruovaný ( jedna náhoda za druhou) závěr vycucaný z prstu. Nevěrohodný díky nedostatečné motivaci hlavní postavy/slabé dramatické gradaci/hereckým výkonům a také nepřesvědčivé až naivní režii. Ještě jednou zdůrazňuji, že tohle všechno vytýkám až poslední půlhodině , do té doby vše funguje. -- Nehledě na to tenhle film příliš okatě a předvídatelně naplňuje jednu ze základních pouček dramatického díla - pokud se kdekoli ve filmu objeví zbraň, musí se z ní do konce příběhu vystřelit. Fuj, Woody, za ten konec se styď! A snad příště. -- Asi jsem prokletý, všichni co viděli film se mnou ( Kaka, KevSpa, Nancy ), nešli nad 3* :)) ()
Nevím proč, ale tenhle film mě baví. Nikdy jsem nebyla fanynka Woodyho Allena, jeho tvorba mě míjí a není mi blízká. Možná právě proto se mi Match Point celkem zamlouvá, jelikož vybočuje z řady "normálních" Allenovských kousků. Už od začátku má nádech tragédie, což ještě umocňuje skvěle vybraná operní hudba. (Okamžitě jsem si sehnala soundtrack) Ačkoliv to nikdo z herců nezahrál špatně, ani mě nikdo z nich výrazněji nezaujal. Tím pádem nejvíc vystupuje Scarlett Johansson svou krásou, i když její hraní mi až zas tak uchvacující nepříjde. Kdo mi vyloženě pil krev byla Emily Mortimer. Závěrečná cirka půl hodinka je zajímavý zvrat a naplňuje tak hlavní myšlenku filmu a poslední záběr má sílu, všechno to můžete vidět v Meyersových očích. ()
Velmi znepokojivý a v první půlce bohužel poměrně nudný film, který ke konci ovšem nabírá tempo a pointa je nejasná až do úplného konce. Zajímavý herci (především Meyers a Scarlett :), relativně přirozený scénář... Na Woodyho Allena velmi netypické, jeho starší a vtipnější filmy mi sedly mnohem více, Match Point si podruhé už asi nedám, nicméně ty dvě hodiny, co jsem u něj strávil byly rozhodně zajímavé. ()
„Zařídíš se velmi dobře, dokud to nepokazíš.“ – „A čím to pokazím?“ – „Tím, že po mně vyjedeš.“ Match Point mě sice dostal už napoprvé, nicméně při opakovaných zhlédnutích si jenom potvrzuju jeho kvality a patřičně si ho vychutnávám, ať už to při konečném notně hořkém a cynickém rozuzlení vyznívá jakkoliv. Užívám si výborné herecké výkony filmových sokyň Scarlett a Emily, Woodyho vystavění příběhu (téměř neustále přítomné dusno, vášeň/jiskření i napětí způsobené „tancem“ na tenkém ledu), tvůrcovu škodolibost a hru s divákem (který fandí záporákovi), ale úplně nejvíc hlavního (anti) hrdinu. To, že si s ním Myers výtečně poradil, je jedna věc, ovšem hlavně mě čím dál víc fascinuje psychologie této postavy. Ta slušnost, úlisnost, přizpůsobivost, postupné získávání si pozice na výsluní, na oko podřizování se okolí. Na druhé straně skrytý instinkt lovce, drzost, ambicióznost, sebedůvěra, ledový klid (vychýlený až při „akci“), proměny svědomí a malé, nenápadné náznaky odporu, vlastních plánů a vůle (s postupnou gradací). Jako jediný menší zápor vidím postavu policejního vyšetřovatele, zvláště jeho „wtf“ probuzení (naštěstí taková „noční scéna“ či hození prstenu na něj vcelku nechávají zapomenout). 5*, vždy mě potěší, když Woody předvede jistou ruku i v nekomediálním žánru. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (27)
- Film se natáčel na tak známých místech Londýna jako jsou budova Lloyds, Královská opera, Westminsterský palác, galerie Tate Modern, Blackfriars Bridge nebo Cambridge Circus. (Elisebah)
- Tento snímek je vůbec první v Allenově filmografii, který byl natočen v Anglii a také od dob snímku Láska a smrt (1975) jeho první natočený kompletně mimo Spojené státy. (Elisebah)
- Ve scéně, kdy vidí Chris (Jonathan Rhys Meyers) Nolu (Scarlett Johansson) skrze okno, jak odchází do zahrady, by mělo silně pršet. Přesto můžete vidět zcela jasně, jak kolem přeletí motýl. (don corleone)
Reklama